به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

هر آنچه باید در مورد ممفیس دپای بدانید!آبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱ تیر ۱۴۰۰ (۳:۰۸) (۳۹۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


به بهانه پیوستن این مهاجم هلندی به بارسا، در این مقاله مجموعه‌ای از ویژگی‌های شخصی و فوتبالی او را گردآوری کرده و در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

ممفیس دپای و باشگاه بارسلونا برای پیوستن این مهاجم هلندی به جمع آبی و اناری‌ها بعد از اتمام قرارداد او با باشگاه المپیک لیون، به توافق رسیدند.

قرارداد او با بارسا تا پایان فصل ۲۰۲۲/۲۳ اعتبار خواهد داشت و بند آزادسازی‌اش نیز ۵۰۰ میلیون یورو ارزش دارد.

همه‌کاره، ماهر و قدرتمند در حمله

ممفیس دپای در تاریخ ۱۳ فوریه ۱۹۹۴ در موردرخت هلند به دنیا آمد. او فوتبال خود را در تیم محلی مودرخت آغاز کرد و سپس به پی‌اس‌وی ایندهوون پیوست؛ جایی که در آن برای اولین بار بازی در لیگ برتر هلند را تجربه کرد. دپای در ایندهوون تحت مربیگری فیلیپ کوکو (سرمربی سابق بارسا) به یکی از ستارگان این تیم تبدیل شد.

عملکرد او در اردیویسه، توجه باشگاه‌های خارجی را به دپای جلب کرد. نهایتا این منچستر یونایتد بود که او را به خدمت گرفت. دپای در اولد ترافورد و تحت هدایت فن خال، یک فصل و نیم بازی کرد و سپس در ژانویه ۲۰۱۷ به المپیک لیون پیوست.


او فرانسه گام‌های بزرگی در مسیر موفقیت خود برداشت. از نکات مهم پنج و نیم فصل حضور دپای در لیون می‌توان به صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان و فینال کوپه فرانسه در فصل ۲۰۱۹/۲۰ اشاره کرد. او و هم‌تیمی‌هایش این فینال جام حذفی فرانسه را در ضربات پنالتی به پاریس سنت ژرمن واگذار کردند.

دپای خیلی سریع به یکی از بازیکنان ثابت ترکیب تیم ملی هلند تبدیل شد و تحت هدایت رونالد کومان بازی کرد. او همچنین به همراه این تیم جام جهانی ۲۰۱۴ را در جایگاه سوم به پایان رساند.


دپای یک مهاجم همه‌کاره است؛ او تمایل دارد در جناح چپ و وسط حمله بازی کند اما علاوه بر بازی به عنوان یک بازیکن گلزن، او دوست دارد بازیسازی کند. دپای از مهارت و دقت خوبی در شوت‌زنی برخوردار است و قدرت بدنی او باعث می‌شود تا نبردهای تک به تک، کار برای بازیکن حریف دشوار شود.

او با ۲۲ گل زده در فصل ۲۰۱۴/۱۵، به عنوان برترین گلزن لیگ هلند نام گرفت. در فصلی که گذشت نیز دپای در لیون ۲۰ گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل ارسال کرد.


آیا می‌دانستید؟

۱. روزی که دپای متولد شد (۱۳ فوریه ۱۹۹۴، هلند) بارسا ۶-۳ مقابل زاراگوزا شکست خورد. رونالد کومان نیز در آن بازی حضور داشت و یوهان کرویف سرمربی تیم بود؛ کسی که در آخرین هفته رقابت‌های لالیگا، بارسا را به قهرمانی رساند.

۲. دپای اولین بازی خود برای ایندهوون را در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۱ در جام حذفی هلند مقابل سینت باوو به نمایش گذاشت و خودش اولین گل بازی را هم به ثمر رساند.


۳. دپای چند ماه بعد، در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۲، اولین بازی‌اش در لیگ اردیویسه را مقابل فاینورد به نمایش گذاشت؛ تیمی که آن زمان تحت هدایت رونالد کومان قرار داشت.

۴. دپای در سال ۲۰۱۵، زمانی که ۲۱ سال سن داشت، به عنوان بهترین بازیکن جوان هلند لقب گرفت. این جایزه پیش از آن، به ریچارد ویچگه (۱۹۸۹)، مارک اورماس (۱۹۹۲)، پاتریک کلایورت (۱۹۹۵) و دی یونگ (۲۰۱۸) تعلق گرفته بود. تمام بازیکنانی که این جایزه را کسب کرده‌اند، سابقه بازی برای بارسا را هم دارند.

۵. در سال ۲۰۱۵، یک وب سایت تخصصی در زمینه لباس‌های ورزشی (Kitbag) اعلام کرد که سه پیراهن پرفروش سایتش پیراهن‌های لئو مسی، کریستیانو رونالدو و ممفیس دپای بود.


۶. ممفیس دپای تاکنون توسط چند تن از مربیان با سابق یا فعلی آبی و اناری‌ها هدایت شده است: فیلیپ کوکو (ایندهوون، ۲۰۱۲ و ۱۳- ۲۰۱۵)، لوئیس فن خال (منچستر یونایتد، ۱۷-۲۰۱۵)، رونالد کومان (هلند، ۲۰-۲۰۱۸) و فرانک دی بوئر (هلند، ۲۰۲۰ تاکنون).

۷. دپای در اولین فصل حضورش در ایندهوون پیراهن شماره ۲۲ را بر تن می‌کرد و بعدها پیراهن شماره ۷ این تیم به او تعلق گرفت؛ همان شماره‌ای ک در منچستر می‌پوشید. او کار خود را در لیون با پیراهن شمارت ۹ آغاز کرد و سپس پیراهن‌های شماره ۱۱ و ۱۰ این تیم را هم تجربه کرد.

۸. دپای بعد از بازی برای بارسا، به بازیکنی تبدیل خواهد شد که بازی در ۴ لیگ مختلف (هلند، انگلیس، فرانسه و اسپانیا) را تجربه کرده است. در حال حاضر در بارسا بریتویت و کوتینیو نیز در ۴ لیگ مختلف بازی کرده‌اند اما هیچ بازیکن دیگری به این تعداد نرسیده است.

۹. خالکوبی‌های زیادی روی بدن دپای نقش بسته که معروف‌ترین آن‌ها چهره شیری است که در پشتش طراحی شده است. او این خالکوبی را به افتخار پدر بزرگش که درست پیش از تولد ۱۵ سالگی او از دنیا رفت، زده است. دپای در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز یک گل خود را به پدربزرگش تقدیم کرد.

۱۰. در ۱۷ آگوست ۲۰۲۰، دپای به مناسب تولد پسرش، عکسی در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که در آن پسرش پیراهن بارسا را بر تن داشت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Reza180
پاسخ به: هر آنچه باید در مورد ممفیس دپای بدانید!
خوش اومدی،امیدوارم بارسارو از تک بعدی بودن در حمله و بازیسازی در بیاری


پنج‌شنبه، ۳ تیر ۱۴۰۰ (۱۴:۴۰)
 
Alirezasolei10
پاسخ به: هر آنچه باید در مورد ممفیس دپای بدانید!
عالی


سه‌شنبه، ۱ تیر ۱۴۰۰ (۱۳:۰۳)
 
marzeg
پاسخ به: هر آنچه باید در مورد ممفیس دپای بدانید!
به امید درخشش...


سه‌شنبه، ۱ تیر ۱۴۰۰ (۷:۵۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۹۸ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۹۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!