به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

هر آنچه باید در مورد سرخیو آگرو بدانید!آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ (۱۶:۲۰) (۱,۰۷۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


به بهانه پیوستن این مهاجم آرژانتینی به بارسا، در این مقاله مجموعه‌ای از ویژگی‌های شخصی و فوتبالی او را گردآوری کرده و در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

یک گلزن تمام عیار

سرخیو لئونل آگرو دل کاستیو ۲ ژوئن ۱۹۹۸ در شهر بوینس آیرس آرژانتین متولد شد. او اکنون به بارسا آمده تا کاری را انجام دهد که همواره انجام داده است: گلزنی! آگرو وقتی ۱۵ سال و ۳۵ روز سن داشت، به همراه تیم اتلتیکو ایندپندینته به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در لیگ دسته یک آرژانتین بازی کرده است. این مهاجم سپس به اروپا رفت و ابتدا به همراه اتلتیکو مادرید در لالیگا و سپس منچستر سیتی موفقیت‌های بسیاری کسب کرد و انواع رکوردها را در عرصه گلزنی به ثبت رساند.

آگرو آخرین بازی خود را به همراه منچستر سیتی در فینال لیگ قهرمانان مقابل چلسی در پورتو به نمایش گذاشت که ۳۹۰مین بازی او به همراه این باشگاه نیز بود.

بعد از سپری کردن ۱۰ فصل در منچستر سیتی، او به عنوان یک اسطوره گلزنی در تاریخ این باشگاه، آنجا را ترک کرد. او همچنین در بین بازیکنان خارجی‌ای (غیر انگلیسی) که تاکنون در لیگ برتر انگلیس بازی کرده‌اند، بیشترین رکورد گلزنی را دارد.

در مجموع آگرو ۲۶۰ گل با پیراهن منچستر سیتی به ثمر رسانده، ۷۴ پاس گل ارسال کرده و ۱۵ قهرمانی کسب کرده است: ۵ قهرمانی در لیگ برتر، ۱ قهرمانی در جام حذفی انگلیس، ۶ قهرمانی در جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان (ملقب به لیگ کاپ) و ۳ سوپر جام انگلیس (جام خیریه).

زمانی که تیم ملی زیر ۲۰ سال آرژانتین در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ قهرمان جام جهانی شد، عضو این تیم بود و همچنین در سال ۲۰۰۸ به همراه تیم ملی زیر ۲۳ سال این کشور، در کنار لئو مسی قهرمان المپیک پکن شد.

تجربه حضور در لالیگا

بازی در بارسا اولین تجربه آگرو از حضور در لالیکا نخواهد بود؛ او در سال ۲۰۰۶ اتلتیکو ایندپندینته را ترک گفت و به اتلتیکو مادرید پیوست و خیلی سریع به یکی از بهترین گلزنان اروپا تبدیل شد. او بهوهمراه اتلتیکو مادرید قهرمانی در لیگ اروپای ۲۰۱۰ و سوپر کاپ اروپای ۲۰۱۱ را به کارنامه افتخارت خود اضافه کرد.

آیا می‌دانستید؟

۱) ریشه لقب کان

زمانی که آگرو بچه بود، یک سریال انیمیشن ژاپنی به نام Kum Kum را تماشا می‌کرد. این پدربزرگ و مادربزرگ او بودند که برای اولین بار به دلیل شباهت خاصی که بین سرخیو و شخصیت اصلی آن کارتون وجود داشت، او را "Kun" صدا کردند و از آن زمان این نام ماندگار شده است...

۲) ۶ خواهر و برادر با نام خانوادگی مختلف

سرخیو دومین فرزند یک خانواده ۷ نفره است که تنها او نام خانوادگی مادرش را به ارث برده است. سایر خواهرها و برداران او مانند پدرشان دل کاستیلو خوانده می‌شوند.

۳) برادران فوتبالی

برادر ۲۵ ساله کان، مائوریسیو دل کاستیلو اکنون در ایندپندینته آرژانتین بازی می‌کند و برادر ۲۳ ساله‌اش، گاستون در اسپانیا و مکزیک بازی کرده است اما اکنون به آرژانتین بازگشته و برای تیم دسته سومی اتلتیکو سن میگوئل بازی می‌کند.

۴) نسبت فامیلی

سرخیو آگرو با دختر دیگو آرماندو مارادونای فقید ازدواج کرده و پسر آن‌ها، بنیامین که در سال ۲۰۰۹ متولد شد، یک پدرخوانده ویژه هم دارد: لئو مسی!

۵) اولین بازی

آگرو جوان‌ترین بازیکنی بود که در طول تاریخ در بازی‌های لیگ دسته یک آرژانتین به میدان رفت‌. او تنها ۱۵ سال و ۱ ماه و ۱۳ روز سن داشت که به ایندپندینته رفت و به این ترتیب رکورد پدر زن آینده‌اش، دیگو مارادونا را شکست!

۶) گران‌قیمت‌ترین خرید اتلتیکو مادرید

او تنها ۱۷ سال داشت که در سال ۲۰۰۶ به اتلتیکو مادرید فروخته شد. این انتقال ۲۱ میلیون یورو برای اتلتیکو هزینه داشت که رکوردی جدید در نقل و انتقالات قرمز و سفیدها به شمار می‌رفت. این رکورد بعدها با خریدهایی چون فلیکس، کاستا، گریزمن و لمر افزایش یافت.

۷) قهرمان المپیک با مسی

آگرو در کنار مسی، زمانی که تیم ملی آرژانتین قهرمان المپیک پکن ۲۰۰۸ شد عضوی از تیم ملی آرژانتین بود. آن‌ها بعدها در کنار یکدیگر به تیم ملی بزرگسالان این کشور راه یافتند و به اعضای ثابت ترکیب این تیم تبدیل شدند.

۸) رکورد شکن انگلیس

آگرو رکوردهای مختلفی را در دوران حضورش در منچستر سیتی به ثبت رساند از جمله رکورد ۲۶۰ گل با پیراهن این تیم که با ۸۳ گل بیشتر از اریک بروک، برترین گلزن سابق منچستر، او را به برترین گلزن تاریخ این باشگاه تبدیل کرد.

۹) آهنگ مخصوص خودش

کافی است سرچی بکنید و آگرو را ببینید که آهنگی را که به نام خودش توسط یک گروه آرژانتینی به نام Los Leales ساخته شده می‌خواند.

۱۰) شغل دوم: استریمر

جوان‌ترها خوب می‌دانند که با شروع دوران قرنطینه، آگرو به یکی از هواداران استریم زنده تبدیل شد. او حالا یک کانال مشهور در توییچ به نام KRÜ دارد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: هر آنچه باید در مورد سرخیو آگرو بدانید!
تاریخ تولدش رواشتباه نوشتین


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ (۲۱:۳۴)
 
Alirezasolei10
پاسخ به: هر آنچه باید در مورد سرخیو آگرو بدانید!
چه متن خوبی بود ممنون به امید درخشش آگوئرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو


سه‌شنبه، ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ (۱۶:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۵۶ کاربر آنلاین است. (۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!