به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

عملکرد مسی در فصل ۲۰۲۰/۲۱ لالیگا، از دریچه آمار و ارقامآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۰ (۱۲:۵۵) (۸۵۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این ستاره آرژانتینی که علی رغم ناکامی در عرصه تیمی، فصل فوق‌العاده‌ای را به لحاظ فردی پشت سر گذاشت، علاوه بر آقای گلی لالیگا، در بسیاری از آمار به ثبت رسیده در این فصل پیشتاز بوده است. در این مقاله تمام رکوردهای او را در فصل ۲۰۲۰/۲۱ لالیگا بررسی خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی یک فصل دیگر را هم با موفقیت پشت سر گذاشت و علاوه بر برترین گلزن فصل، در چندین آمار هجومی دیگر نیز در لیگ پیشتاز بود‌. بیایید نگاه دقیق‌تری به عملکرد چشمگیر مسی در عرصه فردی بیاندازیم:

بیشترین گل

مرد شماره ۱۰ آبی و اناری‌ها برای پنجمین فصل پیاپی برترین گلزن لالیگا شد. مسی در فصل ۲۰۲۰/۲۱ طی ۳۵ بازی خود در این رقابت‌ها، ۳۰ گل به ثمر رساند و بالاتر از کریم بنزما (رئال مادرید) و جرارد مورنو (ویارئال) که هر کدام ۲۳ گل به ثمر رساندند، برای هشتمین بار در دوران ورزشی خود، آقای گل لالیگا شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بیشترین شوت در چهارچوب

مسی بیش از هر بازیکن دیگری در این فصل از رقابت‌های لالیگا شوت در چهارچوب (۹۱) داشته است. بعد از او کریم بنزما (۵۵)، جرارد مورنو (۴۷) و رافا میر (۴۶) در جایگاه‌های دوم الی چهارم این رده‌بندی قرار می‌گیرند.

بیشترین شوت

این ستاره آرژانتینی در فصلی که گذشت، ۱۹۶ بار در بازی‌های خود در لالیگا شوتزنی کرد؛ بسیار بیشتر از رقبای نزدیکش از جمله کریم بنزما (۱۲۳)، رافا میر (۱۲۰) و لوئیز سوارز (۱۰۴).

بیشترین شوت برخورد کرده به تیرک

لئو در طول فصل قویا این شانس را داشت که ۸ گل دیگر نیز به گل‌های خود در لیگ اضافه کند و رکوردش را به ۳۸ گل زده برساند اما تیرک دروازه مانع شد. بعد از او کریم بنزما (۷) و جرارد مورنو، سوارز و ایزاک (هر کدام ۵) بیشترین شوت برخورد کرده به تیرک دروازه را در این فصل از رقابت‌های لالیگا داشتند.

بیشترین گل کاشته

مسی ۳ تا از گل‌های خود در این فصل لالیگا را از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رساند و به این ترتیب به رکورد ۵۰ گل کاشته با پیراهن بارسا رسید. خوزِلو با ۲ گل کاشته در این فصل، تنها بازیکنی است که توانسته بیش از یک بار ضربات ایستگاهی را به گل تبدیل کند.

بیشترین گل از خارج محوطه جریمه

علاوه بر ۳ گل کاشته خود، مسی ۵ گل دیگر نیز در جریان بازی از خارج محوطه وارد دروازه حریفان بارسا کرد. بعد از او کریم بنزما (۴) و رافا میر، خوزِلو، کروس و پارخو (هر کدام ۳) در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

بیشترین ایجاد موقعیت

مسی در بارسا فقط گلزن نیست؛ او بیش از هر بازیکن دیگری در این فصل از رقابت‌های لالیگا برای هم‌تیمی‌هایش شرایط گلزنی را مهیا کرده است (۷۷). بعد از او دیوید فراریو (۷۳)، کروس (۶۷)، ناواس (۶۴) و اسپاس (۶۲) در جایگاه‌های بعدی این رده‌بندی حضور دارند.

بیشترین دریبل‌زنی

مسی علاقه وافری به عبور و جا گذاشتن بازیکنان رقیب دارد و در فصل ۲۰۲۰/۲۱ لالیگا هیچ کس بیشتر از این ستاره آرژانتینی دریبل نزده است (۲۶۱).

بیشترین دریبل موفق

از بین ۲۶۱ تلاش مسی برای دریبل‌زنی، ۱۵۹ تای آن‌ها با موفقیت انجام شد و بعد از او ژاوی گالان (۱۲۱)، فکیر (۸۵)، جرارد مورنو (۷۱)، برایان گیل (۶۷) و اوکامپوس (۶۷) بیشترین دریبل موفق را در این فصل از رفابت‌های لالیگا ثبت کرده‌اند.

بیشترین خطای گرفته

مسی در تمام بازی‌ها تحت نظارت شدید بازیکنان حریف است و آن‌ها برای متوقف کردن او راهی جز خطا کردن ندارند. در این فصل رقبای بارسا ۹۹ بار روی لئو خطا کردند و بعد از او بیشترین خطاها روی گالان (۹۷)، فکیر (۹۳) و کیکه گارسیا (۹۲) صورت گرفت.

بیشترین شوت بعد از دریبل

مسی در این فصل ۶۲ بار بعد از دریبل، شوت زده است. فکیر (۳۷)، سوسو (۲۸) و دمبله (۲۷) نیز بعد از او بیش از سایر بازیکنان شاغل در لالیگا، این کار را انجام داده‌اند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: عملکرد مسی در فصل ۲۰۲۰/۲۱ لالیگا، از دریچه آمار و ارقام
اینه مسی....ولی نفهمی چندمدیرباعث میشه کم اثرجلوه داده بشه....


پنج‌شنبه، ۶ خرداد ۱۴۰۰ (۱۳:۲۹)
 
saeed3103
پاسخ به: عملکرد مسی در فصل ۲۰۲۰/۲۱ لالیگا، از دریچه آمار و ارقام
حیف که با این مربیا و بازیکنای کنارش این چندساله تلف شده وگرنه الان بارسا 3 تا بیشتر جام CL داشت و مسی هم 3 تا بیشتر توپ طلا


چهارشنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۰ (۱۹:۰۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۶ کاربر آنلاین است. (۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!