به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

رئال مادرید vs بارسا؛ از دریچه آمار و ارقامآمار و ارقام
فرستنده متین اکبری در تاريخ شنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ (۱۶:۴۷) (۶۶۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم : متین اکبری/FCBarcelona.ir

ساعت ۲۳:۳۰ امشب (به وقت ایران)، حساس‌ترین بازی دنیای فوتبال را با یکدیگر به نظاره خواهیم نشست؛ به همین بهانه ۱۰ تا از مهم‌ترین نکاتی را که باید پیش از شروع این دیدار بدانید، در این مقاله جمع‌آوری کرده‌ایم!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اولین ال کلاسیکو در دی استفانو

رئال مادرید و بارسلونا تاکنون در ورزشگاه‌های مختلفی مقابل یکدیگر بازی کرده‌اند اما در این فصل برای اولین بار دیدار جذاب در ورزشگاه الفردو دی استفانو برگزار می‌شود؛ ورزشگاهی که در مجموعه تمرینی رئال مادرید یعنی والدبباس واقع شده است.

به غیر از سانتیاگو برنابئو که بارسا در آن ۷۳ بار مقابل رئال بازی کرده است، چامارتین و متروپلیتانو سابق، دیگر استادیوم‌هایی هستند که بارسلونا در آن‌ها مقابل رئال مادرید بازی کرده است.

۴ ال کلاسیکو طی ۲۰ سال اخیر، با حداقل اختلاف امتیاز

فصل قبل بارسلونا دو امتیاز از رئال مادرید پیش بود و امسال هم دقیقا به همان شکل است. در ۲۰ فصل اخیر، چهار بار پیش آمده که دو تیم در شرایطی به مصاف هم هم رفته‌اند که دو امتیاز در جدول فاصله داشته‌اند. در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ هم دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که حداقل فاصله را در جدول داشتند.

۲۱ سال پیش یعنی فوریه ۲۰۰۰ ، بارسلونا در حالی که تنها یک امتیاز از رئال پیش بود به مصاف این تیم رفت ولی در نهایت رئال مادرید با نتیجه ۳-۰ در آن بازی پیروز شد.

مسی و ۲۶ گل زده مقابل رئال مادرید

لیونل مسی با ۲۶ گل زده بهترین گلزن الکلاسیکو در بازی‌های لیگ است. بعد از او آلفردو دی استفانو و کریستیانو رونالدو با ۱۸ گل در رده‌های بعدی قرار دارند.

۷ ال کلاسیکو پیاپی بدون گلزنی مسی

مسی از مه ۲۰۱۸ تاکنون در هیچ ال کلاسیکویی گلزنی نکرده است. بازی امشب فرصت خوبی برای اوست تا بتواند ۳۰امین گل خود در کل رقابت‌های این فصل را به ثمر برساند. این بدین معنی است که او در صورت گلزنی در بازی امشب به رکورد حداقل ۳۰ گل زده، طی ۱۳ فصل متوالی خواهد رسید.

بارسا و ۹۶ برد در ال کلاسیکو

تا قبل از بازی امشب، بارسلونا ۹۶ بار در ال کلاسیکو پیروز شده است. رئال مادرید هم ۹۷ بار در این بازی‌ها پیروز شده است.

بارسا و ۴۰۰ گل زده در پایتخت

در بازی رفت این فصل، انسو فاتی ۴۰۰مین گل بارسا در تاریخ ال کلاسیکو را به ثمر رساند. سزار رودریگز، برند شوستر و لوئیز انریکه مارتینز، به ترتیب زنندگان ۱۰۰مین، ۲۰۰مین و ۳۰۰مین گل بارسا در تاریخ ال کلاسیکو هستند.

کومان و تجربه بازی در ۱۴ ال کلاسیکو

در تاریخ ۷ اکتبر ۱۹۸۹، رونالد کومان برای اولین بار در ال کلاسیکو بازی کرد. او در آن بازی دو گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. کومان در ۱۴ بازی خود در ال کلاسیکو، ۵ گل به ثمر رسانده است. شش برد، سه تساوی و پنج شکست، حاصل ۱۴ بازی رونالد کومان در ال کلاسیکوهاست.

راموس و ۴۵ حضور در ال کلاسیکو

کاپیتان‌های دو تیم یعنی سرخیو راموس و لیونل مسی، رکورداران بازی در الک کاسیکو هستند. کاپیتان مادریدی‌ها ۴۵ بازی و کاپیتان بارسا ۴۴ بازی در ال کلاسیکو انجام داده‌اند. بعد از آن‌ها ژاوی هرناندز، سانچیز و خنتو با ۴۲ بازی و سرخیو بوسکتس با ۳۹ بازی در رده‌های بعدی هستند.

تاریخچه‌ای ۱۱۹ ساله

اولین بازی دو تیم در تاریخ فوتبال، ۱۳ مه ۱۹۰۲ انجام شد. بارسا در آن بازی به دنبال صعود به فینال جام تاجگذاری بود و به لطف بریس ادو اشتینبرگ و یک گل از خوان گمپر با نتیجه ۳-۱ به پیروزی رسید.

۱۴ ال کلاسیکو با لاپورتا

یازده سال از آخرین ال کلاسیکویی که لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا بود می‌گذرد. آخرین ال کلاسیکو لاپورتا به عنوان رئیس بارسلونا به ۱۰ آوریل ۲۰۱۰ بازمی‌گردد. در آن بازی بارسلونا با گل‌های مسی و پدرو با نتیجه ۲-۰ در سانتیاگو برنابئو به پیروزی رسید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
0025560379
پاسخ به: رئال مادرید vs بارسا؛ از دریچه آمار و ارقام
کاش میشد این رئال مسخررو سرجاش میشوندیم


شنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ (۲۱:۰۸)
 
A.Abbasi
پاسخ به: رئال مادرید vs بارسا؛ از دریچه آمار و ارقام
به امید برد مقابل رئال مادرید


شنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ (۱۷:۱۲)
 
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: رئال مادرید vs بارسا؛ از دریچه آمار و ارقام
امیدوارم پاقدم لاپورتا دوباره باعث بشه تیم بازی رو با برد در الکلاسیکو و برگشتن به روزهای اوج در پیش داشته باشه


شنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ (۱۷:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۷۶ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۷۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!