به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی، رکوردشکن افسانه‌ای تاریخ بارسلوناآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ (۱۲:۴۴) (۹۸۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: متین اکبری، مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این ستاره آرژانتینی با رسیدن به رکورد ژاوی (۷۶۷ بازی)، حال تمام رکوردهای اصلی تاریخ بارسا را به نام خود ثبت کرده است. بیشترین گل، بیشترین تعداد بازی، بیشترین جام و بیشترین برد در تاریخ ۱۲۱ ساله باشگاه. در این مطلب تمام رکوردهای مسی در عرصه باشگاهی را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

رکوردهای جهانی مسی

مسی تنها بازیکن تاریخ است که جایزه توپ طلا، کفش طلا و عنوان آقای گلی لالیگا را در یک فصل کسب کرده است. او در فصل ۲۰۰۹/۱۰ این کار را انجام داد.

مسی بیش از هر بازیکن دیگری تاکنون فاتح توپ طلا شده است. او در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ برنده این عنوان شده است.

او جوان‌ترین بازیکنی است که برنده سه توپ طلا شده است. او در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۲ زمانی که تنها ۲۴ سال و ۶ ماه و ۱۷ روز سن داشت سومین توپ طلای خود را کسب کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی بیش از هر بازیکن دیگری برنده جایزه کفش طلا شده است. او شش بار و در فصول ۲۰۰۹/۱۰، ۲۰۱۰/۱۱، ۲۰۱۲/۱۳، ۲۰۱۶/۱۷، ۲۰۱۷/۱۸ و ۲۰۱۸/۱۹ برنده این جایزه شده است.

مسی در فصل ۲۰۱۱/۱۲ رکورد بیشترین تعداد گل زده در یک فصل را به نام خود ثبت کرد. مسی در آن فصل ۷۳ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند (۵۰ گل در لیگ، ۱۴ گل در لیگ قهرمانان، ۳ گل در جام حذفی، ۳ گل در سوپر جام اسپانیا، ۱ گل در سوپر جام اروپا و ۲ گل در جام باشگاه‌های جهان).

مسی رکورددار بیشترین گل زده در یک سال میلادی نیز هست. او در سال ۲۰۱۲، ۹۱ گل به ثمر رساند. از جمله ۸۴ گل با بارسا (۵۹ گل در لیگ، ۱۳ گل در لیگ قهرمانان، ۵ گل در جام حذفی، ۲ گل در سوپرجام اسپانیا) و ۱۲ گل با تیم ملی آرژانتین. او در آن سال ۵ گل هم در بازی‌های دوستانه برای بارسا به ثمر رساند که مجموع گل‌هایش را به ۹۶ گل می‌رساند.

مسی با ۲۵ گل زده در سال ۲۰۱۲ رکورد بیشترین گل در رقابت‌های بین المللی را ثبت کرد (۱۳ گل در لیگ قهرمان، ۱۲ گل با تیم ملی آرژانتین) او با این تعداد گل با رکورد ویویان یوهان وودوارد (در سال ۱۹۰۹) برابری کرد.

مسی رکورد بیشترین گل زده برای یک باشگاه (۶۶۱ گل) را هم ور اختیار دارد. پیش از این، رکورد بیشترین گل برای یک باشگاه با ۶۴۳ گل در اختیار پله بود.

مسی رکورد طولانی‌ترین روند گلزنی متوالی در لیگ را هم در اختیار دارد. او در ۲۱ بازی متوالی در فصل ۲۰۱۲/۱۳، ۳۳ گل به ثمر رساند. او این رکورد را از هفته ۱۱م تا هفته ۳۴ لالیگا ثبت کرد.

رکوردهای اروپایی مسی

مسی رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ را در اختیار دارد. او در فصل ۲۰۱۱/۱۲، با به ثمر رساندن ۵۰ گل، توانست رکورد جدیدی به جای بگذارد و فاتح توپ طلا شود.

مسی رکورددار بیشترین گل مقابل تیم‌های مختلف در لیگ قهرمانان است. او مقابل ۳۶ توپ مختلف در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. پس از او کریستیانو رونالدو با گلزنی مقابل ۳۵ تیم در رتبه دوم است.

رکوردهای اسپانیایی مسی

بازیکنی با بیشترین عنوان قهرمانی داخلی و بین المللی؛ مسی از سال ۲۰۰۲ تاکنون ۳۴ بار قهرمان شده است. او تا به حال ۱۰ قهرمانی در لالیگا، ۸ سوپر جام اسپانیا، ۶ جام حذفی، ۴ لیگ قهرمانان، ۳ جام باشگاه‌های جهان و ۳ سوپرجام اروپا را کسب کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی بیش از هر بازیکن دیگری برنده عنوان آقای گلی لالیگا شده است. او ۷ بار و در فصول ۲۰۰۹/۱۰، ۲۰۱۱/۱۲، ۲۰۱۲/۱۳، ۲۰۱۶/۱۷، ۲۰۱۶/۱۷، ۲۰۱۷/۱۸، ۲۰۱۸/۱۹ و ۲۰۱۹/۲۰ شده است.

او بهترین گلزن تاریخ لالیگا هم محسوب می‌شود. تا ۱۸ مارس ۲۰۲۱، مسی ۴۶۵ گل در ۵۱۰ بازی به ثمر رسانده است.

مسی بهترین گلزن تاریخ فوتبال هم هست. تا تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۱ (امروز)، او در ۸۲۵ بازی، ۶۹۸ گل به ثمر رسانده است.

مسی بهترین گلزن در رقابت‌های رسمی است. تا ۲۰ مارس ۲۰۲۱ او ۶۶۱ گل به ثمر رسانده است.

مسی بهترین گلزن تاریخ در رقابت‌های بین المللی است. او در این رقابت‌ها ۱۲۸ گل به ثمر رسانده است (۱۲۰ گل در لیگ قهرمانان، ۳ گل در سوپرجام اروپا، ۵ گل در جام باشگاه‌های جهان).

مسی رکورددار بیشترین گل زده در یک فصل لالیگاست. او در فصل ۲۰۱۱/۱۲، ۵۰ گل در این لیگ به ثمر رساند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی رکورددار بیشترین گل زده در بازی‌های خانگی یک فصل است. او در فصل ۲۰۱۱/۱۲، ۴۶ گل در نیوکمپ به ثمر رساند.

مسی رکورددار بیشترین گل در بازی‌های خانگی لالیگا در یک فصل است. او در فصل ۲۰۱۱/۱۲، ۳۵ گل در نیوکمپ به ثمر رساند.

مسی رکورددار بیشترین گل در بازی‌های خارج از خانه در لالیگاست. او در فصل ۲۰۱۲/۱۳، ۲۴ گل در بازی‌های خارج از خانه به ثمر رساند.

مسی رکورد طولانی‌ترین نوار گلزنی در بازی‌های خارج از خانه لیگ را هم در اختیار دارد. او در فصل ۲۰۱۲/۱۳، طی ۱۵ بازی متوالی ۲۴ گل به ثمر رساند.

برترین گلزن لالیگا در نیم‌فصل دوم؛ مسی در نیمه دوم فصل ۲۰۱۱/۱۲ لالیگا، ۲۸ گل به ثمر رساند.

مسی تنها بازیکنی است که در یک فصل هم برترین گلزن و هم برترین پاسور لیگ شد. او در فصل ۲۰۱۱/۱۲، ۵۰ گل به ثمر و رساند و ۱۵ پاس گل ارسال کرد. مسی این کار را در فصل‌های ۲۰۱۷/۱۸ (این بار با ۳۴ گل و ۱۲ پاس گل) و ۲۰۱۹/۲۰ (۲۵ گل و ۲۱ پاس گل) لالیگا نیز تکرار کرد.

گلزنی در بیشترین تعداد بازی در یک فصل؛ مسی در فصل ۲۰۱۲/۱۳ لالیگا در ۲۷ بازی مختلف گلزنی کرد (۴۶ گل).

مسی رکورد بیشترین هت‌تریک، چهار و پنج گل زده در یک بازی را در رقابت‌های رسمی در اختیار دارد. او تا تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۱، ۴۸ بار این کار را انجام داده است (۴۱ بار هت‌تریک،‌۶ بار چهار گل زده در یک‌ بازی و ۱ بار پنج گل زده در یک بازی).

مسی رکورد بیشترین هت‌تریک و چهار گل زده در یک بازی لیگ را در اختیار دارد: ۳۶ بار. او در دوران ورزشی خود در لالیگا مجموعا ۳۱ بار هت‌تریک کرده و ۵ بار چهار گل در یک بازی به ثمر رسانده است.

مسی در فصل ۲۰۱۲/۱۳، مقابل تمام رقبای لالیگایی بارسا حداقل یک بار گلزنی کرد. کریستیانو رونالدو نیز در فصل ۲۰۱۱/۱۲ رکوردی مشابه را به ثبت رساند.

بازیکنی با گلزنی مقابل بیشترین تیم‌های لالیگایی؛ مسی تاکنون مقابل ۳۸ تیم در لیگ دسته یک اسپانیا گلزنی کرده است.

مسی بیش از هر بازیکن دیگری در لالیگا از روی ضربات ایستگاهی گلزنی کرده است: ۳۸ بار.

بازیکنی با تجربه بیشترین پیروزی در رقابت‌های رسمی؛ تا تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۱ مسی ۵۳۶ برد در ۷۶۷ بازی خود کسب کرده است. ژاوی در این تعداد بازی، ۴۷۶ پیروزی کسب کرد.

بازیکنی با تجربه بیشترین پیروزی در لیگ اسپانیا؛ تا به امروز، مسی ۳۷۸ برد در لالیگا کسب کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی بیش از هر بازیکن دیگری تجربه بازی در ال کلاسیکو را دارد. تا تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۱، او ۴۴ بار مقابل رئال مادرید به میدان رفته است (۲۸ بار در لیگ، ۸ بار در جام حذفی، ۲ بار در لیگ قهرمانان و ۶ بار در سوپر جام اسپانیا).

مسی همچنین بیش از هر بازیکنی در ال کلاسیکو گلزنی کرده است. تا به امروز، او ۲۶ بار دروازه رئال مادرید را گشوده است (۱۸ بار در لالیگا، ۲ بار در لیگ قهرمانان و ۶ بار در سوپر جام اسپانیا).

رکوردهای بارسایی مسی

بازیکنی با تجربه بیشترین بازی رسمی؛ مسی از اولین بازی رسمی خود برای بارسا تاکنون، ۷۶۷ بار به میدان رفته است، درست مانند ژاوی هرناندز.

مسی بیش از هر آبی و اناری‌پوشی تجربه بازی در لالیگا را دارد: ۵۱۰ بار.

جوان‌ترین بازیکن بارسا که به رکورد ۱۰۰ بازی رسمی رسیده است؛ او در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۰ زمانی که تنها ۲۲ سال سن داشت به این رکورد رسید.

جوان‌ترین آبی و اناری‌پوشی که به رکورد ۲۰۰ گل رسمی رسیده است؛ او در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۱ زمانی که تنها ۲۴ سال سن داشت، به این رکورد رسید.

مسی با ۱۲۰ گل زده، برترین گلزن بارسا در رقابت‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپاست؛ تقریبا ۱۰۰ گل بیشتر از نفر بعدی!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی تنها بازیکن تاریخ باشگاه است که طی یک سال در ۶ رقابت مختلف گلزنی کرد. او در سال ۲۰۱۱ در شش رقابت مختلف گلزنی کرده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
jamshid27
پاسخ به: مسی، رکوردشکن افسانه‌ای تاریخ بارسلونا
اگه غیر ازین باشه باس تعجب کرد ولی فکر کنم آخری اشتباهه.تا اونجایی که میدونم پدرو سال 2009 بود که در اون ششگانه معروف در هر 6 جام گلزنی کرد


یکشنبه، ۱ فروردین ۱۴۰۰ (۱۸:۳۰)
 
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: مسی، رکوردشکن افسانه‌ای تاریخ بارسلونا
این بشر بینظیره امیدوارم در سال‌های آخری دوباره ششگانه بگیره


شنبه، ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ (۲۲:۰۳)
 
yosefmo
پاسخ به: مسی، رکوردشکن افسانه‌ای تاریخ بارسلونا
بکی به اخر اشتباه نیست


شنبه، ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ (۱۵:۰۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۴ کاربر آنلاین است. (۳۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!