به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

با خوان لاپورتا بیشتر آشنا شوید!آبی و اناری‌ها
فرستنده متین اکبری در تاريخ دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ (۱۷:۵۶) (۷۳۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: متین اکبری / FCBarcelona.ir

سرانجام انتظارات به سر رسید و خوان لاپورتا، نامزد مورد علاقه هزاران آبی و اناری بر مسند ریاست باشگاه نشست. به همین بهانه در این مقاله دستاوردهای او در دوره قبلی ریاستش در بارسلونا و سایر فعالیت‌هایش در زمینه‌های مختلف را با یکدیگر مرور خواهیم کرد!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

لاپورتا در ژوئن ۲۰۰۳ پس از پیروزی در انتخابات به عنوان رئیس باشگاه انتخاب شد. او در تابستان ۲۰۰۶ پس از پیروزی مجدد در انتخابات در سمت خود ابقا شد. با حضور لاپورتا نسلی از مدیران جوان و پویا پا به باشگاه گذاشتند که جانی تازه به باشگاه بخشیدند. این مدیران با ایجاد چرخه‌ای صحیح، باشگاه را از نظر اقتصادی و اجتماعی قدرتمند ساختند و زمینه را برای ساختن تیمی برنده ایجاد کردند.

در دوران هفت ساله ریاست لاپورتا، تیم اصلی بارسا دو عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان، چهار قهرمانی لالیگا، یک جام حذفی، یک جام باشگاه‌های جهان، یک سوپرجام اروپا و سه سوپر جام اسپانیا را کسب کرد. باید یادآور شد که چهار رشته ورزشی اصلی بارسا (فوتبال، بسکتبال، هندبال و هاکی) در دوران ریاست لاپورتا موفق به در مسابقات قهرمانی اروپا شدند.

اطلاعات نشان می‌دهد که در حوزه اقتصادی و اجتماعی هم باشگاه در زمان ریاست لاپورتا سیر تکاملی قابل توجهی داشته است. بودجه باشگاه در زمان او از ۱۷۰ به ۴۵۵.۵ میلیون یورو رسید و تعداد اعضای باشگاه از ۱۰۶۱۳۵ نفر به ۱۷۳۷۰۱ نفر رسید.


خوان لاپورتا در زمان ریاستش رهبر مبارزه با خشونت در ورزشگاه‌ها بود و بارسلونا را به عنوان پرچمدار صلح، همبستگی، دموکراسی و آزادی‌های فردی و جمعی معرفی کرد. مفاهیمی که بارسلونا به طور سنتی با آن‌ها شناخته می‌شود.

لاپورتا در زمان ریاست خود، با شعار "فراتر از یک باشگاه" چندین تفاهم نامه همکاری با سازمان‌های یونیسف، یونسکو و Acnur (کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان) امضا کرد و افتتاح مراکز همبستگی بین المللی در بنیاد بارسلونا را گسترش داد.

با امضای یک تفاهم نامه تاریخی میان بارسلونا و یونیسف در نیویورک، بارسلونا وظیفه همکاری مالی با این سازمان در جهت حفاظت از کودکان را برعهده گرفت. با این تفاهم نامه، تیم اصلی بارسلونا با پیراهنی که لوگوی یونیسف بر آن نقش بسته بود در رقابت‌ها حاضر شد. این اقدامی بی‌سابقه بود که استراتژی تبدیل بارسا به فراتر از یک باشگاه در دنیا را تقویت کرد.


بعد از پایان دوران ریاستش در بارسا، لاپورتا وارد دنیای سیاست شد و در جولای ۲۰۱۰ حزب دموکراسی کاتالونیا را تاسیس کرد. حزبی کاتالانی، دموکراتیک، انسان دوست، پیشرو و مدافع حقوق جمعی و فردی انسان‌ها. خوان لاپورتا از نوامبر ۲۰۱۰ تا اکتبر ۲۰۱۲ نماینده پارلمان کاتالونیا بود. او از مه ۲۰۱۱ تا مه ۲۰۱۵ هم عضو شورای شهر بارسلونا بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Reza180
پاسخ به: با خوان لاپورتا بیشتر آشنا شوید!
مطمئنا به باشگاه چهارچوب میده
امیدوارم تیم رو از این سالهای هولناک نجات بده
فوتبال دنیا به فوتبال زیبای بارسلونا نیاز داره


سه‌شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ (۱۸:۴۶)
 
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: با خوان لاپورتا بیشتر آشنا شوید!
بااومدن لاپورتا و کادرمدیریتیش امیدوارم تیم دوباره جون بگیره البته اشتباهات چندین سال گذشته رو نمیشه خیلی زود برطرف کرد و به زمان نیاز داره
امیدوارم در اولین گام جلو پاریس آبرومندانه بازی کنیم و حداقل نتیجه برد رو داشته باشیم


سه‌شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ (۱۴:۴۷)
 
jamshid27
پاسخ به: با خوان لاپورتا بیشتر آشنا شوید!
پیروزی با خوان لاپورتا


سه‌شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ (۳:۱۲)
 
Alirezasolei10
پاسخ به: با خوان لاپورتا بیشتر آشنا شوید!
❤❤❤


دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ (۲۳:۰۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۰ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!