به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسا و نیاز به انقلابی دیگرآنالیز فنی
فرستنده متین اکبری در تاريخ یکشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ (۱۹:۵۱) (۸۶۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: متین اکبری / FCBarcelona.ir

رئیس جدید بارسا یک هفته دیگر انتخاب خواهد شد؛ هر کس که این مسئولیت را بر عهده بگیرد، خطر حذف از جام حذفی و لیگ قهرمانان در همان ابتدای امر او را تهدید خواهد کرد. شرایط این روزهای بارسا به گونه‌ای است که دیگر هیچ جایی برای اشتباه کردن وجود ندارد... در این مقاله اپیزودهای مختلفی که ممکن است بعد از روی کار آمدن رئیس باشگاه در نیوکمپ اتفاق بیفتد را بررسی کرده‌ایم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

نتایجی که بارسا در این فصل و پنج سال گذشته در اروپا کسب کرده، بدین معنی است که این تیم نیاز به یک بازنگری در ترکیب فعلی‌اش نیاز دارد. آنچه در مقابل پاریس سنت ژرمن و کادیز اتفاق افتاد، فقدان رقابتی بودن و جاه طلبی در تیم را نشان داد که مسلماً نیازمند تغییر است.

اسپورت هفته پیش ادعا کرد که رونالد کومان می‌خواهد انقلاب دوم را رهبری کند تا بتواند تغییرات اساسی که از تابستان گذشته در ترکیب تیم آغاز کرد را کامل کند. باید دید او فرصتی دیگر برای انجام این کار دریافت خواهد کرد یا اخراج خواهد شد.

در صورت حذف از هر یک از رقابت‌های جام حذفی و لیگ قهرمانان، رونالد کومان اولین کسی خواهد بود که در صورت روی کار آمدن رئیس جدید باشگاه خطر اخراج را حس خواهد کرد. اما حالا بارسا در شرایط خاصی است و مشکلات عمیقی دارد که بازیکنان مقصر اصلی آن شناخته می‌شوند. در هر صورت این رئیس جدید باشگاه است که مسئول ایجاد تغییرات ساختاری خواهد بود.


بعضی بازیکنان هستند که آینده‌شان تضمین شده است و می‌توانند موتور محرک تیم در آینده باشند. بازیکنانی نظیر پدری، ارائوخو و ترینکائو یا برخی دیگر که جایگاه باثبات‌تری در تیم دارند مانند دی یونگ، تراشتگن و انسو فاتی که در صورت آمادگی نقش مهمی در تیم ایفا خواهند کرد.

البته در حال حاضر دو خطر عمده انسو فاتی را تهدید می‌کنند: حضور جورج مندز به عنوان مدیر برنامه او و قیمت او در بازار نقل و انتقالات که می‌تواند حدود ۱۵۰ میلیون یورو نصیب باشگاه کند. این نقشی است که مدیر جدید باشگاه در صورت حل نشدن مشکلات مالی و بازسازی ترکیب تیم باید ایفا کند. در برخی مقاطع شاید به یک قربانی نیاز باشد...

برخی جزئیات هستند که اقدامات رئیس جدید باشگاه مشروط به آن‌ها خواهد شد. برای مثال هزینه انتقال گریزمن ۱۲۰ میلیون بود و قراردادی پنج ساله با باشگاه امضا کرد که هزینه‌اش سالی ۲۶ میلیون یورو خواهد شد. با توجه به اینکه سه سال از قرارداد گریزمن باقی مانده، هرگونه فروش با مبلغ کمتر از ۷۸ میلیون یورو برای بارسا ضرر محسوب می‌شود.

به همین ترتیب بازیکنان دیگری هم هستند که هزینه زیادی به بارسا تحمیل کرده‌اند و هیچکس وجود آن‌ها را ضروری نمی‌داند. این بازیکنان صورت دریافت پیشنهادی مناسب به فروش خواهند رسید. گروه دیگری از بازیکنان هم هستند که برای عمق بخشیدن به ترکیب تیم خریداری شدند ولی حالا باشگاه باید این دست نیازهای تیم را با استفاده از بازیکنان آکادمی برآورده کند.

بازیکنانی هستند که زمانی عملکرد خوبی در تیم داشته‌اند، مانند لنگله و اومتیتی یا برخی دیگر که به تازگی به تیم اضافه شده‌اند مانند دست، بریتویت، نتو و فیرپو یا بعضی بازیکنان مصدوم مانند کوتینیو که برای جانشینی اینیستا خریداری شد ولی هرگز نتوانست در حد و اندازه کاپیتان سابق بارسا ظاهر شود. اشتباهی که در دوره پسانیمار در مورد جذب این بازیکن صورت گرفت، باری است که همچنان بر دوش باشگاه سنگینی می‌کند. بارسا باید تمامی قراردادها را بررسی کند تا ببیند کدام بازیکنان ارزش اعتماد کردن دارند - که تعدادشان هم زیاد نیست.


با این حال، فعلا مشکل اصلی بارسا بازیکنان با تجربه هستند. بازیکنانی که زمانی افتخارات زیادی برای باشگاه به ارمغان آوردند اما حالا با وجود دستمزد بالایی که دریافت می‌کنند عملکرد قابل قبولی ارائه نمی‌دهند. بازیکنانی نظیر بوسکتس، آلبا و همچنین بازیکنانی مانند گریزمن و دمبله؛ که البته حال با رهایی از مصدومیت‌ها در حال تبدیل شدن به مهره‌ای کلیدی برای تیم است. گریزمن و دمبله بازیکنانی هستند که هزینه بالایی صرف خرید آن‌ها شده و دستمزد بالایی هم دریافت می‌کنند، پس فروش آن‌ها بدون به جا گذاشتن ضرر دشوار خواهد بود.

رئیس جدید باشگاه با کوهی از مشکلات مواجه است که برای فصل آینده باید آن‌ها را حل کند. او زمان کافی خواهد داشت، زیرا با راهی که بارسا آن را طی می‌کند همه چیز در ماه مارس انجام خواهد شد...
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
jamshid27
پاسخ به: بارسا و نیاز به انقلابی دیگر
بهترین خبری که ماهها دنبالش بودیم بخونیدو حالشو ببرین. و اینکه ماه هیچوقت پشت ابر نمی مونه... ممنونم ای خدا که همیشه ب دادم میرسی مشاهده لینک


دوشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ (۱۸:۰۰)
 
coutinho7
پاسخ به: بارسا و نیاز به انقلابی دیگر
نقل قول
jamshid27 نوشته:

ب نظرم کومان بیشتر از هر چیزی باید به این افتخار کنه که بازیکنا حاضر شدن برا اولین بار تو فصل جاری حریف رو حسابی پرس کنن و براحتی توپها رو لو ندن. و نوع بازی که از دمبله گرفت همون چیزی بود که همیشه خیلیا میگفتن ضمنا" کومان میتونه به مرور زمان و کم کم از مینگویزا تو پست شماره 6 به جای بوسکتس شلو ول استفاده کنه چون تمام خصوصیات لازم برا اونجا بازی کردنو داره. نظر شما چیه آقا سعید؟

من هم موافقم( البته سعید خان نیستم ) ولی به نظرم مینگوعزا هم سرعتیه و هم میتونه تو زمان مناسب سرعت و صد حمله حریف رو بگیره، سرزن هم هست، ولی بازی گردان خوبی نیست به نظرم کمی رو این پست کار کنه واقعا میشه تو اون پست بهش اعتماد کرد.


دوشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ (۹:۳۵)
 
jamshid27
پاسخ به: بارسا و نیاز به انقلابی دیگر
ب نظرم کومان بیشتر از هر چیزی باید به این افتخار کنه که بازیکنا حاضر شدن برا اولین بار تو فصل جاری حریف رو حسابی پرس کنن و براحتی توپها رو لو ندن. و نوع بازی که از دمبله گرفت همون چیزی بود که همیشه خیلیا میگفتن ضمنا" کومان میتونه به مرور زمان و کم کم از مینگویزا تو پست شماره 6 به جای بوسکتس شلو ول استفاده کنه چون تمام خصوصیات لازم برا اونجا بازی کردنو داره. نظر شما چیه آقا سعید؟


دوشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ (۰:۰۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۴ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!