به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی با اوساسونا، رقیب بعدی بارسلونا در لالیگاآمار و ارقام
فرستنده متین اکبری در تاريخ شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۹ (۱۵:۳۰) (۳۳۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع:سایت رسمی باشگاه
مترجم: متین اکبری / FCBarcelona.ir


کاتالان‌ها بعد از ظهر فردا ساعت ۱۶:۳۰ (به وقت ایران) اولین بازی لالیگایی خود بعد از دومین وقفه بازی‌های ملی را مقابل اوساسونا برگزار خواهد کرد؛ تیمی که فصل قبل بارسا را در نیوکمپ شکست داد. در این خبر بیشتر با این تیم و عملکردش در بازی‌های این فصل آشنا خواهید شد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

از کجا می‌آیند؟

تیم اوساسونا متعلق به شهر پامپلونا، بزرگترین شهر و مرکز ایالت ناوارا می‌باشد، که در زبان باسکی با نام ایرونیا هم شناخته می‌شود.

بازی‌های رو‌ در رو

بارسا در بازی‌های رو‌ در رو مقابل اوساسونا، معمولا تیم برتر میدان بوده است، از جمله بعضی بازی‌ها که کاملاً یک طرفه بوده مانند ۷-۱ در سال ۲۰۱۷، ۷-۰ در سال ۲۰۱۴ و ۸-۰ در سال ۲۰۱۱. ولی این تیم ناوارایی نتایج خوبی هم مقابل بارسا کسب کرده از جمله برد ۲-۱ در آخرین بازی فصل گذشته در نیوکمپ که شانس اندک بارسا برای قهرمانی لیگ را از بین برد. اوساسونا یک بار هم در سال ۲۰۰۹ و در نیوکمپ بارسا را شکست داده است. هرچند آن بازی در شرایطی انجام شد که بارسا قبلا قهرمانی خود در لالیگا را قطعی کرده بود و بیشتر به فکر فینال لیگ قهرمانان بود که البته آن را هم به دست آورد.

عملکرد اوساسونا در این فصل

برد ۲-۰ در خانه کادیز در اولین بازی فصل شروعی عالی برای اوساسونا بود، ولی این تیم از آن زمان تاکنون در ۹ بازی خود در لالیگا تنها ۲ برد کسب کرده است: یک برد مقابل سلتاویگو و یک برد مقابل بیلبائو (هر دو در خانه). به غیر از یک تساوی بدون گل در خانه ایبار، این تیم در بازی‌های خارج از خانه هیچ امتیازی دیگری کسب نکرده و در حال حاضر هم‌امتیاز با بارسا و البته با یک بازی بیشتر در رتبه چهاردهم لالیگا قراردارد.


بازیکنانی با بیشترین حضور در بازی‌های ملی

فاکندو رونکالیا ( ۱۴ بازی ملی برای آرژانتین)، آنته بودیمیر (۴ بازی ملی برای کرواسی)، دارکو براساناچ (۳ بازی ملی برای صربستان) و آدریان لوپز (۲ بازی ملی برای اسپانیا) سرشناس‌ترین بازیکنان اوساسونا هستند.

بازیکنان مشترک با بارسا

دروازبان اوساسونا، روبن مارتینز در تیم جوانان بارسا پرورش یافته است و مدت کوتاهی هم بعد از ویکتور والدز و آلبرت جورکرا دروازبان سوم تیم بزرگسالان باشگاه بوده است. او حتی یک بازی هم برای بارسا انجام داده است. در سال ۲۰۰۴ وقتی ویکتور والدز در بازی مقابل والنسیا اخراج شد، او جای والدز را درون دروازه پر کرد.

جانی رودریگز، وینگر این تیم نیز بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ در تیم زیر ۱۹ سال لاماسیا بازی کرده است.

کیکه ساوریو بازیکن اکوادوری اوساسونا ، فصل قبل برای بارسا ب بازی می‌کرد و یک بار هم در بازی دوستانه مقابل کارتاخنا برای تیم اصلی بارسا به میدان رفت. او در حال حاضر عضو تیم‌های پایه اوساسونا محسوب می‌شود ولی به طور مرتب به تیم بزرگسالان این تیم دعوت می‌شود.

بهترین گلزن

روبن گارسیا با ۲ گل بهترین گلزن اوساسونا در این فصل است.

سرمربی

جاکوبو آراساته سرمربی اوساسونا هرگز در سطوح بالای فوتبال بازی نکرده است. ولی به عنوان مربی وقتی سرمربی رئال سوسیداد بود همه را تحت تاثیر قرار داد. آراساته در فصل ۲۰۱۳/۱۴ توانست رئال سوسیداد را به لیگ قهرمانان برساند. او در سال ۲۰۱۸ هدایت اوساسونا را به عهده گرفت و توانست این تیم را به لالیگا برساند.

آیا می‌دانستید؟

• بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیک بیلیائو باشگاه‌های سرشناسی هستند که به جای شرکتها، هواداران مالک آن‌ها هستند. اما یک باشگاه دیگر هم در لالیگا هست که وضعیت مشابهی دارد و آن هم اوساسونا است.

• شکست ۷-۱ در سال ۲۰۱۷ در نیوکمپ، آخرین سقوط اوساسونا به دسته دوم اسپانیا را مسجل کرد.

• روبرتو تورس بازیکن اوساسونا در هر سه بازی قبلی‌اش مقابل بارسا موفق به گلزنی شده است. در واقع اگر در روز یکشنبه مقابل بارسا موفق به گلزنی شود، بعد از روبن کاسترو در سال ۲۰۱۲ به همراه رئال بتیس، به اولین بازیکنی تبدیل خواهد شد که در چهار بازی متوالی مقابل بارسا گلزنی کرده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: آشنایی با اوساسونا، رقیب بعدی بارسلونا در لالیگا
امیدوارم تیم مثل لیگ قهرمانان در لیگ هم جدیت نشان بده و کاری کنه طرفدارا کمی احساس آرامش بدست بیارن


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۹ (۲۱:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۷۰ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!