به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کومان و همکاری با چهار مربی هلندی پیشین بارساآبی و اناری‌ها
فرستنده متین اکبری در تاريخ جمعه، ۲۳ آبان ۱۳۹۹ (۲۱:۵۳) (۳۷۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: متین اکبری / FCBarcelona.ir

رونالد کومان سرمربی فعلی بارسا، سابقه همکاری با چهار هر مربی هلندی قبلی این تیم را در کارنامه دارد. در این خبر به بررسی کارنامه این مربیان و ارتباط کومان با آن‌ها خواهیم پرداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

رونالد کومان پنجمین مربی هلندی تاریخ بارسا محسوب می‌شود. مربیان هلندی پیشین بارسا عبارتند از رینوس میشل (۱۹۷۱ تا ۱۹۷۵ و ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۸)، یوهان کرویف (۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶)، لوییز فن خال (۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳) و فرانک رایکارد (۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸). نکته جالب آن است که کومان با تمام این چهار مربی سابقه همکاری دارد.

با رایکارد: قهرمانی لیگ با آژاکس و جام ملت‌های اروپا با تیم ملی هلند

کومان ابتدا با رایکارد، آخرین مربی هلندی بارسا پیش از خودش، در آژاکس همکاری داشته است. این دو بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۶ در آژاکس هم‌تیمی بوده‌اند و در تیم ملی هلند هم هم بازی بوده‌اند. این دو نفر در سال ۱۹۸۸ با تیم ملی هلند فاتح جام ملت‌های اروپا شدند و دوران مربیگری خود را هم در یک زمان آغاز کردند.

با رینوس میشل: قهرمانی با تیم ملی هلند

کومان در سال ۱۹۸۸ و تحت هدایت رینوس میشل، اولین مربی هلندی تاریخ بارسا قهرمان جام ملت‌های اروپا شد. رینوس میشل یک دهه بعد از ترک بارسا پس از ناکامی در جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۴ و جام جهانی ۱۹۸۶، سرانجام تیم ملی کشورش را به قهرمانی رساند. میشل در اخرین روزهای مربیگری‌اش در سال ۱۹۹۲ با کومان و رایکارد در تیم ملی هلند کار کرد.

با یوهان کرویف: قهرمانی هلند در آژاکس و جام باشگاه‌های اروپا در بارسا

ارتباط کومان و یوهان کرویف به عنوان بخشی از تیم رویایی معروف بارسا به خوبی در خاطرات ثبت شده است. یوهان کرویف با تجربه‌ای که از همکاری با کومان در آژاکس داشت (فصل ۱۹۸۵/۸۶ و قهرمانی لیگ هلند) باشگاه را تحت فشار گذاشت تا کومان را سال ۱۹۸۹ به خدمت بگیرد. در طول دوران حضور در بارسا این دو به موفقیت‌های استثنایی دست یافتند. از جمله شش فصل حضور کومان در بارسا (۱۹۸۹ تا ۹۵) که با کسب ۱۰ جام همراه بود. خاص‌ترین شب این دو نفر در بارسا ۲۰ می‌۱۹۹۲ است، جایی که برای اولین بار بارسا فاتح جام باشگاه‌های اروپا در ومبلی شد.


با لوئیز فن خال: ورود به عرصه مربیگری

آخرین مربی هلندی بارسا که کومان با آن سابقه همکاری داشته، لوییز فن خال است؛ از جمله جام جهانی ۱۹۹۸. کومان تقریبا یک سال و نیم به عنوان دستیار فن خال فعالیت کرد. پس از آن در سال ۱۹۹۹ هدایت تیم ویتسه را در لیگ هلند بر عهده گرفت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: کومان و همکاری با چهار مربی هلندی پیشین بارسا
چقدر خوب میشد بتونیم دوباره او بازیها رو ببینیم.دل تنگ اون روزها شدم


شنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۹ (۰:۱۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۵ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!