به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اوضاع هالووینی در اردوی بارساآنالیز فنی
فرستنده متین اکبری در تاريخ دوشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۹ (۱۹:۴۵) (۶۸۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: BarcaBlaugranes
مترجم: مبینا پولایی - متین اکبری / FCBarcelona.ir


شنبه شب آبی و اناری‌ها ناباورانه مقابل آلاوز متوقف شدند و پذیرش این تساوی زمانی سخت‌تر می‌شود که یادمان بیاید در چهار بازی اخیرمان در لالیگا پیروز نشده‌ایم. در این خبر به بررسی دلایل عدم پیروزی شاگردان کومان در مصاف با آلاوز می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بعد از نمایش ضعیف بارسا مقابل آلاوز که در بهترین حالت تنها می‌توان آن را یک بازی نامنظم و بی‌برنامه توصیف کرد، تحلیل این بازی از کجا باید شروع کنیم؟

بیایید با بوسکتس شروع کنیم. شکی نیست که بوسکتس به هیچ وجه نباید انتخاب نخست برای خط هافبک باشد.

بارسا ایوان راکیتیچ و آرتورو ویدال را به فروش رساند زیرا تصور می‌کرد که دیگر از کیفیت لازم برای پوشیدن پیراهن بارسا برخوردار نیستند. بوسکتس هنوز در این وضعیت نیست، ولی در حال نزدیک شدن به آن است.


این هافبک باتجربه دیگر نباید به خاطر افتخارات گذشته‌اش توسط باشگاه مورد حمایت قرار بگیرد. اگر عملکرد خوبی ارائه نمی‌دهد یا باید کنار گذاشته شود، یا اینکه از جایگاه اول خود برخوردار نباشد. این مسئله در مورد جرارد پیکه و جوردی آلبا هم هم صدق می‌کند.

فوتبال تجارتی است که موفقیت در آن حرف اول را می‌زند، نه اینکه بازیکنان افت کرده را به هر قیمتی خوشحال نگه دارید.

صراحتاً باید گفت عملکرد بوسکتس در مقابل آلاوز شرم آور بود و اگر رونالد کومان نمی‌تواند عملکرد ضعیف او را ببیند پس بارسا احتمالاً به اشتباه روی نیمکت بارسا تکیه زده است.


برای اولین بار در دو سال اخیر، بارسا طی چهار بازی در لیگ پیروز نشده است و این بدترین شروع بارسا از سال 2002 محسوب می‌شود، جایی که یک هلندی دیگر یعنی فن خال هدایت بارسا را برعهده داشت.

کومان به خاطر نحوه بازی تیم و اعتماد به جوانان و به جز یک استثنا یعنی فرصت تدادن به ریکی پوچ شایسته ستایش است. هرچند استفاده مداوم از سیستم ۱-۳-۲-۴ مانند این است که کومان وقتی تیم نیاز به بهبود عملکردش دارد نمی‌داند چگونه سیستم‌های دیگر را اجرا کند.

از طرفی به طرز باورنکردنی‌ای مسی بعد از اولین بازی فصل هنوز موفق به گلزنی نشده است (هرچند در بازی شنبه چیزی نمانده بود موفق شود) و این بدین معنی است که برای او هم سیستم بازی تیم کارآمد نبوده است.


اگر چه بارسا باید کم کم وابستگی خود را نسبت به مسی کم کند اما باید اعتراف کرد که این تیم هنوز هم وقتی مسی را در ترکیب خود دارد، بهترین فرمش را تجربه می‌کند.

البته شاید اگر بخت یار ما بود، در این بازی می‌توانستیم ۵ یا ۶ گل دیگر بزنیم و یکی از دلایل ناکامی ما در این بازی این بود که حتی علی رغم ۱۰ نفره شدن آلاوز در نیم ساعت پایانی بازی ضربات آخر مهاجمانمان به اندازه کافی خوب نبود. این مسئله و همچنین عملکرد فراتر از حد انتظار پاچکو در درون دروازه تیم میزبان - بر خلاف نتو - عوامل اصلی عدم پیروزی کاتالان‌ها بود.


صرف نظر از همه چیزهایی که در بالا ذکر شد، بیایید خوشبین باشیم. آنتوین گریزمن بالاخره شنبه شب عملکرد قابل قبولی داشت و اثبات کرد می‌توان به او اعتماد کرد. او سخت‌ترین وظیفه در خط حمله را بر عهده دارد.

اگر بتوان سیستم مناسبی پیدا کرد که با نقاط قوت بازی او تطابق داشته باشد، گریزمن این پتانسیل را دارد که به یکی از مهم‌ترین بازیکنان باشگاه تبدیل شود.


بارسا تنها باید از تلاش برای بازی دادن به او در پست نامناسبش دست بکشد تا بتواند با سایر اعضای تیم هماهنگ شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: اوضاع هالووینی در اردوی بارسا
بهتر شدیم ولی هنوز راه درازی مونده تا اون بارسلونایی بشیم که بودیم و همه دنیا تعریف و تمجید میکردن


دوشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۹ (۲۰:۵۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۰ کاربر آنلاین است. (۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!