به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

۱۰ نکته‌ای که باید در مورد ال کلاسیکو بدانید!آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲ آبان ۱۳۹۹ (۱۵:۵۳) (۵۹۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بارسا و رئال مادرید فردا شب برای اولین بار در فصل ۲۰۲۰/۲۱ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. به همین بهانه در این خبر از دریچه آمار ال کلاسیکوهای قبلی را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

هر ال کلاسیکو همواره آمار و ارقام قابل توجهی با خود به همراه دارد. در ادامه ۱۰ تا از مهم‌ترین آن‌ها که باید پیش از دیدار شنبه شب بارسا و رئال بدانید را شرح خواهیم داد:

رونالد کومان و حضور در ۱۴ ال کلاسیکو

اگرچه این اولین ال کلاسیکوی این مرد هلندی به عنوان سرمربی خواهد بود اما او تجربه ۱۴ ال کلاسیکو را به عنوان بازیکن در کارنامه خود دارد. کومان در آن زمان ۵ بار مقابل رئال مادرید گلزنی کرد که دو تای آن‌ها در اکتبر ۱۹۸۹ در اولین فصل حضورش در بارسا به ثمر رسیدند.

از این ۱۴ بازی، کومان ۶ برد، ۳ تساوی و ۵ شکست نصیبش شده است که نقطه عطف آن‌ها پیروزی در سال ۱۹۹۰ در یکی از ال کلاسیکوهای جام حذفی و همچنین آن پیروزی افسانه‌ای ۵-۰ در فصل ۱۹۹۳/۹۴ در نیوکمپ بود.

۵مین هلندی

۴ تن از هم‌وطنان کومان یعنی رویس میشل، یوهان کرویف، لوئیز فن خال و فرانک رایکارد قبلاً تجربه هدایت بارسا را داشته‌اند. در بین آن‌ها فن خال تنها کسی بود که اولین ال کلاسیکوی خود را برد به پایان رساند. حال بیایید امیدوار باشیم بعد از این بازی، بتوان نام کومان را هم به این لیست اضافه کرد.

اولین تقابل کومان و زیدان

زمانی که کومان کفش‌های خود را آویخت، زیدان اوایل دوران بازیگری‌اش برای یوونتوس را تجربه می‌کرد و به همین دلیل آن‌ها تاکنون هرگز در یک بازی با هم روبه‌رو نشده‌اند. فردا شب این دو سرمربی برای اولین بار رقیب یکدیگر خواهند شد.

۹ بازیکن که هرگز ال کلاسیکو را تجربه نکرده‌اند

نتو، دست، فیرپو، ارائوخو، پیانیچ متئوس فرناندز، پوچ، پدری و ترینکائو هرگز در ال کلاسیکو بازی نکرده‌اند. اگر چه نتو، فیرپو و پیانیچ قبلاً با باشگاه‌های سابق خود مقابل رئال مادرید صف‌آرایی کرده‌اند - و مرد بوسنیایی مذکور در لیگ قهرمانان ۲۰۰۹/۱۰ مقابل آن‌ها گلزنی کرده است - اما هیچ یک در دیداری موسوم به ال کلاسیکو به میدان نرفته‌اند.

۲۶مین گل مسی مقابل رئال مادرید

تاکنون هیچ کس بیش از مسی در این دیدار گلزنی نکرده است (۲۶ گل). آلفردو استفانو با هشت گل کمتر از او در رده بعدی قرار دارد.

در آستانه ۴۰۰مین گل

بارسلونا تاکنون ۳۹۹ گل مقابل این حریف دیرینه خود به ثمر رسانده است و فردا شب می‌توان این رکورد را به ۴۰۰ گل افزایش دهد.

اولین ال کلاسیکو بدون تماشاگر

بحران کروناویروس باعث شده که برای اولین بار در طول تاریخ ال کلاسیکو بدون حضور تماشاگر برگزار شود. این دیدار همواره ورزشگاه تیم میزبان را را به هیجان می‌انداخت، اما این بار چنین نخواهد بود. عدم حضور هواداران روی سکوهای ورزشگاه در این بازی بدان معناست که باید یک ال کلاسیکوی بی‌سر و صدا را شاهد باشیم.

۴ گل انسو فاتی

این جوان بااستعداد در این فصل از رقابت‌ها ۳ گل در لالیگا و ۱ گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است و به این ترتیب برترین گلزن هر دو تیم شرکت کننده در بازی شنبه شب خواهد بود. وینیسیوس با ۲ گل برترین گلزن رئال مادرید تا اینجای ‌فصل است.

۹۶ برد مقابل رئال مادرید

در سال ۲۰۱۹ بارسا با رئال مادرید در رکورد کسب بیشترین پیروزی در ال کلاسیکو در تمام ادوار برابر شد (۹۶ برد). با این حال پس از آن سفیدپوشان با کسب یک پیروزی دیگر این رکورد را از آن خود کردند. فردا شب فرصتی است برای قدم گذاشتن در مسیر باز پس‌گیری این رکورد ارزشمند.

۲ ال کلاسیکو بدون گلزنی بارسا

در فصل گذشته بارسا نتوانست در هیچ از دو ال کلاسیکوی رفت و برگشت گلزنی کند. کاتالان‌ها تاکنون تنها یک بار طی ۳ بازی متوالی از باز کردن دروازه رئال مادرید ناکام مانده که آن هم به بازه زمانی مارس ۱۹۷۵ تا فوریه ۱۹۵۸ باز می‌گردد. بیایید امیدوار باشیم دیگر چنین اتفاقی نیفتد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: ۱۰ نکته‌ای که باید در مورد ال کلاسیکو بدانید!
اینکه تماشاگران در ورزشگاه نیستند حس خوبی به آدم نمیده واین قضیه روی بازیکنان هم تاثیر گذاشته


جمعه، ۲ آبان ۱۳۹۹ (۱۷:۱۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۲ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!