به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت ۱۶ سال از اولین بازی مسی برای بارساآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲۵ مهر ۱۳۹۹ (۱۷:۰۸) (۳۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این فوق ستاره آرژانتینی در دربی ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴ مقابل اسپانیول، برای اولین بار در یک بازی رسمی با پیراهن بارسا به میدان رفت. در این خبر علاوه بر مرور کوتاه آن دیدار، نگاهی به کارنامه فوتبالی درخشان مسی در این سال‌ها می‌اندازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

۱۶ اکتبر هر سال برای هواداران بارسا روز ویژه‌ای است زیرا در چنین روزی از سال ۲۰۰۴ بود که لئو مسی اولین بازی خود را برای این تیم به نمایش گذاشت.

آن دیدار در یکی از بازی‌های لیگ در ورزشگاه خانگی آن روزهای اسپانیول یعنی المپیک برگزار شد؛ در حالی که ۸ دقیقه تا پایان بازی باقی مانده بود مسی به جای دکو، تنها گلزن آن بازی به میدان رفت.

تا پیش از آن روز افراد زیادی از استعداد باورنکردنی یک جوان آرژانتینی در بارسا ب سخن می‌گفتند اما هیچ کدامشان فکرش را هم نمی‌کردند که آن پسر ۱۷ ساله قرار است به بهترین بازیکن تمام ادوار فوتبال تبدیل شود.

گل‌های فراوان

حال ۱۶ سال از آن روز می‌گذرد و این اسطوره تاکنون در ۷۳۴ بازی برای تیم اصلی بارسا به میدان رفته و مجموعاً ۶۳۵ گل با پیراهن این تیم به ثمر رسانده است.

از اولین گل او که در بازی مقابل آلباسته به ثمر رسید تا آخرین آن‌ها که بیش از دو هفته پیش وارد دروازه ویارئال شد، همه ما بارها شاهد مهارت بی‌نظیر او در به ثمر رساندن انواع و اقسام گل‌ها بوده‌ایم. از هت‌تریک‌هایش مقابل رئال مادرید گرفته تا ضربه سر حیرت‌انگیزش در فینال لیگ قهرمانان در رم.

او تاکنون ۳۴ بار لذت قهرمانی در عصر باشکوهش در بارسا را تجربه کرده است و در عرصه فردی نیز ۶ بار موفق به کسب توپ طلا شده است. ۷ جایزه پیچیچی و ۶ کفش طلا و همچنین کسب عنوان بهترین ورزشکار سال (لاروس) از دیگر موفقیت‌های فردی او در دوران حرفه‌ایش هستند.

یکی دیگر از جنبه‌های قابل توجه دوران فوتبالی مسی این است که تاکنون تنها برای یک باشگاه بازی کرده است و این یعنی تمام ۱۷ فصل جادویی خود را در باشگاه بارسلونا سپری کرده است. هیچ بازیکنی در طول تاریخ مانند او نبوده است و بی‌تردید هرگز هم مانند او نخواهد آمد.

به همین دلیل است که ۱۶ اکتبر هر سال، در تقویم هواداران بارسا قرمز خواهد شد.‌‌..
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: گذشت ۱۶ سال از اولین بازی مسی برای بارسا
سالهای خوشی برامون ساخته و امیدوارم با موندن در تیم و خداحافظی کردن از فوتبال در بارسا خودشو اسطوره ای ماندگار برای تاریخ فوتبال کنه. امیدوارم این فصل بریم برای شش گانه و البته دروکردن جوایز فردی


جمعه، ۲۵ مهر ۱۳۹۹ (۲۳:۱۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۸ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!