به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گالا از نگاه یك فوتبال نویس!بارسلونا
فرستنده امير ايمان صدر در تاريخ شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۰:۰۰) (۱,۸۱۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
امیر ایمان صدر / FCBarcelona.ir

شاید برای انسان‌های متفكر این مسئله پیش بیاید كه آیا «گالا را می‌توان همان بهترین بازیكن جهان نامید؟» جواب این افراد كه شاید خود شما هم از این دسته باشید را در ذیل پاسخ می‌دهیم.

جایزه گالا طبق پیشنهاد‌های برنامه‌های توسعه طلبانه ورزش فوتبال، هر ساله به بازیكنی كه بتواند با حضور خود در زمین به هر نحوی باعث ارائه روند شایسته تری در بازی، نسبت به سایر تیم‌ها، چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی شود، اهدا می‌گردد. بازیكنی كه فدراسیون بین المللی فیفا، هر ساله آن را به عنوان بازیكن برگزیده و شایسته این عنوان قلمداد می‌كند، از منظر كاپیتان‌ها و سرمربیان ملی در جهان انتخاب می‌شود و نه از نظر متخصصین و دانشورزان این امر.


رشته دكترای حرفه‌ای فوتبال در دانشگاه‌های كالیفورنیا، كمبریج 1، فلوریدا، كالج فرانسه، ایكول نورمیل سوپر، هاروارد (از سال 1999) و دانشكده‌های مطرحی از این قبیل مشغول به تدریس سالانه 1100 نفر در سراسر دنیا هستند. این مسئله در حالی در جهان ورزش در حال وقوع است كه دنیا شاهد این است كه 45 درصد مربیان در دنیا، از مدرك مربیگری قابل توجهی برخوردار نیستند. كما اینكه در جدید‌ترین نگاه ورزشی این مسائل را می‌توان در خصوص افراد شناخته شده‌ای همچون «دیگو آرماندو مارادونا» و «یورگن كلینزمن» سرمربیان شناخته شده‌ای كه خود روزی گوهر فوتبال دنیا در عرصه بازیگری تلقی می‌شده‌اند، دید.

هرچند با تلاش‌های «ردسون اوركاس»، مسئول ناظر فیفا مبنی بر بازبینی مدارك یورگن كلینزمن در جام جهانی 2006 آلمان، تا حدی این مسئله را به تهدیدی جدی در برابر سرپرستی خودكامانه بر تیم‌های ملی، در صورت ساقط بودن هر گونه مدرك علمی معتبر، بدل كرده بود؛ این سپ بلاتر و 27 عضو كمیته فنی فیفا بودند تا در پشت مسائل فنی با به راه انداختن مسائل «مافیایی سفید» در این عرصه باعث شدند تا این سرمربی هرچند توانا اما بدون علم، بتواند رهبری تیم آلمان را در یك تورنومنت معتبر كه به تعبیری معتبرترین تورنومنت ورزش فوتبال و سایر ورزش‌های دیگر در دنیا هست، برعهده گیرد.

پاسخگو كیست؟

گناه اصلی را چه فرد یا افرادی به گردن میگیرند؟ آیا فوتبال یك ورزش زیباست كه به محبوب‌ترین ورزش در دنیا بدل شده یا اینكه باز هم مانند اكثر فعالیت‌های سالم در دنیا؛ تحت تاثیر اوامر جنبی قرار گرفته است.

فیفا؛ بله.این همان سازمانی است كه اگر یك روز، حتی یك پرونده در آن از ردیف پنجم به ردیف هفدهم تغییر مكان یابد، احتمال آن كه دو لیگ معتبر در دنیا برای یك سال فعالیت خود را معلق ببینند، چیزی بیشتر از 100 درصد است! آیا این همه قانون و بخشنامه و طومار اساسی فقط و فقط مربوط به مستطیل سبز می‌شود و بس؟ پس چه كسانی هستند كه در این مستطیل سبز مجری قانون و مقررات ورزش فوتبال هستند؟ پس چه كسانی هستند كه این ورزش را به نه تنها یك شغل، نه تنها یك ورزش و نه تنها به یك عرصه هنری، بلكه به پدیده صده اخیر مبدل كرده اند؟ آیا نباید وجه تمایزی بین افرادی باشد كه فوتبال را فقط به خاطر فوتبال دوست دارند و می‌پسندند تا اینكه دلخوش تغییرات مالی در زندگی و تغییرات منصوبات شغلی در امور مختلف باشند؟ این همان نگاهی است كه قطعا تعداد انگشت شماری از 12 هزار نفری كه در مراسم سالانه فیفا حضور پیدا می‌كنند، دارند.

گالا؛ بهترین بازیكن فوتبال در جهان، یا قوی‌ترین فوتبالیست؟

هیچكس قطعا در ابتدا نمی‌پرسد كه این جایزه را چه كسی اهدا می‌كند؛ از بین چه قاره‌های انتخاب می‌شود؛ معیار انتخاب این جایزه چیست. كلمات، در زبان گفتاری كمتر از زبان نوشتاری ارج نهاده می‌شوند. چرا كه كمتر كسی است كه بخواهد روی تك تك حروف آنها تامل كند. اما اكنون كه در حال خواندن این مطلب هستید، چه بهتر كه نكاتی كه تا به حال كسی به آنها توجه نكرده را بر زبان آوریم.

بهترین؟ قوی ترین؟

قطعا هیچ كدام! چرا كه جایزه «گالا» به فردی اهدا نمی‌شود كه بهتر از تمامی بازیكنان حاضر در دنیا، فوتبال را ارائه دهد. بلكه با نگاهی نو به واژه «بهترین» در می‌یابیم كه تاثیر گذارترین بازیكن در دنیا هم می‌تواند همان بهترین بازیكن تلقی شود؛ اما به شرطی كه گوینده منظورش از بهترین، «قوی‌ترین» نباشد.

در مورد سال 2008 صحبت می‌كنیم. با دیدن تصاویر ویدیویی و ضبط شده از بازیكنان برتر حاضر در دنیا، در نهایت به این نتیجه می‌رسیم كه اگر بخواهیم ورزش فوتبال را از منظر هنری و تكنیك‌های پیاده شده توسط بازیكن در مستطیل سبز ارزیابی كنیم، در سال 2008 كسی را از «لیونل آندرس مسی» شایسته‌تر برای این عنوان پیدا نخواهیم كرد. مطمئن باشید كه فیفا هم این مسئله را بسیار از ما بهتر می‌داند.

كریستیانو رونالدو

یك بازیكن در سنین جوانی، با شور و انگیزه بسیار بالا و فیزیك بدنی مناسب، در بزرگترین باشگاه پرتغال پا به عرصه فوتبال حرفه‌ای می‌گذارد. حركات سریع و خیره كننده او، بابی نو در عرصه فوتبال را به روی جوانان و افراد عاشق و شیفته این ورزش، باز می‌كند. جالب اینجاست كه او، تشابه نام فامیلی بسیاری با بزرگترین بازیكن و محبوب‌ترین بازیكن برزیل نوین دارد. كریستیانو رونالدو...

بسیار جذاب است كه مسئولان باشگاه‌های بزرگ بتوانند او را خریداری كنند تا او بتواند عرصه مالی و تجاری بسیار بزرگی را به همراه محبوبیت مردمی كه با همان ایده‌های تجاری هماره است با خود بیاورد. باشگاه بزرگی كه به شیاطین سرخ اروپا ملقب است، بی‌شك بزرگترین تیم تاریخ انگلیس و یكی از بزرگترین باشگاه‌های تاریخ ورزش فوتبال به حساب می‌آید. چه موقعیتی از این بهتر كه پیراهن بازیكن افسانه‌ای و جذاب منچستر یونایتد یعنی دیوید بكهام كه شماره بزرگترین چهره‌های شیاطین سرخ را بر تن كرده است، به بازیكنی برسد كه شرایط كاملا مناسبی را برای چهره شدن داراست. سر انجام «سر الكس فرگوسن» كه مربی بسیار بزرگی هم هست و جزو معدود مربیانی است كه مدرك A+ را در فوتبال داراست، مسئول تربیت این پسر جوان و پر انرژی می‌شود.

پسرك روز به روز پیشرفت می‌كند و بسیار خود را آماده نشان می‌دهد. سرعت خیره كننده او و رقص پای تكرار نشدنی‌اش، چشم همه بینندگان را به خود خیره می‌كند و اغلب افراد، خوی زیبا و هنرمندانه فوتبال را به دست فراموشی می‌سپارند. این در حالیست كه دوربین‌ها و چشم‌های تلوزیونی شاهد، چیزی بیشتر از دو بازیكن را در مقابل رقص پای زیبای رونالدو مقهور نمی‌بینند؛ مسلما كمتر كسی است كه با دقت به این مسئله كه آیا این بازیكن، فوتبال واقعی بازی می‌كند یا مجموعه‌ای از حركات موزون بسیار زیبا را در زمین روبه روی چشم تماشاچیان می‌گذارد، توجه می‌كند.


لیونل مسی

طبیعتا وقت آن رسیده كه سری به اسپانیا بزنیم. كوچولوی دوست داشتنی‌ای كه هر كسی او را می‌بیند، در نگاه اول به یاد معصومیت و شیطنت یك پسر بچه بازیگوش می‌افتد. كسی كه طول قدش به زیر ماهیچه‌های شكم كریستیانو رونالدوی مغرور هم نمی‌رسد. بله؛ پسری با 148 سانتیمتر قد كه برای درمان كم كاری غدد خود به درمانگاه دكتر «سانچز پنژو» مراجعه می‌كند.

او از كودكی عاشق فوتبا اسپانیا بوده و همیشه بازی‌های تیم‌های لاكرونیا و بارسلونا را عاشقانه دنبال می‌كرده است. سری به موزه «ورزش‌های كلاسیك» بارسلون می‌زند. بله؛ او از بخت خوش و تقدیرش با یك چهره هلندی برخورد می‌كند. هر كس بازی این نوجوان را می‌دید، به یاد مارادونا می‌افتاد؛ همان اسطوره‌ای كه همه فیفایی‌ها او را برترین فوتبالیست دنیا می‌دانند. پسرك كوچك آرژانتینی بسیار خوشبخت است؛ چرا كه باشگاه بارسلونای اسپانیا حاضر به تقبل مخارج درمان اوست، به شرطی كه او قراردادی 8 ساله با مبلغی نه چندان را با آنها امضا كند.

زمان می‌گذرد. پسر آرژانتینی ما اكنون یك مرد جوان 21 ساله است. وضعیت بدنی او خیلی متحول شده، كسی كه پای یك مسابقه فوتبال كه مسی هم در آن حضور داشته باشد بنشیند، به سختی می‌تواند دل از صحنه تماشای او بكند. او یك كشف است. یك پدیده در دنیا.

خوب؛ بر میگردیم به داستان رونالدو. بله؛ همه دنیا او را تشویق می‌كنند. اگر دل انسان‌ها هم می‌توانست صحبت كند، اكنون مقداری باور نكردنی پول، از چرخه صنعت ورزش جدا می‌ماند. چه كسی بهتر از رونالدو برای چهره شدن؟ او چند سال است كه منتظر این لحظه است. در واقع دنیا هم منتظر این لحظه بوده است. چرا كسی به لیونل مسی آرژانتینی توجه نمی‌كند؟ خوب پاسخ روشن است. در صورتی كه رونالدو نتوانسته توقعات فوق‌العاده زیاد و باور نكردنی و آن تصویر رویایی یك بازیكن اعجوبه را از خود به جا بگذارد، حالا نوبت رسانه‌ها و مافیای سفید و تبلیغات است، چرا كه هرچه كه خرج پای این مسئله توسط فیفا و مراكز تبلیغاتی و مدیران بازرگانی برای او شود، ارزش دارد. چرا كه تنها و تنها اوست كه می‌تواند سال 2009 را یك سال رویایی برای مراكز تبلیغاتی و غول‌های تجاری در دنیا رقم بزند، نه آن مرد جوان آرژانتینی. سازمان بین المللی فوتبال خوب می‌داند كه چه می‌كند!

آنها سر دم داران فوتبال را به خاطر مداخله در سیاست جریمه می‌كنند، اما هیچ كس جرات این را ندارد كه این لكه ننگ را از صفحه روزگار حذف كند. هیچ كجای دنیا نمی‌توان شاهد جایزه‌ای بود كه از سوی مطلقا كارشناسان و همان محصلینی كه در این رشته تحصیل كرده‌اند و فوتبال را به چشم یك علم می‌نگرند، اهدا شود. فیفا اجازه نمی‌دهد و خود متخصصین امر هم جرات اظهار فضل در این زمینه را ندارند، چرا كه ممكن است علاوه بر اینكه درآمد آنها به صفر تبدیل شود، زندگیشان به خاك سیاه بنشیند!

جایزه ظاهرا بزرگ گالا كه هر فوتبال دوست و تماشاگری را وادار به ارائه كلمه «بهترین» می‌كند، طبق پست‌ترین و ناعادلانه‌ترین شرایط و پشت پرده‌ها، تقدیم حضور بازیكنان شركت كننده در این عرصه می‌شود. وقتی مسئولین امر متوجه می‌شوند كه رونالدو امكان ندارد که سال دیگر هم به اندازه سال پیش درخشش داشته باشد و رونالدو نشان داده كه نمی‌تواند آن مرد رویاهای هر جوانی باشد، بهترین عرصه گالاست. طناب قطوری كه می‌تواند خیلی‌ها را از باتلاق شكست سرمایه یا حتی بعضا ورشكستگی نجات دهد.

در پایان هم ضمن در نظر گرفتن توانایی‌های ك.رونالدو ، باید اذعان داشت كه او در سال 2008 بازیكن بزرگ و تاثیر‌گذاری برای تیمش بوده است. برنده شدن در لیگ قهرمانان اروپا هم عنصری بسیار بسیار تاثیر گذار و در واقعیت امر، تاثیر گذارترین عنصر در انتخاب بازیكن گالا است. بازیكنانی كه برای گالا انتخاب می‌شوند، به هیچ عنوان از بازیكنان شاغل در لیگ‌های خارج از اروپا نیستند. تنها بازیكنی كه باعث شد تا فیفا بند جدیدی به قوانین خود اظافه كند، «خوان رومن ریكلمه» بود كه از ویارئال به طور قرضی به باشگاه بوكا رفت و نام او در فهرست برترین‌ها جای گرفت.

در نهایت هم در گالا، بازیكنی كه: «تاثیرگذارترین محبوبیت ظاهری، اخلاقی و جذابیت‌های مالی و جنسی» را از نظر مربیان و كاپیتان‌های تیم‌های ملی داراست، انتخاب می‌شود.

بهترین، هیچگاه قوی‌ترین نیست!
ارزش: ۷.۰۰ (۸ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


یکشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ (۱۳:۴۴)
 
harry1
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
درود بر بارسای بی رقیب.
درود بر محد فوتبال.


پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ (۱۵:۱۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!



شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۸۹ (۱۵:۳۹)
 
Amir.P
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
ساله دیگه مال مسی جونه .


چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۸۸ (۱۸:۴۵)
 
koohooloo
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
فقط بارسا و لا غیر


دوشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ (۱۵:۰۹)
 
salar.b88
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
barca4life


سه‌شنبه، ۸ بهمن ۱۳۸۷ (۳:۴۸)
 
salar.b88
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
سال بعد مال مسی خودمه!


یکشنبه، ۲۹ دی ۱۳۸۷ (۱۷:۵۶)
 
Iniesta 8
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
تو دنیا همیشه حق کشی میشه اینم یکیش این عکس که دیدم خودم جای مسی گذاشتم چه زجری کشیده


یکشنبه، ۲۹ دی ۱۳۸۷ (۱۵:۵۰)
 
Amir Hossein
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
سلام به همگی....
آقا ایمان دستت درد نکنه , متنت آخرش بود ,مثله همیشه پر مغز و علمی ....


ولی تمام متنت یک طرف جمله آخرت یک طرف ......
و همچنین این جمله که .


نقل قول
جایزه ظاهرا بزرگ گالا كه هر فوتبال دوست و تماشاگری را وادار به ارائه كلمه «بهترین» می كند، طبق پست ترین و ناعادلانه ترین شرایط و پشت پرده ها، تقدیم حضور بازیكنان شركت كننده در این عرصه می شود




که شاید خیلی ها حتی از گفتن این جمله در مورد گالا خودداری میکنند بلکه باعث زیر سوال رفتن خودشان و بازیکن محبوبشان و مهمتر از همه جامعه بزرگ فوتبال میشود .........

امیدوارم روزی برسد که حقققق!!!!! به حقدار برسد .....

همتونو دوست دارم بارسلونایی های عزیز ...


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۲۲:۴۸)
 
barcagirl70
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
خیلی متن قشنگی بود .مخصوصا اون قسمت که گفت :
کوچولوی دوست داشتنی.....


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۲۱:۵۶)
 
vahidnik
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
نقل قول
این خروس لیاقت نداره آدم اسمش رو به زبون بیاره


خداییش لیاقت نداره، این جایزه حق مسی بود...


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۲۰:۲۲)
 
Sack.Boy
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
اميدوارم از سال بعد مسي همه ي جايزه هارو درو کنه...
يه خبر کشنده واستون دارم!!!!
و بهتون تسليت ميگم چون اين صدا و سيماي .... ميخواد بازي بارسارو با تاخير پخش کنه و به جاش مسابقه ي 101 رو بزاره!!!!!!!!!!!!!!!!
الآن 2:30 ساعت مونده به بازي دارم از عصبانيت از تو خودم رو ميخورم و نميدونم چي بگم!!
شماره ي پيشنهادات و انتقادات صدا و سيما رو اعلام کنين و يه روز با همه ي بچه ها هماهنگ کنين تا همه با هم بهشون بزنگيم و با ادب و احترام حاليشون کنيم که بارسا چند تا طرفدار داره...


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۲۰:۰۴)
 
milad-joon
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
این خروس لیاقت نداره آدم اسمش رو به زبون بیاره


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۸:۴۸)
 
Mellllanic
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
نقل قول
به درد این کارم نمیخوره یعنی به درد هیچ کاری نمیخوره راستی یکی به طور قطع بگه بازی ساعت چنده



22.30


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۷:۵۷)
 
tixcy
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
http://ebhamlink3.blogfa.com/page/football.aspx



شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۷:۵۳)
 
tixcy
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
نقل قول
در مورد سال 2008 صحبت می كنیم. با دیدن تصاویر ویدیویی و ضبط شده از بازیكنان برتر حاضر در دنیا، در نهایت به این نتیجه می رسیم كه اگر بخواهیم ورزش فوتبال را از منظر هنری و تكنیك های پیاده شده توسط بازیكن در مستطیل سبز ارزیابی كنیم، در سال 2008 كسی را از «لیونل آندرس مسی» شایسته تر برای این عنوان پیدا نخواهیم كرد. مطمئن باشید كه فیفا هم این مسئله را بسیار از ما بهتر می داند.



نقل قول
كوچولوی دوست داشتنی ای كه هر كسی او را می بیند، در نگاه اول به یاد معصومیت و شیطنت یك پسر بچه بازیگوش می افتد. كسی كه طول قدش به زیر ماهیچه های شكم كریستیانو رونالدوی مغرور هم نمی رسد. بله؛ پسری با 148 سانتیمتر قد كه برای درمان كم كاری غدد خود به درمانگاه دكتر «سانچز پنژو» مراجعه می كند.


نقل قول
او از كودكی عاشق فوتبا اسپانیا بوده و همیشه بازی های تیم های لاكرونیا و بارسلونا را عاشقانه دنبال می كرده است. سری به موزه «ورزش های كلاسیك» بارسلون می زند. بله؛ او از بخت خوش و تقدیرش با یك چهره هلندی برخورد می كند. هر كس بازی این نوجوان را می دید، به یاد مارادونا می افتاد؛ همان اسطوره ای كه همه فیفایی ها او را برترین فوتبالیست دنیا می دانند. پسرك كوچك آرژانتینی بسیار خوشبخت است؛ چرا كه باشگاه بارسلونای اسپانیا حاضر به تقبل مخارج درمان اوست، به شرطی كه او قراردادی 8 ساله با مبلغی نه چندان را با آنها امضا كند.

یه اتفاق خیلی قشنگ که می تونه در زندگی یه اسطوره خاموش بیوفته اینه
نقل قول
چرا كه تنها و تنها اوست كه می تواند سال 2009 را یك سال رویایی برای مراكز تبلیغاتی و غول های تجاری در دنیا رقم بزند، نه آن مرد جوان آرژانتینی. سازمان بین المللی فوتبال خوب می داند كه چه می كند!

اگه می رفت مانکن می شد خیلی بهتر می شد


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۷:۲۴)
 
S&M&M
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
ايمان جان دستت درد نكنه خيلي قشنگ بود....

بيچاره مسي.....

نقل قول
بهترین، هیچگاه قوی ترین نیست!

جمله قشنگي است .....


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۶:۴۰)
 
Mellllanic
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
اگه بنا به حق خوری باشه سال بعد هم حق مسی رو میدن به یه بی لیاقت دیگه .


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۵:۲۷)
 
Barçelona
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
سال دیگه که میگیره هیچی 5 سال پشت سر هم می گیره


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۳:۱۳)
 
shahab
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
سلام. یکی به ... شبکه 3 بگه که بازی ساعت 30 : 22 نه ساعت 23:30 شایدم می خوان با تاخیر پخش کنند که این دیگه خیلی ستمه.
2: اگه بارسا این بازی رو ببره میشه 50 امتیازی طبق خبر قبلی با کدوم رکورد برابر میکنه : تا الان تیمی بود ه که 50 امتیاز تو یه نیم فصل کسب کرده باشه؟؟؟؟
های مدیر اگه رایکارد بود که 100 تا به به چه چه می کردی لطفا در مورد این رکوردا هم بگو.


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۲:۵۱)
 
lionel_messi_10
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
سال بعد مسی هم در اروپا هم در جهان اول میشه بدون شک


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۲:۰۸)
 
Barcelona_Winner
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
جایزه سال 2009 بدون شک مال مسی خواهد بود در این شک نکنید . در حال حاضر هیچ بازیکنی به اندازه مسی آماده نیست .


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۱:۱۰)
 
mohsen_ashege_barca
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
امیدوارم انگیزه مسی بیشتر بشه تا بتونه سال بعد این عنوان رو بدست بیاره
اون الان 2 بار دومین بازیکن برتر شده و حالا دیگه نوبت این رسیده که بهترین بازیکن جهان بشه که قطعا همینم میشه
از آقای صدر هم بابت متن جالب و جامع تشکر میکنیم


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۱۱:۰۴)
 
Sv_leo_barca
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
امسال که بارسای پپ چمپیونزلیگ و لالیگا و کوپا دل ری رو با هم ببره ، فکر کنم دیگه زرافه بین 5 تا هم نباشه ،
با وجود الماسایی مثه لیو و ژاوی و سامی و تیتی و اینیستا و دنی آلوس ، بازیکنای تیمای دیگه باید به فکر 6-7 به بعد باشن .


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۲:۳۸)
 
El.Zurdito
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
یه متن عالی و فوق العاده بود باور کن اشکم دراومد و قلبم لرزید و شکست آره ...دلم گرفت چقدر حق خوری اسونه بهتون قول می دم اون عوضی دیگه تو خوابشم همچین مقامی رو نمیبینه لعنت به این دنیا لعنت به ادمای پستش لعنت لعنت لعنت...
ولی مسی یه افسانست یه افسانه تکرار نشدنی به نظرم یه بازی مسی رو نزارن تو تیم یه بازی زرافرو ببین اون وقت معلوم می شه کی بهتره یه پا دو پاشم دیگه از مد افتاده تو ایران هم الان همه یه پا دو پا می کنن بره خدا رو شکر کنه که بهش قد و هیکل و شانس خر داده



شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۲:۱۹)
 
behzad_jentelman
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
به نظر من اين انتخاب مضحك لكه ننگي است كه هيچگاه از پيشاني فيفا پاك نخواهد شد


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۲:۰۶)
 
ashkan007
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
به نظر من مسی توی فوتبال امروز یه استثناست و لذت و معنی واقعی "فوتبال" روبه نمایش می ذاره . با داشتن 21 سال سن 2 بار مقام تاثیرگذارترین (گالا) بازیکن دنیا رو کسب کرده !
........................
از آقای صدر بابت این متن تشکر می کنم چون به معلوماتمون اضافه شد . . .


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۰:۵۷)
 
SinaBarca
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
در هر صورت خوب بود ولی چه فایده که این جایزه به مسی نرسید و باید حق به حقدار می رسید.


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۰:۴۸)
 
ali.abbasi
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
امیدوارم این باعث نشه مسی افت کنه و سال بعد حتی تو لیست کاندیدا ها هم نباشه ... البته بعیده...


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۰:۳۲)
 
MiladXavi
پاسخ به: گالا از نگاه يك فوتبال نويس!
در هر صورت این افتخار به مسی نرسید....اون باید بیشتر تلاش کنه تا حتی این مسائلی که گفتی هم نتونه مانع این بشه که گالا رو ببره......


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۸۷ (۰:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۰ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!