به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

۱۰ راهکار مهم کومان برای موفقیت بارساآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ (۱۸:۳۱) (۷۱۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


رونالد کومان در شرایط پیچیده‌ای به نیوکمپ آمده است. او اکنون وظیفه خطیر ایجاد انقلابی عظیم در تیم و کمک به بارسا برای بازگشت به مسیر موفقیت را بر عهده دارد. او می‌خواهد این کار را به روش خودش انجام دهد. در این مقاله عناصر کلیدی فلسفه مربیگری این سرمربی هلندی را بررسی کرده‌ایم. این شما و این رویکردهای پروژه جدیدی که به دنبال بازیابی یک‌ هویت گمشده است!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

۱. شایسته‌سالاری

سرمربی‌ای که قادر است به نام‌های بزرگی چون لوئیز سوارز، راکیتیچ و ویدال بگوید جایی در برنامه‌هایش ندارند، جدّیت و ثبات خود را نشان می‌دهد. کومان تنها بر اساس نام بازیکنان تصمیم‌گیری نمی‌کند. او از همان ابتدای امر، بازیکنان سخت‌کوش و باکیفیت را جدا کرد. او از یوهان کرویف یاد گرفته است که داشتن رابطه خوب و دوستانه با بازیکنان یک چیز است و جدیت در رختکن چیزی دیگر. کومان ترسی از گرفتن تصمیماتی که به مذاق اکثر افراد خوش نمی‌آید، ندارد. برای او مصلحت تیم در اولویت قرار دارد و آن را به نظر فردی دیگران ترجیح می‌دهد. متد او کاملاً واضح است: کسانی که شایسته بازی کردن باشند، بازی می‌کنند‌.

۲. آمادگی جسمانی

یکی از مشکلات جدی‌ای که کومان در بارسا آن را شناسایی کرده این است که سلامت جسمی بازیکنان به اندازه کافی خوب نیست. همین امر موجب شده در پایان فصل، انرژی آن‌ها به طور کامل تحلیل رفته و فجایعی مانند رم، لیورپول و بایرن و ... رخ دهد. کومان می‌خواهد این رویه را تغییر دهد و در بارسا نیز از روشی که در ساوتهمپتون و اورتون پیاده کرده است، استفاده کند. در لیگ برتر حتی تیم‌های قعر جدولی هم می‌توانند کار را برای شما سخت کنند. کومان می‌خواهد بارسا بتواند از نظر فیزیکی قدرت غلبه بر رقبای خود را داشته باشد. او همچنین یک مربی آمادگی جسمانی جدید برای بازیکنان انتخاب کرده است: آلبرت روخا، کسی که مورد تایید فرانک رایکارد نیز هست.

شایان ذکر است که مدت زمان تمرینات تیمی تحت نظر کومان از ۶۰ دقیقه به ۹۰ دقیقه و از یک نوبت به دو نوبت در روز افزایش یافته است.


۳. توپ‌های از دست رفته

بعید است بتوان مربی‌ای پیدا کرد که بیش از کومان از اهمیت ضربات آزاد، کرنر، اوت و پنالتی در جریان بازی‌ها مطلع باشد. دو تا از صحنه‌های به‌یادماندنی دوران بازی خودش هم به همین طریق ثبت شده است: پاس گلی که در مصاف با کایزرسلاوترن از روی ضربه آزاد به باکرو داد و گل کاشته‌ای که در فینال ومبلی به ثمر رساند. او عاشق ضربات آزاد است و ارزش آن را می‌داند. با داشتن بازیکنانی چون مسی، پیانیچ و دیگران او فقدانی برای اجرای این طرح در پروژه جدید خود ندارد.

۴. پرس شدید

یکی از ویژگی‌های اصلی سبک بازی‌ بارسا، پرسینگ شدید هنگام از دست دادن توپ بوده است‌. این روش در زمان مربیگری پپ گواردیولا و لوئیز انریکه جوابگو بوده است اما به تدریج این فاکتور نیز از بازی‌های بارسا حذف شد. کومان متوجه شده که بارسا بدون توپ به شدت آسیب‌پذیر است. بازیکنان نمی‌دانند وقتی توپ را در از دست می‌دهند، چطور از خود محافظت کنند و روند بازی را حفظ کنند. کومان می‌خواهد این شرایط را تغییر دهد و در تمرینات هم به شدت روی آن کار می‌کند.

۵. آکادمی

کومان همواره در دوران مربیگری خود اعتمادش به جوانان را نشان داده است. او اما از بازیکنان جوان تنها به این دلیل که مشهور شده‌اند، استفاده نخواهد کرد. اولین بازیکنانی که کومان درهای ورود [به تمرینات] را برایشان گشود، ریکی پوچ و انسو فاتی بودند. سایر بازیکنان بارسا ب نیز این روزها به همراه تیم اصلی تمرین می‌کنند.

۶. رختکنی متحد

شایعات خارج از باشگاه که تیم را احاطه کرده است، کومان را به شدت نگران می‌کند‌ زیرا او می‌داند که جدا کردن بازیکنان از حرف‌هایی که خارج از باشگاه زده می‌شود کار سختی است و می‌تواند باعث تخریب جو رختکن شود. به همین دلیل او تمام تلاش خود را خواهد کرد تا رختکن را متحد سازد و کاری کند همه بازیکنان پشت یکدیگر باشند. این یک نکته کلیدی برای موفقیت هر تیمی است. او می‌خواهد تیمش تنها نگران آنچه در داخل باشگاه می‌افتد باشد و بازیکنان تنها روزی کسب پیروزی با ارائه یک بازی خوب تمرکز کنند.


۷. حرفه‌ای بودن

این یک مسئله کم‌اهمیت نیست. کومان انتظار دارد بازیکنان و کادر فنی تیمش با توجه به جایگاه خود رفتار کنند. او دوست دارد رفتار درست، احترام و نگرش حرفه‌ای در ارتباطات افراد تیمش با یکدیگر نمایان باشد. او این نکته را از زمانی که خودش بازی می‌کرد، یاد گرفته است اما از بازیکنان می‌خواهد که همواره با احترام با اعضای باشگاه رفتار کنند‌. آن‌ها خارج از زمین فوتبال نیز باید مراقب عادات غذایی، زمان استراحت و تعهدات شخصیشان باشند.

۸. سیستم و سرعت

با حضور کومان روی نیمکت بارسا، قرار نیست تغییر چشمگیری نسبت به آنچه طی سال‌های اخیر دیده‌ایم را شاهد باشیم زیرا او هم می‌خواهد بارسا توپ و میدان را در اختیار داشته باشد و به عبارتی بازی مالکانه خود را به نمایش بگذارد. آنچه او می‌خواهد این است که مهاجمانش به حملات خود عمق ببخشند و بازتر بازی کنند. کومان می‌خواهد تیمش سرعتی‌تر بازی کند. او باور دارد مشکلات بارسا طی سال‌های اخیر از کند بودن بازی‌ها نشات می‌گیرد. او همچنین از بازیکنان می‌خواهد روحیه خطرپذیری و شجاعت را در خود تقویت کنند‌.

۹. شخصیت

دمبله، دی یونگ، کوتینیو، سمدو، گریزمن، جونیور و ... بازیکنانی هستند که طی دو سال اخیر آنطور که باید ظاهر نشده‌اند. علاوه بر آن‌ها کومان از انسو فاتی نیز می‌خواهد خود واقعیشان را نشان دهند تا بتواند به آن‌ها اعتماد کند. اگر آن‌ها در بارسلونا هستند به این دلیل است که در باشگاه‌های قبلی خود خوب عمل کرده‌اند. او از آن‌ها می‌خواهد در بازی‌ها نقش پررنگ‌تری ایفا کنند و منتظر سایر هم‌تیمی‌های خود برای حل مشکلات نباشند. آن‌ها خیلی بهتر از آنچه خودشان باور دارند هستند و اگر تاکنون بهترین نسخه خود را ارائه نداده‌اند، به علت عدم اعتماد به نفس آن‌هاست. کومان باور دارد آن‌ها می‌توانند در چالش‌های بزرگ شرکت کنند و این شانس را به آن‌ها خواهد داد‌‌.

۱۰. لئو مسی

اواین مکالمه بین کومان و مسی بسیار محترمانه بود. لئو می‌داند کومان کیست و چه معنایی برای باشگاه دارد و برای او احترام قائل است. کومان نیز از مسی همان چیزی را می‌خواهد که دیگران می‌خواهند: که تفاوت‌ را در زمین بازی رقم بزند و الهام‌بخش هم‌تیمی‌هایش باشد و الگویی برای هدایت آن‌ها. کومان امیدوار است مسی بزرگترین متحد او در پروژه جدیدش باشد زیرا اگر لئو پشت او نباشد، شرایط سخت خواهد شد. کومان معتقد است یک مسی باانگیزه از دشواری‌های این راه می‌کاهد. سرمربی بارسا از تصمیم برای ترک باشگاه نگران بود اما اکنون خوشحال است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
rockstar
پاسخ به: ۱۰ راهکار مهم کومان برای موفقیت بارسا
مهمترین دلیل شکست های این سال ها نبود بدنسازی مناسب بوده. آمادگی بدنی بالاتر از تاکتیک و روحیه تیمی، مهمترین اصل موفقیته.


پنج‌شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ (۱۱:۰۹)
 
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: ۱۰ راهکار مهم کومان برای موفقیت بارسا
من که بارها گفتم ما باهمین بازیکنان میتونستیم تمام عناوین این چند ساله رو درو کنیم ولی فقط به یک رهبر بزرگ کنار زمین و داخل زمین احتیاج داشتیم و داریم. امیدوارم کومن بتونه خجالت زمین مارو تقویت کنه و داخل زمین هم مسی کمی تعقییر کنه تا بازیکنان ازش حساب ببرند


چهارشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ (۲۱:۴۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۸ کاربر آنلاین است. (۳۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!