به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کومان و لزوم استفاده از تجربه موفق انریکه در تیم ملی اسپانیاآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ (۲۲:۵۱) (۷۲۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در این مقاله قصد داریم اثبات کنیم الگویی که لوئیز انریکه در بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا با تیم ملی اسپانیا پیاده کرد، می‌تواند برای رونالد کومان الهام‌بخش باشد. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

لوئیز انریکه مارتینز در همین دو بازی اخیر خود به همراه تیم ملی اسپانیا، به رونالد کومان نشان داد که باید چطور بارسلونا را به مسیر موفقیت هدایت کند. لوچو با بازگشت به تیم ملی اسپانیا، همچون دوران حضور خود در بارسا، بر لزوم تزریق نیروی جوان به این تیم تاکید داشت. با طرحواره‌ای که او پیاده کرد، اسپانیا توانست در تورنمنت لیگ ملت‌های اروپا صدرنشین گروه خود شود و به این ترتیب مسیری که لوئیز انریکه طی کرده است می‌تواند راهنمای خوبی برای رونالد کومان باشد.

۱) فرصت دادن به جوانان

فران تورس، انسو فاتی، میکل مرینو، اسکار رودریگز، رگیلون و اریک گارسیا همگی طی این دو بازی مقابل آلمان و اکراین اولین بازی خود را برای تیم ملی اسپانیا به نمایش گذاشتند. لوچو همچنین به دنی المو و فابین نیز فرصت بازی کردن داد. لوئیز انریکه خیلی راحت می‌توانست بازیکنان مجرب‌تری را برای این بازی‌ها انتخاب کند اما به جوانان اعتماد کرد و پاداشش را هم گرفت.

کومان نیز تعداد زیادی بازیکن جوان دارد که همگی در انتظار یک فرصت هستند. انسو فاتی و ریکی پوچ که در تیم ملی زیر ۲۱ سال درخشید و تعداد زیادی از بازیکنان بارسا ب مانند مونچو و ایلیاکس. و البته خریدهای جدید تیم ترینکائو و پدری‌.

۲) پرس شدید

بارسا یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت خود تحت نظر ریکار را به کلی فراموش کرده است‌؛ پرس شدید. بازپس‌گیری توپ در نیمه حریف، غلبه بر جناحین و انتقال هر چه سریع‌تر توپ عناصری هستند که در دوران مربیگری والورده و کیکه ستین از دست رفتند.

لوئیز انریکه در این دو بازی تاکید زیادی رو این مورد داشت و بازیگنان نیز به خوبی آن را اجرا کردند. کومان با توجه به شخصیتی که دارد، می‌تواند این عامل کلیدی را به تیم باز گرداند.

۳) انتقال سریع توپ

تیاگو، بوسکتس (!)، رودی، دنی اولمو و فابین رویز مدافعال میانی‌ای هستند که در طول بازی‌ها به طور مداوم در حال انتقال بازی از سمتی به سمت دیگر هستند. آن‌ها فضای مناسب را پیدا می‌کنند و همچنین توپ را به کسانی که در موقعیت بهتری قرار دارند، می‌رسانند‌.

بارسا هافبک‌های بسیاری دارد که می‌توانند همین نقش را در تیم ایفا کنند؛ اگر چه اجرای این پلن به حرکت بیشتر مهاجمان جلویی نیازمند است.

۴) عرض دادن به بازی

گایا که در مصاف با آلمان و رگیلون که در تقابل با اکراین گلزنی کردند عملکرد تحسین‌برانگیزی در جناح چپ زمین داشتند. کارواخال و ناواس در جناح راست به اندازه آن‌ها ندرخشیدند اما باز هم سخت‌کوشی شایان توجهی داشتند. اما حضور موثر وینگری مانند فران، چیزهای زیادی به بازی اسپانیا افزود.

کومان مدافعان صرفی دارد که عاشق حرکت رو به جلو از سمت چپ زمین هستند، آلبا و جونبور فیرپو و همچنین وینگر منحصربه‌فردی مانند دمبله.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ronalmessiho
پاسخ به: کومان و لزوم استفاده از تجربه موفق انریکه در تیم ملی اسپانیا
این تیکه های مستقیم و غیرمستقیمی که بعضی مدیران و مترجمین سایت به بوسکتس می‌بندن به نظر من شایسته نیست.
خود لوییز انریکه که همه‌ی ما انقدر قبولش داریم تو مصاحبه بعد از بازی با آلمان بوسکتس رو تحسین کرد و ازش به عنوان یکی از مهمترین بازیکنای ترکیب اسپانیا اسم برد و همه می دونیم که انریکه کسی نیست که الکی از بازیکنی تمجید کنه.
پس مشکل شما چیه با بوسکتس. اینکه با بالا رفتن سنش کمی کند شده و گاهی دفاع رو خوب پوشش نمیده کاملا درسته، اما هنوزم تو بازی سازی، پخش و حفظ توپ و پرسینگ مهره‌ی کلیدی‌ایه. مخصوصاً تو سیستم بارسا و اسپانیا.


سه‌شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ (۱۳:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۸ کاربر آنلاین است. (۲۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!