به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ایوان راکیتیچ و ترسیم عصری شایسته تقدیرآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ (۱۴:۳۹) (۳۹۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: BarcaBlaugranes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


باید معترف بود که ایوان راکیتیچ، یک بارسایی واقعی است؛ کسی که هر آنچه در توان داشت برای باشگاه گذاشت. طبیعتاً با افزایش سن، پویایی او در بازی‌ها نیز کاهش یافت اما بی‌تردید انتقادات سنگینی که این اواخر از سوی برخی هواداران بارسا به او تحمیل می‌شد، تا حد زیادی ناعادلانه بود. در این مقاله قصد داریم به پاس قدردانی از زحمات ۶ ساله این هافبک کروات، مرور کوتاهی بر دوران حضور او در نیوکمپ داشته باشیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

راکیتیچ چهارمین بازیکن غیر اسپانیایی الاصلی است که بیشترین حضور را در بازی‌های بارسا داشته است: لئو مسی (۷۳۱ بازی)، دنی آلوز (۳۹۱ بازی) و ماسکرانو (۳۳۴ بازی). او ۶ سال در جمع آبی و اناری‌ها بود و اگر چه نه طور کامل اما بخش زیادی از این مدت عملکرد باثباتی داشت.

اگر بخواهیم روی بخش پایانی دوران حضور او در باشگاه تمرکز کنیم، بله حقیقتاً عملکرد بحث‌برانگیزی داشت که به ضرر او تمام شد. اما کدام بازیکن است که در دقایق پایانی بازی هم همچون دقایق نخست آن پویایی داشته باشد؟ کسی که تک گلش در ال ‌کاسیکوی فصل ۲۰۱۸/۱۹ بسیار حیاتی بود، والی آکروباتیکش مقابل تاتنهام در سال ۲۰۱۸ در ورزشگاه ومبلی به‌یادماندنی بود و گل نخستش در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ مقابل یوونتوس بارسا را به کسب یک قهرمانی دیگر هدایت کرد.


نباید فراموش کنیم که راکیتیچ برای بارسا تنها ۱۵ میلیون پوند هزینه داشت. معامله‌ای که با هر معیاری، ارزنده محسوب می‌شود‌‌.

راکیتیچ نقش بسیار مهمی در کسب دومین سه‌گانه تاریخ بارسا داشت. او اکنون در آستانه شروع فصل ۲۰۲۰/۲۱ لالیگا به سویا بازگشت؛ جایی که تا پیش از پیوستن به بارسا، عضو جدایی‌ناپذیر این باشگاه محسوب می‌شد.

در هر صورت او هیچ گاه نسبت به شکست تیمش بی‌تفاوت نبوده و همواره تمام تلاش خود را کرده تا به تیمش کمک کند‌. شاید بهتر بود‌ راکیتیچ زودتر فروخته می‌شد تا بتوان پویایی خط میانی را تغییر داد اما این یک بحث دیگر است.

در پایان باید گفت هیچ کس در بارسا - اعم از بازیکنان، کادر فنی و مدیریت - نظر منفی‌ای در مورد راکیتیچ ندارد؛ واقعیتی که نشان می‌دهد چقدر اعضای درون باشگاه از ارزش او مطلع هستند. علاوه بر این تاکنون هیچ کس در هیچ کنفرانس مطبوعاتی‌ای علیه او صحبت نکرده است.

هر گاه راکیتیچ به هر دلیلی - مصدومیت یا صلاحدید سرمربی - نمی‌توانست در بازی‌ها حضور داشته باشد، تمام تلاش خود را می‌کرد تا مجدداً جایگاهش را پس بگیرد. اما هیچ یک از این‌ها باعث نمی‌شد سرمربی یا کادر فنی را در مصاحبه‌های خود تحت فشار قرار دهد.

راکیتیچ بازیکن حرفه‌ای و متشخصی است که شایسته یک خروج آبرومندانه از باشگاه بود و این اتفاق هم افتاد. او باید با سری بالا و با آرزوی موفقیت از سوی تمام هواداران باشگاه را ترک کند.

او تا همیشه در ذهن‌ همه ما خواهد ماند.‌‌..
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۸ کاربر آنلاین است. (۲۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!