به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

یک دعوای قانونی در انتظار مسی و بارسلونااختصاصی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ (۱۶:۳۲) (۵۸۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بنا بر ادعای اسپورت، در صورتی که باشگاه بارسلونا و این فوق ستاره آرژانتینی هر چه زودتر جلسه‌ای برگزار نکنند و با یکدیگر به توافق نرسند، ناچاراً کار به دادگاه خواهد کشید. در این خبر مواضع طرفین این ماجرا را شرح خواهیم داد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

این روزها به جای اینکه تمرکز کامل مسئولان باشگاه روی یک نقل و انتقالات حساب شده و ثمربخش باشد، درگیر ماجرای پر حاشیه رفتن مسی شده است. در این بین هواداران بارسا - خصوصاً آن‌هایی که به واسطه دوری، کاری از دستشان ساخته نیست - مجبورند بنشینند و فقط امیدوار باشند پایان این روزهای کابوس‌وار، وضعیت تیم محبوبشان را از اینی که هست بدتر نکند.

هر روزی که می‌گذرد و این ماجرا بیشتر ادامه پیدا می‌کند، حیثیت باشگاه بیشتر خدشه‌دار می‌شود و مسی را هم بیشتر آزار می‌دهد. اما آنچه طرفین ماجرا فراموش کرده‌اند این است که یک توافق بد بهتر از یک حکم قانونی خوب است.

از اولین روزی که این حواشی درز پیدا کرد، هر روز یکی از طرفین ماجرا برای تشکیل جلسه‌ای حضوری اعلام آمادگی کرده است اما مسی روز گذشته در تست کرونای باشگاه شرکت نکرد و بعید به نظر می‌رسد که در تمرینات امروز تیم هم حاضر شود. همه این‌ها یعنی او به دنبال تحمیل خروج خود به باشگاه است.

بارسا همچنان مسی را کاپیتان تیم خود می‌داند و هنوز هیچ اقدام قانونی و انضباطی‌ای علیه او انجام نداده است.

فعلاً همه منتظر جورج مسی، پدر و مدیر برنامه‌های این بازیکن هستند تا به بارسلونا بیاید و با بارتومئو ملاقات کند. آنطور که پیداست مسی ترجیح می‌دهد به طور مسالمت‌آمیز و دوستانه باشگاه را راضی به فسخ قرارداد خود کند.


مواضع مسی

۱. او معتقد است زمانی که فکس درخواست خروج خود را برای باشگاه ارسال کرد (۲۵ آگوست)، بند خروج درج شده در قراردادش فعال بود‌.

۲. او معتقد است دیگر بازیکن بارسا نیست و باشگاه مقصد مجبور به پرداخت بند آزادسازی ۷۰۰ میلیون بورویی قراردادش نمی‌باشد.

۳. او در تست کرونای ۳۰ آگوست حضور نیافت و در تمرینات امروز تیم هم شرکت نخواهد کرد.

۴. او هنوز هم می‌خواهد با بارسا ملاقات کند تا بتواند به طور توافقی باشگاه را ترک کند.

۵. او می‌خواهد با یک باشگاه اروپایی بزرگ به توافق برسد و منچستر سیتی محتمل‌ترین گزینه است‌‌.

۶. او از فیفا درخواست انتقال موقت خواهد کرد تا بتواند با تیم دیگری قرارداد ببندد.

لئو مسی نمی‌خواهد فصل آینده در نیوکمپ باشد. او معتقد است از آنجا لالیگا مجبور شد به دلیل شیوع ویروس کرونا پایان فصل را به تعویق بیاندازد، بند خروج قراردادش در زمان ارسال آن فکس (۲۵ آگوست) فعال بود.


به این ترتیب او دیگر خود را بازیگن بارسا نمی‌داند و برای فسخ قراردادش بند آزادسازی ۷۰۰ میلیون یورویی را هم پرداخت نخواهد کرد‌. خبرنگار یکی از رادیوهای اسپانیا (Onda Cero) چندی پیش ادعا کرد که آن‌ها قرارداد لئو را دیده‌اند و بر اساس آن قرارداد، او اکنون می‌تواند باشگاه را به عنوان بازیکن آزاد ترک کند.

در صورتی که بازیکن تصمیم بگیرد در پایان فصل ۲۰۱۹/۲۰ قراردادش را به صورت یک طرفه فسخ کند، این بند اعمال نخواهد شد.

با این حال باشگاه تاکید دارد که مهلت فعال‌سازی بند خروج درج شده در قرارداد مسی، ۱۰ ژوئن به پایان رسیده است و بنابراین مسی دیگر قادر به فسخ قرارداد خود نمی‌باشد.

مسی می‌خواهد یک خروج آبرومندانه از باشگاه داشته باشد تا بتواند با یک تیم جدید قرارداد ببندد. منچستر سیتی در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه به نظر می‌رسد اما تا زمانی که او با بارسا به توافق نرسد، مذاکراتش با این باشگاه هیچ پیشرفتی نخواهد کرد‌‌.

مواضع بارسا

۱. همانطور که در قرارداد ذکر شده، این بند خروج در تاریخ ۱۰ ژوئن منقضی شده است.

۲. قرارداد فعلی مسی تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ اعتبار دارد و بند آزادسازی او ۷۰۰ میلیون یورو است‌‌‌.

۳. بارتومئو حاضر به فروش مسی نمی‌باشد و تنها در صورتی با او ملاقات خواهد کرد که قصد داشته باشد قراردادش را تمدید کند - تنها در مورد تمدید قرارداد با او صحبت خواهد کرد.

۴. تا زمانی که او در تمرینات تیم حاضر نشود، بارسا بخشی از حقوق او را پرداخت نخواهد کرد.

۵. در تاریخ ۵ اکتبر پنجره تقل و انتقالات بسته خواهد شد؛ بنابراین یا این ۷۰۰ میلیون یورو پرداخت می‌شود یا مسی برای فصل آینده هم در باشگاه می‌ماند.

۶‌. اگر مسی با باشگاه دیگری قرارداد ببندد، بارسا او را به جرم نقض قراردادش به دادگاه معرفی می‌کند و از آن پس قاضی در مورد وی تصمیم می‌گیرد.

غیرقابل‌فروش

بارتومئو گفته است که می‌خواهد مسی قراردادش را تمدید کند و با هیج باشگاه دیگری در مورد فروش او مذاکره نخواهد کرد. بارسا تاکید دارد که تنها در صورتی اجازه خروج به مسی خواهد داد که این ۷۰۰ میلیون یورو به طور کامل پرداخت شود‌. در غیر این صورت، مسی باید انتخاب کند که یک فصل دیگر بازی ‌کند یا ۱۲ ماه نیمکت‌نشین شود - در همین راستا ESPN ادعا کرده که تنها راه خروج قانونی مسی از باشگاه به صورت رایگان این است که در فصل آینده هیچ بازی‌ای انجام ندهد و در این مدت از دریافت حقوق خود صرف نظر کند.

اگر مسی درخواست انتقال موقت خود را به فیفا ارسال کند، بارسا او را به دلیل تقض قرارداد به دادگاه معرفی خواهد کرد. اخیراً هم لالیگا اعلام کرده که در مورد این ماجرا حق با بارسا است و از باشگاه حمایت خواهد کرد‌.


مسی همچنین به ازای هر روزی که در باشگاه حاضر نشود، جریمه خواهد شد.

در هر حال ادامه روند این ماجرا، بدون توجه به اینکه سرانجامش چه خواهد شد، تنها باعث تخریب چهره باشگاه و لیونل مسی می‌شود!

سکوت باشگاه‌های خواهان مسی

با وضعیت آشفته‌ای که این روزها بین بارسا و مسی شکل گرفته است، تیم‌هایی که خواهان جذب این فوق ستاره آرژانتینی هستند، فعلاً مجبورند سکوت کنند‌ و منتظر باشند تا ببیند نتیجه چه خواهد شد. منچستر سیتی، پی‌اس‌جی و یوونتوس مقاصد احتمالی مسی در صورت قطعی شدن خروجش از بارسا هستند.

بی‌تردید هیچ یک از این سه باشگاه نمی‌خواهد وارد یک دعوای قانونی شود زیرا در صورت انجام هر گونه اقدام به منظور جذب او، احتمالاً به دلیل نقض قوانین مقصر شناخته خواهند شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
hessam-cup
پاسخ به: یک دعوای قانونی در انتظار مسی و بارسلونا
مسی با این مواضعش میتونه از چشم خیلی از طرفداراش بیفته. هرچند تا الان هم خیلی بد تا کرده. بهترین بازیکن تاریخ برای خروج از باشگاهش که تا اخر عمر مدیونش خواهد بود، فکس میفرسته اخه؟!!! کدوم بازیکن فوق ستاره ای اینجوری رفتار میکنه؟
به هیچ وجه مسی از باشگاه بزرگتر نبوده و نیست و نخواهد بود. بارتومگوه هم دیگه هیچی نمیگم ازش فقط باید گم شه بره بیرون. ولی باز هم دلیل نیست مسی اینجوری شرایط رو بحرانی کنه درحالی که میدونه در حال حاضر تیم نداریم که فصل بعد باش بازی کنیم و تمرکز باید روی خریدها باشه.
مسی باید بره هم واسه خودش خوبه هم باشگاه دیگه موندنش به ضرر دو طرفه. باشگاه با کومان باید تیم بسازه مثل رایکارد به شرطی که بزارن راحت کارشو بکنه. دوران مسی هرچند خیلی مشمئزکننده، ولی تمام شده است. دوران پسا مسی شروع شده. یه تیم مدیریتی در حد مدیران دهه گذشته مثل لاپورتا باید بیان به کومان مجال بدن و تیم رو ازین گنداب نجات بدن. نه مسی فایده داره و نه کل هیکل تیم مدیریتی
هیچکس فراتر از بارسا نیست حتی مسی
مسی جون حال کردی اینجوری بری و خودتو بالاتر از باشگاه ببینی پس برو به سلامت ولی دیگه جایی نخواهی داشت تو بارسلون


چهارشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ (۰:۱۰)
 
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: یک دعوای قانونی در انتظار مسی و بارسلونا
من کاری به بارتومگو ندارم من به وجدان آدما کار دارم. این رسم انسانیت نیست. این رسم مرام و معرفت نیست چقدر بد شد. هرگز فکر نمیکردم اوضاع تیم ما این شکلی بشه. حتی فیگو خیانتکار هم این کار رو با تیم ما نکرد. هنوزم امیدوارم از خرشیطان پایین بیاد. وگرنه حیثیتی براش نمیمونه علیرغم اینکه حیثیت تیم ما رو هم به باد میده. خدا خودش کمک کنه.


سه‌شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ (۰:۲۶)
 
LIONEL_ESHGHI
پاسخ به: یک دعوای قانونی در انتظار مسی و بارسلونا
درود بر شما دوستان عزیزم
من خیلی وقته در اینجا عضو هستم اما زیاد پیام نمیدم
خواستم بگم که خیلی ناراحتم از اینکه لیونل مسی بارسلونا رو ترک میکنه
و از طرفی دوست دارم جایی بره که حداقل یدونه توپ طلا بگیره
در این تیم لئو مسی از لحاظ فردی و تیمی نمیتونه عناوین قابل توجهی کسب کنه
واقعا بارتومئو در این سالها ؛ نصف بنای بارسارو ویران کرد


دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ (۲۰:۱۱)
 
leoten
پاسخ به: یک دعوای قانونی در انتظار مسی و بارسلونا
امیدوارم مسی هر چه زودتر بره،چون بارسا به این راحتی ها به روزهای اوجش برنمیگرده و فقط عمر ورزشی مسی تلف میشه،لااقل شاید تو سیتی بتونه به افتخارات تیمی برسه و cl رو ببره.


دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ (۱۹:۲۸)
 
mmbehnejaad
پاسخ به: یک دعوای قانونی در انتظار مسی و بارسلونا
.


دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ (۱۸:۲۳)
 
ALEXMASON
پاسخ به: یک دعوای قانونی در انتظار مسی و بارسلونا
عجب
مسی هم رفت
خب دیگه دلایل زیادی برای تماشای بازی های بارسا نمیمونه
از سمتی بیننده های لالیگا به شدت افت خواهد کرد
دیگه کار تمومه


دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ (۱۶:۵۹)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: یک دعوای قانونی در انتظار مسی و بارسلونا
...


دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ (۱۶:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۷۸ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۷۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!