به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش‌بازی؛ بارسا vs ناپولیپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ (۱۶:۲۱) (۲۱۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


ساعت ۲۳:۳۰ امشب (به وقت ایران) دو تیم بارسا و ناپولی در جریان بازی‌های برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. هر آنچه لازم است در مورد این بازی بدانید اینجاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

تقریباً ۶ ماه از بازی رفت ناپولی و بارسلونا در سان پائولو که به تساوی ۱-۱ ختم شد، می‌گذرد. از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است؛ ما امروز در یک دنیای کاملاً متفاوت نسبت به آن زمان زمدگی می‌کنیم. وقتی سوت پایان آن دیدار زده شد، هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که برگزاری بازی برگشت تا به امروز طول بکشد. تمام‌ بازی‌های داخلی لیگ‌های معتبر اروپا به پایان رسیده و همه بازی‌ها پشت درهای بسته برگزار شد؛ درست مانند بازی امشب!

لیگ قهرمانانی متفاوت

لیگ قهرمانان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نه تنها از نظر زمانی (۳ ماه دیرتر از تاریخ تعیین شده) بلکه در شرایطی کاملاً متفاوت برگزار می‌شود. در همین راستا بارسا نیز با پیامی روی پیراهن بازیکنانش در این بازی حاضر خواهد شد.

بازی‌های یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال طی تنها ۱۰ روز به صورت تک دور برگزار خواهند شد؛ در لیسبون پرتغال از ۱۳ تا ۲۳ آگوست.

لایپزیگ، اتلتیکو مادرید، آتلانتا و پاریس سنت ژرمن همگی بازی‌های مرحله یک هشتم خود را در فوریه به اتمام رساندند. اما ۴ تا از بازی‌های این دور برگزار نشد که بازی بارسا و ناپولی یک از آن‌ها بود. منچستر سیتی و المپیک لیون نیز جمعه شب بازی‌های خود را برگزار کردند.

در صورت پیروزی مقابل ناپولی، بارسا در یک چهارم نهایی با بایرن مونیخ یا چلسی رو به رو خواهد شد. با توجه به پیروزی ۳-۰ ژرمن‌ها در بازی رفت، احتمال صعود این تیم آلمانی بیشتر است‌.


ناپولی بعد از روی کار آمدن جنارو گتوزو به عنوان سرمربی این تیم در سال گذشته، عملکرد خوبی داشته است؛ بازی‌ای که در دور رفت در ناپلس از آن‌ها دیدیم خود گواه این مدعاست. میزبان ابتدا توسط برترین گلزن تاریخ خود، دریس مرتنز، ملی‌پوش بلژیکی، پیش افتاد و حتی شانس این را داشت که اختلاف را به دو گل برساند تا اینکه گریزمن در نیمه دوم گل تساوی‌بخش بازی را به ثمر رساند؛ یک گل خارج از خانه بسیار مهم‌.

آمار و ارقام

اگر چه این نتیجه چندان تضمین‌شده نیست اما تاریخ بارسا می‌گوید تساوی ۱-۱ خارج از خانه در دور رفت بازی‌های اروپایی، نتیجه بدی نیست. کاتالان‌ها پیش از این ۱۴ بار با کسب چنین نتیجه‌ای به مصاف با حریف خود در دور برگشت بازی‌ها رفته‌اند که به جز تنها دو مورد، در تمامی آن‌ها جواز صعود را کسب کرده‌اند.

آبی و اناری‌ها طی فصل اخیر همواره به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده‌اند (تاکنون هیچ تیمی موفق نشده بیش از ۸ فصل متوالی به چنین افتخاری دست یابد).


همچنین بارسا طی ۳۵ بازی خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان، هرگز شکست نخورده است؛ دومین نوار طولانی شکست‌ناپذیری در این زمینه. از طرفی ناپولی تنها یکی از ۱۰ بازی خارج از خانه قبلی خود را پیروز شده است (مقابل لایپزیگ در اوایل همین فصل).

بارسا همچنین طی ۱۵ بازی خانگی خود مقابل تیم‌های ایتالیایی، همواره شکست ناپذیر ظاهر شده است. همه این‌ها یعنی بارسلونا روی کاغذ شانس بیشتری برای پیروزی دارد و حتی تساوی بدون گل هم منجر به صعود آن‌ها خواهد شد.


اخبار تیم

آرتورو ویدال به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی رفت این دو تیم و سرخیو بوسکتس با دریافت پنجمین کارت زرد خود در این رقابت‌ها، از حضور در بازی برگشت محروم خواهند بود. مارتین بریتویت هم به دلیل اینکه تنها با اجازه فدراسیون فوتبال اسپانیا برای بازی در لیگ این کشور خارج از بازه رسمی نقل انتقالات زمستان، خریداری شد قادر به بازی در لیگ قهرمانان نخواهد بود.

حضور آنتوین گریزمن، کلمنت لنگله و رونالد آرائوخو در ترکیب تیم همچنان در هاله‌ای ابهام قرار دارد اما هر سه آن‌ها چراغ سبز پزشکی را دریافت کردند و در لیست ستین قرار گرفتند. ساموئل اومتیتی و دمبله، زوج فرانسوی بارسا نیز همچنان به علت مصدومیت قادر به بازی کردن نخواهند بود.

آیا می‌دانستید؟

• این اولین بازی است که ناپولی در یک دیدار رسمی به نیوکمپ می‌آید. آن‌ها تاکنون تنها یک بار آن در سال ۲۰۱۱ برای برگزار بازی جام خوان گمپر به این ورزشگاه آمدند که به شکست ۵-۰ منجر شد.

• لئو مسی تاکنون مقابل ۳۴ تیم مختلف در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است اما نامولی در این لیست قرار ندارد. به علت مصدومیتی که اوایل این فصل گریبان‌گیرش شده بود، او تنها توانست در این رقابت‌ها ۲ گل به ثمر برساند. رابرت لواندوسکی از بایرن با ۱۱ گل زده برترین گلزن این فصل از رقابت‌ها محسوب می‌شود در حالی که مرتنز از ناپولی با ۶ گل در رده سوم قرار دارد.

• ناپولی طی ۴۰ بازی اخیر اروپایی هرگز از روی ضربات ایستگاهی گلی دریافت نکرده است. حال باید متتظر بود و دید آیا مسی می‌تواند این طلسم را بشکند؟

• مارک اندره تراشتگن با مهار ۸۳.۳ درصد از ضرباتی که به سمت دروازه‌اش زده شده، برترین دروازبان این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان محسوب می‌شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۴ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!