به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ (۱:۰۰) (۱,۵۲۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: Barcatimes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


طی سه فصل اخیر هواداران بارسا مجموعه‌ای از فجایع فوتبالی و غیر فوتبالی را در تیم محبوبشان شاهد بودند. اما این مشکل تنها مربوط به سرمربی یا بازیکنان نیست؛ موضوع عمیق‌تر از این‌هاست. بارزترین و اصلی‌ترین دلیل وضعیت آشفته باشگاه جوزپ ماریا بارتومئو و هیئت مدیره اوست. در این مقاله اشتباهات عجیب مدیریت باشگاه طی سال‌های اخیر را مرور خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی بعد از شکست ۲-۱ مقابل اوساسونا که منجر به از بین رفتن آخرین امیدهای تیم برای قهرمانی در لالیگا شد، در مصاحبه جنجالی خود گفت: این بازی خلاصه و بازتاب همه آن چیزی بود که ما در این فصل به نمایش گذاشتیم. تیم ما یک تیم نامنظم و ضعیف بود. ما باید خود منتقد باشیم. این کار باید از بازیکنان شروع شود اما همه اعضا باید خود متتقد باشند. ما بارسا هستیم و موظف به پیروزی در همه بازی‌ها. رئال مادرید کارش را خوب انجام داد ولی ما هم به آن‌ها کمک زیادی کردیم‌.

مسی در این مصاحبه به وضوح نارضایتی خود را از عملکرد هیئت مدیره باشگاه ابراز کرد. مسی می‌داند که هیئت مدیره مشکل اصلی است؛ مثل همه ما.

بعد از استعفای ساندرو راسل، جوزپ ماریا بارتومئو در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۱۴ رئیس باشگاه بارسلونا شد. یکی از اصلی‌ترین دلایل افول بارسا نبود یک برنامه راهبردی در دستور کار هیئت مدیره باشگاه است. به عبارتی می‌توان گفت آن‌ها هیچ پروژه‌ای برای خود تعریف نکرده‌اند.


حتی پیش از بارتومئو، ساندرو راسل حداقل توانسته بود چهره باشگاه را از نظر اقتصادی به برند معتبری تبدیل کند. راسل به فلسفه باشگاه اعتقادی نداشت و بیشتر در فکر خرید بازیکنانی گران‌قیمت بود تا بتواند با فروش پیراهن‌های بیشتر، پول بیشتری به دست آورد. بارتومئو هم همان رویکرد را داشت با این تفاوت که خریدهای راسل حتی اگر گران‌قیمت بودند اما بیشترشان معقول و به نفع تیم بودند.

بارتومئو اما به این موضوع هم توجهی نداشت. او می‌خواست مبالغ هنگفتی برای خرید بازیکنان هزینه کند تا از این طریق اعتبار باشگاه را بالا ببرد.


در نتیجه این اقدامات، بارسا هم در داخل و هم خارج از زمین بازی، به مشکل بر خورد. بارتومئو مجبور شد ۷۵ درصد از حقوق بازیکنان را کاهش دهد تا فقدان ارزی باشگاه جبران شود. وضعیت مالی باشگاه از قبل ضعیف بود؛ شیوع کرونا تنها به افزایش مشکلات اقتصادی باشگاه سرعت بخشید. بنا بر گزارشاتی ظاهراً باشگاه خسارتی ۱۵۰ میلیون یورویی را متحمل شده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

لیست بازیکنان فعلی تیم خود، معرف آشفتگی در برنامه‌ریزی‌های این هیئت مدیره است. مقابل آلاوز لیست بارسا تنها شامل ۱۶ بازیکن بود که دو تا از آن‌ها هم دروازبان بودند. بله خنده‌دار است زیرا این یعنی ستین تنها می‌توانست ۳ تعویض انجام دهد. برخی با تمسخر می‌گفتند با این اوصاف احتمالاً تراشتگن باید به عنوان هافبک هم بازی کند.

خریدهای بارتومئو و هیئت مدیره‌اش

این هیئت مدیره تاکنون حدوداً ۱ میلیارد یورو برای نقل و انتقالات هزینه‌ کرده‌ اما ننها شرایط باشگاه را بدتر کرده‌ است. نمی‌خواهم خیلی بدبین باشم اما این واقعیت شرایط فعلی ست. آن‌ها هرگز از فردش نیمار نگذشتند و هنوز هم در تلاشند تا راهی برای بازگرداندن او پیدا کنند. آن‌ها دمبله را به عنوان جایگزین نیمار با مبلغ هنگفتی (۱۰۵ میلیون) خریداری کردند. بعد از آن فیلیپه کوتینیو را هم در ازای ۱۰۵ میلیون پوند (ثابت) به خدمت گرفتند که با احتساب متغیرها این رقم به ۱۴۲ میلیون می‌رسد. خرید گران‌قیمت بعدی نیز آنتوین گریزمن بود.

بنابراین باشگاه مجموعاً ۳۸۲ میلیون برای این سه بازیکن هزینه کرد و صادقانه بخواهیم بگوییم هیچ کدام بازده مورد انتظار را نداشتند. کوتینیو شروع خوبی داشت اما به تدریج افت کرد - که البته این هم دلایل مخصوص به خود را دارد که تقصیرش متوجه سرمربی وقت تیم می‌شود. او اکنون به طور قرضی در بایرن حضور دارد. دمبله بازیکن خارق العاده‌ای است اما همواره مصدوم است. از آن گذشته حقیقاً مبلغی که برایش پرداخت شد به طرز نامعقولی بالا بود. با وجود ارائه چند بازی‌ چشمگیر او هنوز ارزش واقعی خود را به اثبات نرسانده است.

وضعیت گریزمن هم حتی نگران‌‌کننده است. او هنوز پست مناسب خود را در بارسا پیدا نکرده است. او بارها قابلیت‌های خود را نشان داده است؛ گل چیپ تماشایی او به لطف هماهنگی با مسی حاصل شد یکی از آن‌هاست. گریزمن همچنین در این فصل ۱۶ گل به ثمر رساند که به نوبه خود رکورد قابل توجهی به شمار می‌رود اما بارها دیده‌ایم که او در زمین سرگردان است و دقیقاً نمی‌داند باید چه کار کند و تنها سعی می‌کند ارتباط خود را با مسی و سوارز حفظ کند. گریزمن مهاجم نیست؛ او اغلب پشت مهاجمان بازی می‌کند و این کاری است که در بیشتر دوران حرفه‌ای خود انجام داده است. هیئت مدیره باید می‌دانست که گریزمن نمی‌تواند با سیستم بازی بارسا تطبیق یابد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

آن‌ها در مورد کوتینیو نیز اشتباهی مشابه را مرتکب شدند. او وینگر نیست. او باید در پست مسی بازی کند و واضح است که هرگز نمی‌تواند جای مسی را بگیرد؛ سوال اینجاست که چرا او را خریدند؟ اگر دقت کرده باشید هر گاه مسی در زمین نبوده، کوتینیو خوب بازی کرده است و این قطعاً یک تصادف ساده نیست. مانند بازی مقابل لوانته - که به روند شکست‌ناپذیری بارسا در سال ۲۰۱۸ پایان داد. علت هم این بود که او می‌توانست آزادانه در عمق بازی و بازیسازی کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

یکی دیگر از انتقالات مشکوکی که بارتومئو و هیئت مدیره‌اش انجام دادند، معاوضه آرتور با پیانیچ بود. فروش یک بازیکن ۲۳ ساله در ازای یک بازیکن ۲۹ ساله واقعاً مضحک است. حرفی در مورد پیانیچ نیست و من هم باور دارم که او به خوبی در ترکیب بارسا جا می‌افتد اما همانطور که می‌دانید میانگین سنی تیم اکنون به اندازه کافی بالاست و در برخی از بازی‌ها به ۳۰.۱ سال می‌رسد. ورود او باعث می‌شود فرصت درخشیدن از جوانانی چون پوچ، آلنیا و پدری سلب شود.

اقداماتی عجیب در استخدام و اخراج مربیان

بر کسی پوشیده نیست که سرمربی‌ها هیچ قدرتی تحت مدیریت این هیئت مدیره ندارند. آن‌ها مجبورند کاری را انجام دهند که هیئت مدیره از آن‌ها می‌خواهد. در عملکرد غیر قابل پذیرش ارنستو والورده در بارسا شکی نیست و به هیچ وجه نمی‌توان بدنامی‌ای که او در مدت دو سال و نیم برای تیم به ارمغان آورد را توجیه کرد اما در همان زمان نیز تمامی تصمیات توسط هیئت مدیره گرفته می‌شد و او تقریباً اجازه دخالت در هیچ یک از خرید و فروش‌ها را نداشت.

والورده، چه خوب و چه بد، هرگز نباید به عنوان سرمربی بارسا انتخاب می‌شد. او هیچ وقت گزینه مناسبی برای هدایت این تیم نبود. سبک مربیگری او کاملاً با فلسفه باشگاه در تضاد بود. او هرگز به جوانان اعتماد نمی‌کرد. او حتی در بین هواداران هم محبوب نبود. مطمئنم شما هم با من موافقید که او باید بعد از نمایش افتضاح و شرم‌آور تیمش در بازی برگشت مقابل لیورپول در آنفیلد، اخراج می‌شد اما بارتومئو و هیئت مدیره‌اش صلاح دانستند (!) او برای یک فصل دیگر نیز در نیوکمپ بماند و همانطور که می‌دانید این تصمیم هم به نتیجه خوبی ختم نشد و دوران والورده در بارسا باز هم پایان خوشی نداشت.


حقیقاً درک این موضوع که چرا والورده در فصل گذشته اخراج نشد کار دشواری است.‌ بعد از دو فصل ناکامی در لیگ قهرمانان، آن هم در تیم جاه‌طلبی مانند بارسا، هیئت مدیره باید بی‌درنگ درهای خروج را به او نشان می‌داد. با در نظر گرفتن ناکامی در کسب جام حذفی توجیه این حرکت منطقی‌تر هم می‌شود. اما بارتومئو معتقد بود باید باز هم به او فرصت داد.

آنچه در ادامه اتفاق افتاد عجیب اما قابل پیش‌بینی بود. بارسلونا به‌نظر خوب می‌آمد. خوب؛ نه فوق‌العاده! آن‌ها صدرنشین بودند. هنوز لیگ قهرمانان و جام حذفی حضور داشتند. با این وجود بارسا رمق سابق را نداشت‌، جنگندگی خود را از دست داده بود و به یک تیم معمولی تبدیل شده بود که به نظر نمی‌رسید این بار هم بتواند طلسم لیگ قهرمانان را بشکند. بله آن‌ها در لالیگا صدرنشین بودند اما با حداقل امتیاز - این صدرنشینی را هم تا حدودی مدیون عملکرد نه‌چندان چشمگیر رئال مادرید بودند!

با از دست دادن سوپر کاپ اسپانیا در عربستان سعودی، والورده اخراج شد. در شرایط عادی تصمیم اخراج سرمربی در نیم‌فصل آن هم بخاطر از دست دادن یک جام نه‌چندان مهم، عصبانیت و نارضایتی هواداران را بر می‌انگیزد. اما در این مورد خاص بسیاری از هواداران آن را تصمیم درستی که مدتی طولانی به تأخیر افتاده بود، تلقی می‌کردند.


مشکل این است که ظاهراً این هیئت مدیره هیچ تصوری از تصمیم‌گیری در زمان مناسب ندارد. بیشتر مدیران بزرگ در نیم‌فصل به فکر تغییر سرمربی نمی‌‌افتند. بسیاری حتی اگر بتوانند یا مجبور باشند هم این ریسک را نمی‌کنند.

بعد از اخراج والورده در نیم‌فصل، آن‌ها کیکه ستین را به خدمت گرفتند اما شرایط برای او هم خوب پیش نرفت. تیم او تقریباً یک تیم نه‌چندان کامل بود و بازیکنان خوبی در اختیار نداشت. از طرفی بیشتر فصل را درگیر تنش‌هایی بود که با رختکن داشت. از هر وجهی به آن نگاه کنیم، این فصل فصل خوبی برای بارسا نبود. ستین هنوز هم سرمربی تیم است و من امیدوارم شرایط برایش بهتر پیش برود اما بی‌تردید آنچه مسلم است این است که اگر قرار بود تغییری ایجاد شود باید در ابتدای فصل صورت می‌گرفت نه در نیم‌فصل. ستین باید از همان پیش فصل به نیوکمپ می‌آمد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا به مربی‌ای نیاز دارد که مورد احترام بازیکنان باشد، کسی که شجاع باشد، بتواند فلسلفه باشگاه را پیاده کند و در عین حال قدرت کنترل و مدیریت رختکن را هم داشته باشد.

جمع‌بندی

در پایان باید اعتراف کرد بارسا تحت مدیریت این کادر فصل به فصل ضعیف‌تر شده است. کمتر از یک سال تا انتخابات باقی است و تنها می‌توان امیدوار بود که اعضای باشگاه ویکتور فونت را انتخاب کنند. این هیئت مدیره باید باشگاه را ترک کند. بارسلونا نیازمند تغییر است، بارتومئو‌(ها) باید بروند. بیایید امیدوار باشیم در سال ۲۰۲۱ فونت به عنوان رئیس باشگاه انتخاب شود و پروژه‌ای هدفمند با مربیگری ژاوی هرناندز را کلید بزند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
نقل قول
gubriyas نوشته:

"ستین هنوز هم سرمربی تیم است و من امیدوارم شرایط برایش بهتر پیش برود اما بی‌تردید آنچه مسلم است این است که اگر قرار بود تغییری ایجاد شود باید در ابتدای فصل صورت می‌گرفت نه در نیم‌فصل. ستین باید از همان پیش فصل به نیوکمپ می‌آمد."

این نوشته شوخیه
ستین اگه ده فصل دیگه هم مربی بارسا باشه یه جام حذفی هم نمیتونه بگیره
یه مربی منفعل و فشله
امشب گواردیولا داشت خودشو کنار زمین جر میداد
این گاودار عقب افتاده در بهترین حالت کنار زمین دست به سینه می ایسته
تیم داره چپ و راست گل میخوره این فقط نگاه میکنه
تیمی که دیشب به بازی فرستاد ترکیب یه تیم بازنده بود
بی تعارف دوستان بارسا فقط با مربیان مکتب رینوس میشل مثه کرویف و رایکارد و گواردیولا و انریکه و ژاوی و در ادامه اینیستا و مسی اگه به جرگه مربیان بپیوندن و امثالهم موفق میشه ولاغیر
با مربی های درجه 3 و 4 مثه والورده و ستین راه به جایی نخواهیم برد

موافقم میدونید چرا ما بهترین بازیکن تاریخ رو داریم به همراه بازیکنان بزرگ در تیم در نتیجه باید باید مربی و کادر مدیریتی بزرگی داشته باشیم تا بازیکنان ازشون حساب ببرند نه اینکه الان هرکسی در تیم به خودش جرات لج و لج بازی بده و یا اعتراض کنه به این و آن. شما دوستان نگاه کنید به بایرن به لیورپول و... بازکناشون فقط و فقط وظایفشونو انجام میدند نه این که ناز و کنایه بزنند به مربی کمک مربی و مدیریت و... ما نیاز داریم به آدمهای بزرگ در مدیریت و کادر فنی. همین و بس


یکشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ (۲۲:۴۶)
 
najieman
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
مشکل بارسا همونه که ژاوی گفت.


یکشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ (۱۱:۳۹)
 
gubriyas
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
"ستین هنوز هم سرمربی تیم است و من امیدوارم شرایط برایش بهتر پیش برود اما بی‌تردید آنچه مسلم است این است که اگر قرار بود تغییری ایجاد شود باید در ابتدای فصل صورت می‌گرفت نه در نیم‌فصل. ستین باید از همان پیش فصل به نیوکمپ می‌آمد."

این نوشته شوخیه
ستین اگه ده فصل دیگه هم مربی بارسا باشه یه جام حذفی هم نمیتونه بگیره
یه مربی منفعل و فشله
امشب گواردیولا داشت خودشو کنار زمین جر میداد
این گاودار عقب افتاده در بهترین حالت کنار زمین دست به سینه می ایسته
تیم داره چپ و راست گل میخوره این فقط نگاه میکنه
تیمی که دیشب به بازی فرستاد ترکیب یه تیم بازنده بود
بی تعارف دوستان بارسا فقط با مربیان مکتب رینوس میشل مثه کرویف و رایکارد و گواردیولا و انریکه و ژاوی و در ادامه اینیستا و مسی اگه به جرگه مربیان بپیوندن و امثالهم موفق میشه ولاغیر
با مربی های درجه 3 و 4 مثه والورده و ستین راه به جایی نخواهیم برد


یکشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ (۱:۳۶)
 
mmbehnejaad
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
نقل قول
Heavenly.Girl نوشته:

آره نباید کسی که شناختی ازش نداریم بیاد. ولی ظاهرا فعلا تنها گزینه ست. یعنی اگه لاپورتا کاندید نشه...

بعیده کاندید نشه لاپورتا بارها اعلام آمادگی کرده


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۶:۰۹)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
نقل قول
mmbehnejaad نوشته:

فقط چرا ویکتور فونت بازم به کسی رای بدن که ناشناخته ست یه دفعه تر بزنه تو باشگاه
الان وقت ریسک کردن نیست اونی باید بیاد که ناجی باشگاه بود با اولین دوره ریاستش و جواب داده مدیریتش کسی به جز لاپورتا بیاد ریسکه و ممکن از این خراب ترم بشه وضعیت

آره نباید کسی که شناختی ازش نداریم بیاد. ولی ظاهرا فعلا تنها گزینه ست. یعنی اگه لاپورتا کاندید نشه...


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۴:۰۱)
 
mmbehnejaad
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
فقط چرا ویکتور فونت بازم به کسی رای بدن که ناشناخته ست یه دفعه تر بزنه تو باشگاه
الان وقت ریسک کردن نیست اونی باید بیاد که ناجی باشگاه بود با اولین دوره ریاستش و جواب داده مدیریتش کسی به جز لاپورتا بیاد ریسکه و ممکن از این خراب ترم بشه وضعیت


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۳:۵۱)
 
AGH2000
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
نقل قول
coutinho7 نوشته:

من فقط نگران مسی ام....... سه ساله عمر فوتبالیش تلف شده...... میترسم دیگه اون درخشش سابق رو نداشته باشه یا حتی از تیم بره .......

درخشش مسی تا آخر فوتبالش تموم نمیشه...چون واقعاً استعداد عجیب و نابی داره...فقط اگه این بارتمئوی حرومی و کادرش شرشون کنده بشه...مسی هیچ جا نمیره و شاید حتی عملکردش با تغییرات مثبتی که انشاالّله در آینده‌ای نزدیک بوجود میاد بهتر از گذشته هم بشه...


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۳:۲۰)
 
AGH2000
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
نقل قول
behnoush1360 نوشته:

اتفاقا این باخت سنگین جدا از غم و شرمندگی ، بسیار بموقع و بجا بود . مثل برزیل که فقط نیمار رو داشت و از آلمان ۷ تا خورد و بعد از اون تغییرات بزرگی در تیم رخ داد و الان برزیل بسیار بهتر از آلمانی شد که در مرحله اول جام جهانی حذف شد . این نتیجه تحولات بزرگی در بارسا ایجاد می کنه . یه پایان تلخ بهتر از یه تلخیه بی پایانه

انشاالّله...🙏


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۳:۱۴)
 
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
به گفته جوردی کرایف همه بازیکنان بارسلونا در آبروریزی مقصرند و باید پاسخگو باشند. من قبلاً هم گفتم مدیریت کادر فنی و بازیکنان همه مقصرند حتی طرفداری تیم که میرفتن ورزشگاه


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۲:۲۰)
 
coutinho7
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
نقل قول
behnoush1360 نوشته:

اتفاقا این باخت سنگین جدا از غم و شرمندگی ، بسیار بموقع و بجا بود . مثل برزیل که فقط نیمار رو داشت و از آلمان ۷ تا خورد و بعد از اون تغییرات بزرگی در تیم رخ داد و الان برزیل بسیار بهتر از آلمانی شد که در مرحله اول جام جهانی حذف شد . این نتیجه تحولات بزرگی در بارسا ایجاد می کنه . یه پایان تلخ بهتر از یه تلخیه بی پایانه

من فقط نگران مسی ام....... سه ساله عمر فوتبالیش تلف شده...... میترسم دیگه اون درخشش سابق رو نداشته باشه یا حتی از تیم بره .......


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۱:۵۲)
 
behnoush1360
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
اتفاقا این باخت سنگین جدا از غم و شرمندگی ، بسیار بموقع و بجا بود . مثل برزیل که فقط نیمار رو داشت و از آلمان ۷ تا خورد و بعد از اون تغییرات بزرگی در تیم رخ داد و الان برزیل بسیار بهتر از آلمانی شد که در مرحله اول جام جهانی حذف شد . این نتیجه تحولات بزرگی در بارسا ایجاد می کنه . یه پایان تلخ بهتر از یه تلخیه بی پایانه


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۱:۰۱)
 
hadikarami
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
با وجود نقص هایی که در زمان لاپورتا وجود داشت من جمله مشکلات مالی و غیره، به شخصه معتقدم تنها کسی که میتونه بارسا و لاماسیا رو احیا کنه خوان لاپورتاست


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۰:۴۹)
 
AGH2000
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
ای کاش دوران انریکه تحت مدیریت این حرومی نمی‌بود...وگرنه حداقل تا الآن مربیمون می‌بود...


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۰:۴۷)
 
AGH2000
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
ضربه‌ای رو که این نجاست به بارسلونا زد...آمریکا به ما نَزَد...


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۰:۴۴)
 
shakib10
پاسخ به: کابوس بارتومئو؛ آنچه او بر سر بارسا آورد...
امیدوارم این اتفاق نوید بخش یک دهه جدید در سبک مدیریت و نگرش تیمی باشه که دقیقا مثل دو دهه قبل تصمیم گرفت برند یک جهان بشه. باید این آبروی از دست رفته برگرده و الا شاهد تیمی مثل اث میلانی هستیم با اون شکوه و جام به این روز افتاده ... امیدوارم هرچه زودتر ادم های نگران و با تعصب و غیرتمند این تیم رو بگیردونن


شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ (۱۰:۳۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۲ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!