به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنچه پدری برای بارسلونا به ارمغان می‌آورد!آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ (۱۰:۲۰) (۱,۹۹۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: Barcatimes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


پدرو گونزالز لوپز، ملقب به پدری، ستاره نوظهوری است که از فصل آینده برای کاتالان‌ها توپ خواهد زد؛ کسی که با عملکرد خارق العاده‌اش در لاس پالماس توجه بسیاری از اهالی فوتبال را به خود جلب کرد. به بهانه پایان قرارداد قرضی او با این تیم و بازگشتش به نیوکمپ، در این مقاله تحلیل جامعی از مهارت‌ها و قابلیت‌های او ارائه خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

حدوداً یک سال پیش پدری از لاس پالماس به بارسلونا پیوست اما قرار شد یک فصل دیگر هم به طور قرضی در این تیم بازی کند. حال اما این قرارداد قرضی به پایان رسیده و او از فصل آینده می‌تواند در جمع کاتالان‌ها توپ بزند.

در فصلی که گذشت، پدری قابلیت‌های خود به عنوان یک بازیساز را در خط حمله به خوبی نشان داد؛ او اغلب در جناح چپ بازی می‌کرد. پدری اولین بازی خود با پیراهن لاس پالماس را در سن ۱۶ سالگی و در اولین بازی این فصل، مقابل هوئسکا به نمایش گذاشت. این جوان خوش آتیه در ۳۳ بازی فصل ۲۰۱۹/۲۰ از ابتدا به میدان رفت (در کل ۳۶ بازی) و مجموعاً در به ثمر رسیدن ۱۰ گل نقش مستقیم داشت (۳ گل و ۷ پاس گل).

در پایانِ این تحلیل فنی سعی می‌کنیم بفهمیم توانایی‌های پدری در فصل آینده چه جوانب مثبتی برای بارسلونا در بر خواهد داشت؟

جایگیری و موقعیت‌یابی پدری

پدری در لاس پالماس اغلب به عنوان وینگر چپ بازی کرده است؛ جایی که پپه مل، سرمربی این تیم از ترکیب‌های ۱-۴-۱-۴ یا ۱-۳-۲-۴ استفاده می‌کرد. او به عنوان یک وینگر با آزادی کامل حرکت می‌کرد تا بتواند فضا کافی ایجاد کند و با ارسال پاس‌های عمقی برای مهاجمان، شرایط گلزنی را فراهم کند.

پدری در لاس پالماس به عنوان یک بازیکن کاملاً آزاد بازی می‌کرد؛ او می‌توانست آزادانه به فضای میانی بین خط دفاع و خط هافبک حریف نفوذ کند و از قابلیت‌های فنی خود برای کنترل توپ و از دید باز خود برای انتخاب بهترین گزینه برای پاس‌دهی استفاده می‌کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
(برگرفته از سایت سوفااسکور)

در اینجا می‌توان نقاطی که او بیشترین حضور را در آن‌ها داشته، مشاهده کرد. پدری اغلب از سمت چپ زمین موقعیت‌سازی می‌کند؛ او با استفاده از توانایی‌های خود در کنترل توپ به میانه میدان می‌رود و سعی می‌کند شرایط گلزنی را فراهم کند. در ادامه سبک بازی او در لاس پالماس را نشان خواهیم داد.

سبک بازی

پدری سبک بازی متمایزی دارد؛ به ویژه در خط حمله که با بازی مستقیم، توانایی‌های خود را در ارسال پاس‌های کلیدی به هم‌تیمی‌هایش، نشان می‌دهد که این به دلیل قدرت او در کنترل توپ بین پاهایش در عین حرکت به سمت فضای پشت بازیکنان محوری حریف می‌باشد.

هوش و تکنیک حیرت‌انگیز پدری در کنترل توپ، در کنار آرامشی که حتی تحت فشار از خود نشان می‌دهد، او را با وجود سن کم، به یک راه حل برای هم‌تیمی‌هایش تبدیل کرده است: گشتن به دنبال پدری و ارسال توپ به او.

پیش از این در بازیِ وینگرهایی چون سانتی کازورلا و اندرس اینیستا دیده‌ایم که با توپ به میانه میدان رفته تا فضای کافی پیدا کنند و پاس گل بدهند. این موضوع را در مثال بعدی توضیح خواهیم داد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در این صحنه بازیکنان لاس پالماس توپ را از حریف (دپورتیوو لاکرونیا) ربوده و سعی کردند ضدحمله شکل دهند؛ پدری که در جناح چپ بود توپ را از هم‌تیمی خود گرفت و سعی کرد به بازی سرعت دهد و از فضاهای موجود استفاده کند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در اینجا مسیر کنترل توپ او را مشاهده می‌کنید؛ حرکت مورب او موقعیت مدافعان و هافبک‌های دپورتیوو لاکرونیا را به هم می‌ریزد و باعث می‌شود هم‌تیمی‌هایش بتوانند به دروازه حریف برسند و به راحتی گلزنی کنند. پدری می‌تواند در نواحی گسترده.ای از زمین بازیسازی کند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در اینجا نیز صحنه دیگری از همان بازی را می‌بینیم که پدری سعی می‌کند با روشی مشابه توپ را به هم‌تیمی خود، کریستین لوپز برساند؛ کسی که گل اول این بازی را به ثمر رساند اما این بار نتوانست به خوبی توپ را دریافت کند.


دقت پاس پدری در هر بازی به طور متوسط به ۸۰ درصد می‌رسد؛ به طور خاص پاس‌های او در یک سوم پایانی زمین نیز حدود ۷۶ درصد به درستی به مقصد خود می‌رسند که برای بازیکنی در سن و سال او درصد ویژه‌ای محسوب می‌شود. در عین حال دریافت و کنترل توپ مطمئن او باعث می‌شود بتواند به راحتی و به طور مشخص در بازی با هم‌تیمی‌های خود درگیر شود.


پدری با وجود سن کمی که دارد، مورد اعتماد هم‌تیمی‌هایش است و وقتی درخواست می‌کند، آن‌ها به راحتی و با اطمینان کامل توپ را در اختیارش قرار می‌دهند زیرا او به سرعت توپ را به محوطه جریمه حریف می‌رساند و مهارت فوق‌العاده‌ای در ایجاد موقعیت (ارسال پاس گل) دارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در این صحنه به این نکته توجه می‌کنیم که پدری چطور در صحنه یک پرتاب اوت تلاش می‌کند به دل حریف بزند؛ در حالی که هم‌تیمیش جاناتان ویرا در حال پرتاب توپ است، او به سمت فضایی پشت سر بازیکن حریف حرکت می‌کند تا توپ را بگیرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در اینجا پدری توپ را در اختیار دارد و با جسارت در حال پیشروی به سمت محوطه جریمه تیم مقابل است؛ با وجود اینکه چند گزینه دیگر هم دارد اما او تصمیم گرفت ارتباط خود را با جاناتان ویه‌را که در سمت چپ او قرار دارد حفظ کند تا او را در موقعیت تک به تک با دروازبان قرار داده و به گل برسد. پدری در این فصل 69 درصد دریبل موفق داشت.


علاوه بر بازی مطمئنی که پدری با در اختیار داشتن توپ ارائه می‌دهد، وقتی هم‌تیمی‌هایش توپ را از دست می‌دهند او باز هم وارد عمل می‌شود و این بار وظیفه‌اش تحت فشار قرار دادن مدافعان حریف است تا مانع ایجاد بازیسازی تیم حریف از عقب زمین شود.


با وجود سن کم و قدرت فیزیکی کمی که دارد، پدری در عملیات‌های پرفشار تیم نیز شرکت می‌کند. در مثال بعد این ادعا را اثبات خواهیم کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

همانطور که در این عکس مشاهده می‌کنید، توپ در اختیار دروازبان لاکرونیا قرار دارد. تحت فشار کریستین لوپز (از سمت راست) و یارگیری سفت و سخت پدری در مرکز خط دفاع، دروازبان نهایتاً در این صحنه مجبور شد توپ را به جناح چپ زمین بفرستد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در این صحنه توپ سرگردان در هوا به سمت راست در حرکت بود که پدری با سرعت به سمت بازیکن حریف می‌دود تا کارش را برای رساندن توپ به هم‌تیمی‌هایش (مدافعان لاکرونیا) سخت کند.


پدری به طور میانگین آمار ۴.۹ بازیابی توپ را در این بازی ثبت کرد که ۶۴.۵ درصد آن‌ها در یک سوم دفاعی تیم حریف شکل گرفت و این نقش پررنگ او در عملیات‌های پرفشار تیم بدون در اختیار داشتن توپ را نشان می‌دهد.

پدری پتانسیل این را دارد که آینده روشنی برای کاتالان‌ها به ارمغان بیاورد؛ توانایی بالای او در کنترل توپ، هوشی که در انتخاب زمان مناسب برای ارسال پاس‌هایش دارد و همچنین حرکت‌ توقف ناپذیرش در عمق برای رسیدن به محوطه جریمه حریف، همگی گواه این مدعا هستند.


با این حال نکاتی وجود دارد که او در بارسلونا باید روی آن‌ها کار کند.

مهارت‌هایی که نیاز به تقویت شدن دارند

او قدرت فیزیکی چندانی ندارد که البته این هم به دلیل سن کمش است (۱۷ سال). با این حال چابکی، هماهنگی و تغییر سرعت هوشمندانه او، باعث جلوگیری از ایجاد چالش‌های حاصل از این مسئله می‌شود.

او زمان و پتانسیل کافی برای افزایش سرعت حرکت خود در فضاهای محدود را دارد و این توانایی را می‌تواند با بازی بیشتر در موقعیت‌هایی که به ماندگاری او در نقاط مشخصی از زمین نیاز دارد، به دست آورد. جایی که او می‌تواند ظاهر شود و به طور موثری بین دو منطقه حرکت کند. با این وجود او هنوز خیلی جوان است و مطمئناً مهارت‌هایش در طول زمان پیشرفت خواهند کرد.

آنچه پدری برای بارسلونا به ارمغان خواهد آورد

با ۱۷ سال سن، او تاکنون توجه مربیان بسیاری را در اسپانیا به خود جلب کرده است. با تاثیر مشهودی که در عملکرد تیم لاس پالماس در کنار هم‌تیمی کهنه‌کارش، جاناتان ویرا داشته، تیم‌های زیادی اکنون او را تحت نظر دارند.

تیم‌های بزرگ دیگری همچون رئال مادرید و چلسی نیز به جذب او علاقه نشان داده‌اند اما بارسلونا تیمی بود که موفق شد تیر خلاص را بزند و او را که مشتاقِ بازی در کنار ستارگان بزرگی چون لیونل مسی است، از آن خود کند.

این روزها می‌شنویم که بارسا حاضر است چشم بسته هر مبلغی که نیاز باشد برای پدری و ترینکائو بپردازد. بارسا باور دارد این دو جوان آینده‌دار می‌توانند به مهره‌های کلیدی تیم در فصل آینده تبدیل شوند. اما مسئله عدم اطمینان باشگاه به جوانان نیز وجود دارد که تا حدودی میزان مشارکت او را در هاله‌ای ابهام قرار می‌دهد.

به هر حال آن‌ها روی پدری حساب می‌کنند و ما هم هنوز نمی‌دانیم که او چه نقشی در برنامه‌های آینده باشگاه خواهد داشت و یا چقدر در بارسا به او بازی خواهد رسید. اما با توجه به زمزمه‌هایی که از خروج احتمالی بازیکنان بزرگی از لیست خط میانی تیم به گوش می‌رسد و با توجه به کیفیت بالای سبک بازی پدری، می‌توان امید داشت که در فصل پیش رو جایگاه مطلوب خود را در اف سی بارسلونا پیدا کند!

پدری روز گذشته آخرین بازی خود را برای لاس پالماس به نمایش گذاشت. او در اختتامیه بازی‌های خود با پیراهن این تیم، که پیروزی ۵-۱ مقابل اکسترمادورا انجامید، یک گل نیز به ثمر رساند. قرارداد قرضی او با لاس پالماس به پایان رسیده و دیگر عضوی از خانواده آبی و اناری‌هاست!

او بعد از این بازی با هواداران لالس پالماس خداحافظی کرد:

«خیلی خوشحالم که در این بازی حضور داشتم اما کمی هم ناراحتم زیرا باید با ورزشگاهی که همه چیز به من داد، خداحافظی کنم‌».

«این فصل و این پیروزی برای هواداران لاس پالماس است، اگرچه نمی‌توانستند اینجا باشند».

«از اینکه عضوی از لاس پالماس بودم خوشحالم؛ بابت همه چیزهایی که این باشگاه به من داد، هواداران، بازیکنان و سرمربی. بابت همه این‌ها تنها می‌توانم بگویم ممنونم».


پپه مل، سرمربی لاس پالماس نیز بعد از این بازی چند کلمه‌ای خطاب به ستاره رفتنی تیمش صحبت کرد: «با او خداحافظی می‌کنم؛ ظاهراً دیگر نمی‌توانم او را در اینجا ببینم و خب این چیزی نیست که در حوزه اختیارات ما باشد. اگر سرمربی بارسا بودم، پدری را نگه می‌داشتم زیرا وقتی او با بازیکنانی در سطح بازیکنان بارسا بازی کند و ببیند چگونه با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند، معلوم خواهد شد که چه بازیکن سودمندی است‌».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
onlypuyol
پاسخ به: آنچه پدری برای بارسلونا به ارمغان می‌آورد!
جدای از توانمندی های فنی چنین بازیکنانی / انگیزه جوانی این چهره ها خیلی میتونه توی موفقیت تیم کمک کنه / دقیقا مثل انگیزه فاتی و پویچ توی فصل اخیر که فقط همین دو تن توی ترکیب طراوت و فلسفه بارسا رو میدمیدن


شنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۹ (۱:۳۱)
 
Ronalmessiho
پاسخ به: آنچه پدری برای بارسلونا به ارمغان می‌آورد!
استعداد خیلی خوبیه. ولی مطمئن نیستم تو سیستم بازی بارسا (3-3-4) بتونه توانایی های کاملشو نشون بده. چینش هافبک های بارسا به صورت یک هافبک دفاعی و دو هافبک میانیه، در صورتی که پدری بال چپ بازی میکنه و سبک بازیش بیشتر مناسب سیستم هایی با چهار هافبک یا بیشتره.
مگر اینکه ستین بخواد تیم رو 3-4-3 یا 2-4-4 بچینه.


چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹ (۲۳:۵۰)
 
Raphael
پاسخ به: آنچه پدری برای بارسلونا به ارمغان می‌آورد!
چقد خوبه


چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹ (۰:۰۶)
 
marzeg
پاسخ به: آنچه پدری برای بارسلونا به ارمغان می‌آورد!
خوش امدی😍🔥✌️


سه‌شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۹ (۲۱:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۰ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!