به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش‌بازی: بارسا vs اسپانیولپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۹ (۱۴:۳۰) (۲۵۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بازی امشب کاتالان‌ها، دربی تضادهاست؛ تیم میزبان همچنان برای قهرمانی می‌جنگد اما تیم میهمان با ترس از سقوط دست و پنجه نرم می‌کند. ساعت ۰۰:۳۰ بامداد (به وقت ایران) این مصاف هیجان‌انگیز را به نظاره خواهیم نشست اما پیش از آن، هر آنچه لازم است در مورد این بازی بدانید را به اتفاق مرور خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

تنها ۴ بازی تا پایان فصل ۲۰۱۹/۲۰ لالیگا باقی است و نیمه شب امشب دربی ویژه بارسلونا، اگر چه پشت درهای بسته، شاهد خواهیم بود. هر دو تیم دلیلی قاطع برای جنگیدن دارند و هیچ یک برای رسیدن به رویاهای متضادشان نمی‌توانند به کمتر از ۳ امتیاز این بازی قانع شوند.

بارسا، همچنان امیدوار

پیروزی چشمگیر ۴-۱ مقابل ویارئال، امید بارسا برای قهرمانی لیگ را زنده نگه داشت اما پیروزی ۱-۰ رئال مادرید صدرنشین در سن مامس، چند ساعت پیش از بازی آبی و اناری‌ها همچنان اختلاف ۴ امتیازی دو تیم را حفظ کرد (در واقع ۵ امتیاز زیرا مادریدی‌ها در بازی رو در رو نتیجه بهتری کسب کردند) اما بازی امشب می‌تواند فرصتی برای کاهش اختلاف امتیاز دو تیم باشد. تنها کاری که اکنون بارسا می‌تواند انجام دهد این است که به کسب پیروزی ادامه دهد و امیدوار باشد زئال مادرید حداقل در ۲ تا از بازی‌های باقی مانده شکست بخورد (آن‌ها دو بازی در خانه مقابل آلاوز و ویارئال و دو بازی خارج از خانه مقابل خرانادا و لگانس خواهند داشت.

اسپانیول، در آرزوی بقا

شرایط اسپانیول چندان مطلوب نیست. وقتی قرنطینه آغاز شد آن‌ها در قعر جدول بودند و با از سرگیری دوباره رقابت‌ها، اگر چه شروع خوبی داشتند (در بازی نخست ۲-۰ پیروز شدند) اما طی ۵ بازی اخیر خود همواره شکست خورده‌اند و اکنون حداقل به ۱۱ امتیاز برای پشت سر گذاشتن منطقه سقوط جدول نیاز دارند. این یعنی آن‌ها برای ماندن در لالیگا محکوم به پیروزی در هر ۴ بازی باقی مانده هستند اما باز هم هیچ چیز تضمین شده نیست و بقای آن‌ها مستلزم تکرار سناریوی شکست در تمام بازی‌های بعدی سلتا، ایبار و مایورکاست.

اگر بخواهیم واقع‌بینانه شرایط را بررسی کنیم اکنون اسپانیول عملاً - برای ششمین بار در تاریخ خود - محکوم به سقوط به لیگ دسته ۲ اسپانیاست. البته آن‌ها همواره بعد از هر سقوط، فوراً (در فصل بعدی) به لالیگا بازگشته‌اند.

با این حال اسپانیول مجموعاً عملکرد خوبی در لیگ اروپا داشت اما با شکست سنگین ۴-۰ مقابل ولورهمپتون (یک چهارم نهایی) به کار خود پایان داد - آبلاردو تصمیم گرفته بود در این بازی با ترکیبی از جوانان خود به میدان بیاید تا بازیکنان اصلیش روی حفظ بقا در لالیگا تمرکز کنند.

۵ بازی اخیر

اسپانیول ۱-۳ لوانته
رئال بتیس ۱-۰ اسپانیول
اسپانیول ۰-۱ رئال مادرید
رئال سوسیدتد ۲-۱ اسپانیول
اسپانیول ۰-۱ لگانس

دیدارهای پیشین

کاتالان‌ها در ۲۱ بازی اخیر خود در لالیگا مقابل رقیب همشهری خود هرگز مغلوب نشده‌اند و آخرین شکستشان مقابل این تیم به سال ۲۰۰۹ در نیوکمپ باز می‌گردد. دو فصل پیش اسپانیول در جام حذفی مقابل بارسا به پیروزی ۱-۰ دست یافت اما بلافاصله با یک شکست ۲-۰ (در بازی برگشت) حساب کار مجموعاً ۲-۱ به سود بارسا تمام شد. در بازی رفت دو تیم در این فصل نیز اسپانیول با دو گل از لوپز و روکا ۲-۰ پیش افتاد اما در ادامه آبی و اناری‌پوشان با دو گل از دی یونگ به تساوی ۲-۲ دست یافتند.

۵ بازی اخیر دو تیم

۲۰۲۰/۰۱/۰۴ (لالیگا): اسپانیول ۲-۲ بارسا
۲۰۱۹/۰۳/۳۰ (لالیگا): بارسا ۲-۰ اسپانیول
۲۰۱۸/۱۲/۰۸ (لالیگا): اسپانیول ۰-۴ بارسا
۲۰۱۸/۰۲/۰۴ (لالیگا): اسپانیول ۱-۱ بارسا
۲۰۱۸/۰۱/۲۵ (لالیگا) بارسا ۲-۰ اسپانیول


اخبار تیم

بارسا در این بازی هم عثمان دمبله، فرانکی دی یونگ، ساموئل اومتیتی و جونیور فیرپو را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و به همین دلیل بسیاری از بازیکنان بارسا ب فرصت قرار‌گیری در لیست کیکه ستین را پیدا کردند.

آیا می‌دانستید؟

• بارسا و اسپانیول امشب با ۴۹ امتیاز اختلاف در جدول به مصاف با یکدیگر خواهند رفت که این، بعد از اختلاف ۵۰ امتیازی دو تیم پیش از دربی فصل ۲۰۱۳ بیشترین اختلافشان (تا قبل از یک دربی) در طول تاریخ است. در سال ۲۰۰۹ نیز بارسلونا پیش از تقابل با اسپانیول ۴۲ امتیاز از این تیم بیشتر داشت با این وجود در کمال تعجب میهمان توانست ۲-۱ در نیوکمپ پیروز شود.

• لئو مسی تاکنون ۲۵ بار موفق به گشودن دروازه اسپانیول شده و این تیم پنجمین تیمی است که بیش از سایرین قربانی گل‌های مسی شده است. این تعداد گل شامل ۳ هت تریک نیز است.

• جرارد پیکه نیز به ۶ گل، بیش از سایر تیم‌ها مقابل این تیم گلزنی کرده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۱ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!