به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسا ۹۰۰۰ تایی شد!آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ (۱۰:۳۱) (۳۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


پیروزی دلچسب دیشب کاتالان‌ها نه تنها سه امتیاز ارزشمند را به حساب آن‌ها ریخت بلکه ۹۰۰۰مین گل تاریخ باشگاه را نیز به ارمغان آورد. در این خبر از پنجره آمار و ارقام به تحلیل این گل‌ها می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بعد از چهارمین گل مصاف با ویارئال، تیم بارسلونا به رکورد ۹۰۰۰ گل زده در تاریخ درخشان خود رسید. در این بین سهم مسی ۶۳۰ گل تماشایی بوده است.

از روما فورنس تا انسو فاتی

اولین گل بارسا در تاریخ ۵ آوریل ۱۹۰۹ به ثمر رسید. در نیمه نهایی جام قهرمانی اسپانیا در مادرید، اگر چه بارسا ۳-۲ شکست خورد اما روما فورنس حساب گلزنی‌‌های باشگاه را باز کرد. ۱۲۱ سال بعد اما انسو فاتی با زدن ۹۰۰۰مین گل تاریخ باشگاه نام خود را جاودانه کرد.

لئو مسی زننده ۷ درصد از تمام گل‌های بارسا

۶۳۰ گلی که این فوق ستاره آرژانتینی تاکنون با پیراهن آبی و اناری به ثمر رسانده است، ۷ درصد از تمام گل‌های تاریخ بارسا را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که تنها در ۱۵ سال از تاریخ ۱۲۱ ساله باشگاه حضور داشته است. بعد از او سزار با ۲۳۲ گل و کوبالا و لوئیز سوارز با ۱۹۴ گل بیشترین‌ سهم را در به ثمر رساندن گل‌های آبی و اناری دارند.


فصل ۲۰۱۱/۱۲ پرگل‌ترین فصل بارسا بود که کاتالان‌ها در این فصل مجموعاً ۱۹۰ گل به ثمر رساندند. پرگل‌ترین سال تاریخ باشگاه هم به ۲۰۱۵ باز‌می‌گردد که مجموعاً ۱۸۰ گل به ثمر رسید.

۹۰۰۰ گل، زیر ذره‌بین!

در بین این ۹۰۰۰ گل، ۶۱۶۵ گل در لالیگا، ۱۴۷۴ گل در جام حذفی و ۵۴۳ گل در لیگ قهرمانان بوده است. سایر گل نیز بین رقابت‌های جام برندگان اروپا (۱۷۸ گل)، لیگ یوفا (۱۴۹)، فیرز کاپ (۱۴۱)، جام باشگاه‌های اروپا (قالب اولیه لیگ قهرمانان، ۸۷)، سوپر کاپ اسپانیا (۷۵)، جام لیگ (قالب اولیه جام حذفی اسپانیا، ۳۹)، جام پیرنه (۳۹)، لیگ مدیترانه (۲۷)، جام باشگاه‌های جهان (۲۳)، سوپر کاپ اروپا (۱۷)، سوپر کاپ اسپانیا (۱۶)، جام لاتین (۱۲)، جام اوا دیورته (۵)، جام بین قاره‌ای (۱) و ۷ گل هم در سایر بازی‌ها به ثمر رسیدند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Raphael
پاسخ به: بارسا ۹۰۰۰ تایی شد!



دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ (۱۸:۰۰)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: بارسا ۹۰۰۰ تایی شد!
مبارکه


دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ (۱۰:۳۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۶۸ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۶۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!