به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش‌بازی؛ ویارئال vs بارساپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۹ (۱۳:۳۹) (۲۰۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


نیمه شب امشب، ساعت ۰۰:۳۰ (به وقت ایران) کاتالان‌ها باید در ورزشگاه خالی دلا سرامیکا به مصاف با ویارئال بروند و برای بازپس‌گیری صدر جدول از پایتخت‌نشینان بجنگند. هر آنچه لازم است در مورد این بازی بدانید، اینجاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بعد از دو تساوی متوالی ۲-۲ که باعث شد، رئال مادرید با اختلافی ۴ امتیازی صدر جدول را از آن خود کند، بامداد فردا بارسا باید با امید به شکست لاس‌ بلانکوس‌ها یک بار دیگر شانس خود را برای قهرمانی امتحان کند. نظر به این که تنها ۵ بازی تا انتهای فصل باقی مانده، بی‌تردید شاگردان ستین کار سختی برای رسیدن به هدف خود در پیش خواهند داشت.

آشنایی با رقیب

ویارئال شهر کوچکی است که تنها ۳۰۰ کیلومتر پایین‌تر از ساحل بارسلونا قرار دارد. این تیم از سال ۱۹۹۸ که برای اولین بار به لالیگا راه یافت، تقریباً (به جز دو فصل ۹۹/۰۰ و ۲۰۱۲/۱۳) هر ساله در این لیگ حضور داشته است. آن‌ها همچنین دو مرتبه جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کردند و در سال ۲۰۰۶ تا نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کردند؛ که برای تیمی از شهری با جمعیت ۵۰ هزار نفری رویدادی شگفت‌انگیز تلقی می‌شود. تقریباً نیمی از این جمعیت می‌تواند به طور کامل ورزشگاه دلا سرامیکا را پوشش دهد. اگر چه این روزها بازی‌های فوتبال پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

ویارئال عملکرد پرنوسانی را تحت هدایت خاویر کایخا ( کسی که کیکه آلوارز، بازیکن سابق بارسا و سرمربی تیم جوانان این باشگاه را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد) تجربه کرده است. در حال حاضر اما او و شاگردانش در فرم خوبی قرار دارند.

۵ بازی اخیر

ویارئال ۱-۰ مایورکا
خرانادا ۰-۱ ویارئال
ویارئال ۲-۲ سویا
ویارئال ۲-۰ والنسیا
رئال بتیس ۰-۲ ویارئال


همان طور که مشاهده می‌کنید آن‌ها در ۵ بازی اخیر خود، ۴ برد و یک تساوی کسب کرده و متحمل هیچ شکستی نشده‌اند. از طرفی هر
۴ برد خود را بدون دریافت حتی یک گل به دست آورده‌اند. آن‌ها در حال حاضر در جایگاه پنجم جدول قرار دارند و تنها ۳ امتیاز تا رسیدن به جایگاه لازم برای کسب جواز صعود به لیگ قهرمانان فصل آینده فاصله دارند. بنابراین انگیزه بالایی برای پیروزی در بازی امشب خواهند داشت.

بیشترین گل‌های این تیم در فصل جاری را جرارد مورنو (۱۳) و هافبک مجربشان سانتو کازولا (۱۲) به ثمر رسانده‌اند.

دیدارهای پیشین

۲۰۱۹/۰۹/۲۴: بارسلونا ۲-۱ ویارئال
۲۰۱۹/۰۴/۰۲: ویارئال ۴-۴ بارسلونا
۲۰۱۸/۱۲/۰۲: بارسلونا ۲-۰ ویارئال
۲۰۱۸/۰۵/۰۹: بارسلونا ۵-۱ ویارئال
۲۰۱۷/۱۲/۱۰: ویارئال ۰-۲ بارسلونا


ویارئال شاید به طور معمولی یکی از تیم‌های قدرتمند لالیگا طی سال‌های اخیر باشد اما بارسا در ۲۳ بازی اخیر خود مقابل زیردریایی‌های زرد هرگز شکست نخورده است. شکست ۲-۱ در سال ۲۰۰۸ در نیوکمپ، آخرین شکست کاتالان‌ها مقابل این تیم بوده است.

آخرین دیدار دو تیم در فصل گذشته یکی از خارق العاده‌ترین بازی‌های بارسا بود. در آن بازی آبی و اناری‌ها خیلی سریع با نتیجه ۲-۰ پیش افتادند اما ویارئال تا دقیقه ۹۰ توانست ۴ گل بزند و ۴-۲ پیش بیفتد‌. سپس در دقایق اضافه این لئو مسی و لوئیز سوارز بودند که توانستند با زدن ۲ گل حساب کار را به تساوی ۴-۴ بکشانند.

بارسا در بازی رفت این فصل دو تیم در نیوکمپ ۲-۱ به پیروزی رسید. آنتوین گریزمن و آرتور ملو هر کدام یک گل این بازی را برای بارسا و کازولا تک گل تیم میهمان را به ثمر رساندند.

اخبار تیم

ساموئل اومتیتی با مصدومیتی که از ناحیه زانوی چپ دچارش شد به هموطن فرانسوی خود در لیست مصدومان تیم پیوست. فرانکی دی یونگ نیز هنوز آمادگی لازم برای بازگشت به میادین را به دست نیاورده است. ستین اجازه داشت ۲۴ بازیکن را برای سفر به ویارئال فرابخواند و به همین دلیل نام تعداد قابل توجهی از بازیکنان بارسا ب در لیست او به چشم می‌خورد.

آیا می‌دانستید؟

• شاید لئو مسی با ۲۲ گل زده، تا اینجا برترین گلزن این فصل لالیگا باشد اما جرارد مورنوی ویارئال با ۱۵ گل زده در رده سوم جدول بهترین گلزنان لیگ قرار دارد.

• سانتی کازولا با ۶۴ موقعیتی که در این فصل برای هم‌تیمی‌هایش ایجاد کرده، بعد از لئو مسی بهترین بازیکن لالیگا از این حیث است.

• پاکو آلکاسر، مهاجم سابق بارسلونا بعد از دو فصل و نیم بازی در دورتموند، در ماه ژانویه به یکی از گران‌قیمت‌ترین خریدهای ویارئال تبدیل شد و با ۲۵ میلیون یورو به این تیم پیوست.

• ایوان راکیتیچ در دوران حضورش در سویا سابقه بازی در کنار آلبرت مورنو، ایبورا و باکا را داشت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Raphael
پاسخ به: پیش‌بازی؛ ویارئال vs بارسا
به نظرم دیگه بعیده این فصل قهرمان بشیم. داورا هر سری دارن بازی‌هارو به نفع رئال رقم میزنن!
ولی بازم امید رو از دست نباید بدیم...


یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۹ (۲۳:۰۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۴ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!