به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پایان صبر مسی؛ بارسا یا جای من است یا بارتومئو...اختصاصی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۹ (۲۱:۳۴) (۶۵۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت گل
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بارتومئو قصد ندارد برود و هیچ‌کس هم نمی‌تواند او را مجبور به رفتن کند؛ هیچ‌کس جز یک نفر: لئو مسی! جنگ آغاز شده و حالا باید دید اوضاع چطور پیش خواهد رفت. شمشیرها را بیرون بکشید و این مقاله را بخوانید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارتومئو قصد ندارد در یک سال باقی‌مانده از آخرین دوره ریاستش استعفا دهد اما اجتناب مسی از تمدید قراردادش ممکن است شرایط را عوض کند.

با وجود تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان، مسی هیچ‌گاه سعی نکرد خارج از مستطیل سبز توجهات را به سمت خود جلب کند. همواره این نبوغ فوتبالی‌اش بود که به جای او سخن می‌گفت و خیلی هم خوب این کار را انجام می‌داد. حال اما شرایط به طور چشم‌گیری تغییر کرده است و مسی از آغاز سال جدید احساس کرده که باید صدای اعتراضش را به گوش مسئولین بی‌خیال باشگاه برساند.


وقتی در ماه ژانویه توسط اریک آبیدال اعلام شد شد که بازیکنان باعث اخراج ارنستو والورده از سوی باشگاه شدند، کاپیتان کاتالان‌ها این خبر را تکذیب کرد.

هنگامی که مطبوعات کاتالانی از عدم رضایت قلبی بازیکنان برای کاهش حقوقشان با هدف کاهش پیامدهای اقتصادی ناشی از همه‌گیری کروناویروس گزارش دادند، باز هم مسی اذعان کرد که این مسائل از درون باشگاه نشات می‌گیرند.

طبیعتاً از کسی که چنین شخصیت درونگرایی دارد، این اظهارات عمومی عجیب به نظر می‌رسید.

مسی هنوز به ادعای اخیر کادنا سر مبنی بر ترک نیوکمپ بعد از اتمام قراردادش در پایان تابستان آینده پاسخی نداده اما همین سکوت، خود تا حد زیادی جنجال برانگیز است.


همان طور که مرجع خبری سایت گل تضمین می‌کند، مسی قصد ندارد بارسلونا را ترک کند؛ اما به طور جدی از نحوه مدیریت باشگاه ناراضی است و تعلیق مذاکراتش برای تمدید قرارداد، گواهی بر این مدعاست.

اما اشتباه نکنید؛ این حرکت از سوی مسی عمدی است. اقدامی برای ابراز عدم اعتمادش به ریاست باشگاه بارسلونا، جوزپ ماریا بارتومئو.


مسی برای اولین بار در دوران ۱۹ ساله حضورش در جمع کاتالان‌ها، خود را درگیر مسائل سیاسی باشگاه کرده است. او همواره سعی کرده در این موارد دخالت نکند زیرا آن را خارج از حیطه وظایف خود می‌داند.

این روزها اما آنچه خارج از زمین بازی اتفاق می‌افتد، روی بازی تیم درون مستطیل سبز نیز تاثیر گذاشته است.


بارسلونا از سال ۲۰۱۷، سه خرید بسیار گران‌قیمت انجام داده که هیچ کدامشان موفق نبوده است؛ عثمان دمبله (همواره!) مصدوم است، فیلیپه کوتینیو به طور قرضی در بایرن بازی می‌کند و آنتوین گریزمن در تساوی با اتلتیکو مادرید، شب تعویض دقیقه نودیِ ستین بود. از طرفی بی‌تردید بهترین بازیکن تیم در این بازی، ماحصل تلاش موفق آکادمی باشگاه، ریکی پوچ ۲۰ ساله بود!

چنین وضعیت آشفته‌ای برای باشگاهی در حد و اندازه بارسا حیرت‌انگیز است؛ باشگاهی که از زمان آغاز ریاست بارتومئو در سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از یک میلیارد یورو برای نقل و انتقالات خود هزینه کرده اما عملاً همه آن را هدر داده است.


خرید بد پشت خرید بد؛ حال شرایط اقتصادی باشگاه به حدی رسیده که پول کافی برای خرید لوتارو مارتینز، هدف اصلی خود در پنجره نقل و انتقالات تابستان امسال ندارد.

به گزارش منابع خبری اینتر، بند آزادساری ۱۱۱ میلیون یورویی این مهاجم آرژانتینی فردا (دوشنبه) منقضی خواهد شد. هیچ کس با مسائل مالی حاکم بر نیوکمپ آشنایی ندارد اما انتظار می‌رود بارسا بتواند طی ۲۴ ساعت آینده اقدام به انجام کار ثمربخشی نماید.

مسی تمایل خود برای پیوستن مارتینز به بارسا یا علاقه دیرینه خود به نیمار را انکار نکرده است. او امیدوار بود باشگاه در تابستان گذشته این ملی‌پوش برزیلی را بازگرداند.

با این حال این طور به نظر می‌رسید که بارتومئو تمایلی به خرید مجدد نیمار ندارد؛ او نمی‌خواست در رسانه‌ها در حال تلاش برای خرید دوباره نیمار دیده شود. اما مسی انتظار داشت این اتفاق بیفتد.

به این ترتیب اولین جرقه ایجاد اختلاف بین کاپیتان و رئیس باشگاه زده شد و اکنون این تنش‌ها به حدی رسیده که ترمیم دوباره آن بعید به نظر می‌رسد.


ماجرای فساد مالی باشگاه، موسوم به بارساگیت، نقش بسزایی در فروپاشی روابط طرفین داشته است؛ زیرا گزارش شده بود که باشگاه با یک شرکت روابط عمومی قرارداد بسته که نه تنها تصویر بارتومئو و اعضای هیئت مدیره‌اش را تطهیر بلکه شهرت دشمنانشان از جمله مسی را نیز خدشه‌دار کند.

بعد از این اتفاق اما برنده ۶ توپ طلا، صرفاً صحت چنین اتفاقاتی را بسیار عجیب دانست.

با این حال وقتی رسانه‌ها ادعا کردند که بازیکنان به شخصه تمایلی به کاهش حقوقشان برای کمک به باشگاه - بعد از پیامدهای اقتصادی منفی کرونا ویروس - ندارند، مسی اظهار کرد: «افرادی درون باشگاه هستند که سعی داشتند ما را برای انجام کاری که خودمان هم می‌دانستیم باید انجام دهیم، تحت فشار قرار دهند».

مسی اکنون به شدت تحت فشار قرار دارد. او از شایعاتی که توسط رسانه‌ها برایش ایجاد شده رنج می‌برد؛ اینکه گفته می‌شود او هدایت رختکن را در دست دارد و نقش پررنگی در اقدامات جمعی بازیکنان دارد، اینکه با گریزمن مشکل دارد و یا اینکه او تصمیم می‌گیرد یک سرمربی منصوب و یا اخراج شود. همه این‌ها فکر و ذهن مسی را به خود مشغول می‌کند و طبیعتاً تمرکز لازم برای بازیکن کردن را از او سلب می‌نماید.


این ستاره آرژانتینی به واسطه بهترین بودنش واقعاً از قدرت باورنکردنی‌ای در بین هم‌تیمی‌هایش برخوردار است اما هرگز مجبور به استفاده از آن نشده بود، اما تا به امروز!


قبلاً تصور می‌شد بارتومئو آخرین سال دوره ریاست خود در باشگاه بارسلونا را خواهد دید اما حال اجتناب مسی از امضا یک قرارداد جدید، آینده نزدیک بارتومئو را در خطر انداخته است.

بارتومئو پیش از این نیز با تنش‌های زیادی رو به رو شده بود. در ماه آوریل ۶ تن از اعضای هیئت مدیره‌اش، از جمله امیلی روساد استعفا دادند؛ کسی که ادعا کرده بود افرادی درخزانه باشگاه دست دارند.

اجتناب مسی از تمدید قراردادش نیز جایگاه مدیریتی او را بیش از پیش تحت شعاع قرار داده و اکنون احتمال برگزاری زودهنگام انتخابات سال آینده قوت گرفته است.

برخی، اخبار روز پنجشنبه را به عنوان مدرکی مبنی بر ترک نیوکمپ توسط مسی تعبیر کردند اما در واقعیت این بارتومئو است که باید برای خروج زودهنگام از دفتر ریاست باشگاه، خود را آماده کند.


مسی استراتژی هوشمندانه‌ای را برای نجات باشگاه انتخاب کرده است؛ او بدون گفتن حتی یک کلمه، به واضح‌ترین شکل ممکن پیام نارضایتی خود را به گوش مسئولین باشگاه رساند. با این حال باید اعتراف کرد که اکنون بارتومئو هم تمام تلاش خود را می‌کند که نتیجه تصمیمات به استعفای او ختم نشود!

حال باید منتظر بود و دید که سرانجام این مواضع جدی مسی به کجا می‌رسد...
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Huchism
پاسخ به: پایان صبر مسی؛ بارسا یا جای من است یا بارتومئو...
چه مقاله جالبی بود!
امیدوارم بره زودتر


دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ (۲:۰۹)
 
Raphael
پاسخ به: پایان صبر مسی؛ بارسا یا جای من است یا بارتومئو...
قطعا اگه یخورده فشار بیشتری وارد کنه می‌تونه به حضور منحوس این خوک نجس خاتمه بده 😑


یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۹ (۲۲:۵۸)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: پایان صبر مسی؛ بارسا یا جای من است یا بارتومئو...
کاش که سر حرفش وایسته و باعث شه بارتمئو بره


یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۹ (۲۱:۴۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۷۴ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!