به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی و رسیدن به رکورد ۷۰۰ گل زده در دوران حرفه‌ای خودآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۹ (۱۴:۱۰) (۴۶۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


مصاف بارسا و اتلتیکو اگر چه با چاشنی هنرنمایی‌های رنگارنگ داور شب تلخی را برای هواداران رقم زد اما حداقل یک مزیت داشت و آن هم رسیدن بهترین بازیکن جهان به رکورد ۷۰۰ گل زده در کارنامه‌ فوتبالی‌اش بود. با ما همراه باشید تا این رکورد هیجان‌انگیز را از جوانب مختلفی بررسی کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

پنالتی‌ مسی در دیدار با اتلتیکو مادرید به ۷۰۰مین گل او در دوران حرفه‌ایش تبدیل شد - که از این تعداد ۶۳۰ تای آن‌ها برای بارسا و ۷۰ تای آن‌ها برای آرژانتین بود، با احتساب بازی‌های دوستانه. که اگر به این تعداد گل‌های او در بازی‌هلی دوستانه بارسا را هم اضافه کنیم این رکورد به ۷۳۵ گل افزایش می‌یابد.

۱۵ سال تاریخ‌سازی

اولین گل مسی در تاریخ ۱ می‌۲۰۰۵ در نیوکمپ مقابل آلباسته و به لطف پاس گلی استثنایی از طرف رونالدینیو به ثمر رسید. از آن پس این داستان هرگز متوقف نشد و مسی لذت تماشای صدها گل در انواع و اقسام شکل‌ها را برای تماشاگران به ارمغان آورد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

رکوردشکن

شگفت‌انگیزترین سال مسی در دوران حرفه‌ایش به سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد، زمانی که او ۹۱ بار موفق به گشودن دروازه حریفان بارسا شد و از رکورد ۷۵ گل زده پله عبور کرد. ۵۹۹مین گل حرفه‌ای او با یک ضربه آزاد مستقیم خیره کننده به ثمر رسید و دروازبان لاس پالماس هم هیچ کاری برای متوقف کردن توپ نمی‌توانست انجام دهد.

۶۰۰مین گل او نیز از روی ضربه ایستگاهی و این بار مقابل دروازه‌ اوبلاک به ثمر رسید. در این مدت مسی هرگز نشانه‌ای از توقف‌پذیری از خود نشان نداده و پنالتی‌ای که دیشب به گل تبدیل شد نیز ۷۰۰مین گل او در کارنامه درخشان حرفه‌ایش بود.

به روایت آمار

از بین ۶۳۰ گلی که لئو مسی تاکنون با پیراهن بارسا به ثمر رسانده، ۴۴۱ گل در لالیگا، ۱۱۴ گل در لیگ قهرمانان، ۵۳ گل در جام حذفی، ۱۴ گل در سوپر کاپ اسپانیا، ۳ گل در سوپر کاپ اروپا و ۵ گل در جام باشگاه‌های جهان بوده است.

۷۰ گل باقی مانده این ستاره آرژانتینی برای تیم ملی کشورش به ثمر رسیده که ۳۴ تای آن‌ها در بازی‌های دوستانه، ۲۱ تا از آن‌ها در مراحل مقدماتی جام جهانی، ۹ تا در کوپا امریکا و ۶ گل در جام جهانی بوده است.



این داستان ادامه دارد...

مسی بی‌نهایت بلندپرواز است و هنوز اهداف زیادی دارد که باید به آن‌ها دست یابد. او با به ثمر رساندن تنها ۱۳ گل دیگر به رکورد پله در تعداد گل زده برای یک باشگاه می‌رسد. مسی همچنین با ۷۲۴ بازی با پیراهن بارسا، فاصله کمی تا رسیدن به رکورد ۷۶۷ گل ژاوی هرناندز دارد.

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Raphael
پاسخ به: مسی و رسیدن به رکورد ۷۰۰ گل زده در دوران حرفه‌ای خود
👑 پادشاه رکوردها 😍


چهارشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۹ (۲۱:۱۰)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: مسی و رسیدن به رکورد ۷۰۰ گل زده در دوران حرفه‌ای خود
The Goat


چهارشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۹ (۱۴:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۵ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!