به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چالش‌های جدید، در انتظار مسی: شکستن رکورد تلمو زارا و پله! آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ (۱۵:۴۲) (۴۶۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


با شروع رقابت‌های لالیگا از هفته آینده، این ملی‌پوش آرژانتینی می‌تواند با افزایش تعداد گل‌های خود و همچنین حفظ صدرنشینی‌اش به عنوان برترین گلزن لیگ، دو رکورد جدید را به ثبت برساند. در این خبر به بررسی این رکوردها خواهیم پرداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بازگشت دوباره فوتبال به این معناست که هنرنمایی‌های لئو مسی نیز خیلی زود باز خواهد گشت. اولویت اول او و بارسا قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان خواهد بود اما عناوین فردی‌‌ای هم هستند که کاپیتان کاتالان‌ها پیش روی خود می‌بیند. اکنون دو رکورد از دو اسطوره بزرگ دنیای فوتبال، در آستانه شکسته شدن هستند: تلمو زارا و پله.

هفتمین پیچیچی؟

مسی اکنون با ۱۹ گل برترین گلزن این رقابت‌هاست؛ ۵ گل زده بیشتر از کریم بنزمای رئال مادرید. این بدان معناست که او شانس خوبی برای به پایان رساندن این فصل به عنوان برترین گلزن لیگ برتر اسپانیا دارد. در این صورت، این هفتمین آقای گلی مسی در لالیگا خواهد بود و می‌تواند از رکورد تلمو زارای بزرگ (۶) در این زمینه عبور کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بیشترین گل زده برای یک باشگاه؟

پله، این اسطوره برزیلی در کارنامه فوتبالی خود، رکورد ۶۴۳ گل زده برای سانتوس را دارد؛ بیشترین تعداد گل زده برای یک باشگاه در طول تاریخ که هرگز انتظار نمی‌رفت کسی بتواند از آن عبور کند. البته این تصور به دوران پیش از مسی باز می‌گردد. حال با وجود ۶۲۷ گل زده برای بارسا، این ستاره آرژانتینی تنها به ۱۶ گل دیگر برای شکستن رکورد پله نیاز دارد. بارسلونا در این فصل حداقل ۱۲ بازی دیگر - و شاید بیشتر - پیش رو دارد و به این ترتیب چندان دور از ذهن نیست که او بتواند در همین فصل رکورد مذکور را پشت سر بگذارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی در این فصل چه کارهای دیگری می‌تواند انجام دهد؟

اگر او در رسیدن به قهرمانی‌ در رقابت‌های داخلی و اروپایی به بارسا کمک کند، رکورد‌های زیر را هم ثبت خواهد کرد:

• دومین بازیکن برتر در کسب قهرمانی‌های اروپایی؛ در صورت قهرمانی، این پنجمین جام مسی در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود که تنها خنتو با ۶ قهرمانی در این زمینه جلوتر از او قرار خواهد گرفت.

• کسب نهمین جام قهرمانی در لالیگا طی ۱۲ سال اخیر و یازدهمین آن‌ها در ۱۶ فصلی که تاکنون در چهارچوب این رقابت‌ها در آن حضور یافته است.

• رسیدن به رکورد رایان گیگز به عنوان بازیکنی با کسب بیشترین جام به همراه یک باشگاه. مسی تاکنون ۳۴ جام با پیراهن بارسلونا کسب کرده است و اضافه شدن این دو جام به کارنامه‌اش، او را همتراز با این اسطوره ولزیِ منچستر یونایتد با ۳۶ قهرمانی قرار خواهد داد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Raphael
پاسخ به: چالش‌های جدید، در انتظار مسی: شکستن رکورد تلمو زارا و پله!
فقط دو رکورد اول 😍
حتما می‌تونه تا پایان این فصل به هر دو تاش برسه! ❤💙


سه‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ (۱۵:۴۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۲ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!