به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مرور آمار: بارسلونا و حضور در ۸ فینال لیگ قهرمانانآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۹ (۲۳:۱۵) (۲۸۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


پر واضح است که پیروزی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، لذت متفاوتی با قهرمانی‌های دیگر دارد و برای تیم‌های حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپایی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این خبر نگاهی اجمالی به قهرمانی‌‌های کاتالان‌ها در این رقابت‌ها خواهیم انداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

به طور کلی، بارسا از حیث تعداد فینال‌های لیگ قهرمانانی که تاکنون در آن‌ها حضور پیدا کرده، مقام ششم و از حیث تعداد پیروزی‌ها مقام چهارم تمام ادوار این رقابت‌ها را در اختیار دارد.

بارسلونا تا به حال ۸ بار به فینال جام اروپا یا لیگ قهرمانان که امروزه بدین نام شناخته می‌شود، راه یافته است. تنها تیم‌های رئال مادرید (۱۶ بار)، آث میلان (۱۱ بار)، بایرن مونیخ (۱۰ بار)، یوونتوس و لیورپول (۹ بار) در این زمینه رکوردی بهتر نسبت به کاتالان‌ها دارند. بارسلونا با ۵ قهرمانی در کنار بایرن چهارمین تیم برتر این رقابت‌ها از حیث قهرمانی‌ است.

۱۹۹۲: اولین قهرمانی اروپایی

بعد از شکست مقابل بنفیکا (برن ۱۹۶۱) و استوا بخارست (سویا ۱۹۸۶) بارسا نهایتاً در همان سالی که این شهر میزبان بازی‌های المپیک بود، به قهرمانی دست یافت. یوهان کرویف سرمربی تیم، ومبلی ورزشگاه این فینال، سمپدوریا تیم رقیب و رونالد کومان با ضربه آزاد باورنکردنی خود در دقیقه ۱۱۱م، ستاره این بازی بود.

۲۰۰۶: ارمغان شکوه در پاریس

حدود یک دهه بعد از یک شب ناامیدکننده در فینال ۱۹۹۴ آتن مقابل آث میلان، قهرمانی به بارسا رو آورد. اما در فینال ۲۰۰۶ بارسا وضعیت متفاوتی داشت؛ این برد حیاتی در آغاز عصر جدید پیروزی‌ها و قهرمانی‌های متعدد بارسا که تا امروز ادامه دارد، رقم خورد. در شهر سنت دنی، تحت هدایت فرانک ریکارد، بارسلونا با یک کامبک دیدنی در دقایق پایانی بازی توانست جام قهرمانی را از آن خود کند. گل‌های این تیم را ابتدا ساموئل اتوئو و سپس بلتی به ثمر رساندند.

۲۰۰۹: رمِ آبی و اناری

پپ گواردیولا در این سال بارسلونا را برای اولین بار به سه‌گانه‌ای تاریخی هدایت کرد که یکی از جام‌های آن در فینال لیگ قهرمانان مقابل منچستر یونایتد به ارمغان آمد. ساموئل اتوئو این بار هم اولین گل تیمش را به ثمر رساند و سپس مسی با گل خود، سومین جام قهرمانی بارسا در این رقابت‌ها را تضمین کرد.

۲۰۱۱: دوباره ومبلی

ومبلی یک بار دیگر میعادگاه فینالیست‌های لیگ قهرمانان بود و منچستر یونایتد الکس فرگوسن یک بار دیگر حریف بارسا. اما این فینال تماماً در اختیار بارسا بود، تیمی که هرگز در یک فینال تا این حد قدرتمند ظاهر نشده بود. اگرچه وین رونی گل نخست پدرو را پاسخ گفت اما مسی و داوید ویا در نیمه دوم این قهرمانی را مسجل کردند. جشن قهرمانی این جام را حرکت فراموش نشدنی کارلس پویول که بازوبند کاپیتانی خود را به اریک آبیدال، مرد فرانسوی بارسلونا داد، به‌یادماندنی‌تر کرد.

۲۰۱۵: پنجمین قهرمانی، در برلین

آخرین قهرمانی اروپایی بارسلونا را شاگردان لوئیز انریکه به ارمغان آوردند. با شکست تیم‌های منچستر سیتی، پاریس سنت ژرمن و بایرن مونیخ، آبی و اناری‌ها نهایتاً به این فینال رسیدند و مقابل یوونتوس صف‌آرایی کردند. راکیتیچ اولین گل این فینال را در دقیقه چهارم به ثمر رساند اما موراتا بازی را به تساوی کشاند. سوارز در نیمه دوم مجدداً بارسا را پیش انداخت و به لطف گل آخر نیمار، این پیروزی قطعی شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: مرور آمار: بارسلونا و حضور در ۸ فینال لیگ قهرمانان
به امید خدا امسال میشه نهمی.


یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ (۱۰:۱۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۴ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!