به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مرور آمار: ژاوی هرناندز و ۷۶۷ بازی با پیراهن بارسانوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۹ (۱۶:۴۱) (۳۹۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


هافبک متعصب و دوست‌داشتنی کاتالان‌ها، در حال حاضر رکورد بیشترین بازی در تاریخ این باشگاه را در اختیار دارد. با ما همراه باشید تا یک بار دیگر کارنامه فوتبالی این اسطوره فراموش‌نشدنی را ورق بزنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگر به لغت‌نامه زبان فوتبال نگاهی بی‌اندازید خواهید یافت که ژاوی و بارسا، بی‌هیچ واسطه‌ای مترادف یکدیگرند. ژاوی در سال ۱۹۹۲ به این باشگاه آمد و رده‌های سنی مختلف تیم‌های جوانان را یک به یک طی کرد تا نهایتاً در سال ۱۹۹۸ تحت نظارت فن خال در شکست ۲-۱ مقابل مایورکا در سوپر کاپ اسپانیا، اولین بازی خود را برای تیم اصلی به نمایش گذاشت. علی رغم این شکست، ژاوی اولین گل خود به عنوان یک آبی و اناری‌پوش را هم در این بازی به ثمر رساند.

شروعی دشوار اما مسیری پر جام

اگر چه بهترین شروع ممکن برای دوران حرفه‌ای ژاوی هرناندز رقم نخورد اما رفته رفته شرایط تیم هم بهتر شد. او در سال ۱۹۹۹ اولین قهرمانی لیگ را تجربه کرد اما آغاز عصر طلایی ژاوی تا سال ۲۰۰۳ و ورود فرانک ریکارد به عنوان سرمربی تیم به طول انجامید. تحت هدایت این سرمربی هلندی، ژاوی دو قهرمانی در لالیگا، یک قهرمانی در سوپر کاپ اسپانیا و لیگ قهرمانان - بعد از پیروزی مقابل آرسنال در فینال سال ۲۰۰۶ پاریس - را تجربه کرد. با ورود پپ گواردیولا در سال ۲۰۰۸، ژاوی به مهره‌ای کلیدی در دوران فوتبال خیره‌کننده آبی و اناری‌ها تبدیل شد.

در بارسای تحت هدایت گواردیولا، ژاوی ۱۴ قهرمانی دیگر کسب کرد و بخشی از پروژه کسب اولین سه‌گانه تاریخ باشگاه در سال ۲۰۰۹ بود. ۶ سال بعد کاتالان‌ها یک بار دیگر و این بار به لطف لوئیز انریکه لذت فتح سه‌گانه را چشیدند و سپس ژاوی بعد از کسب ۲۷ جام قهرمانی، نیوکمپ را ترک گفت.


یک بازیکن فوق‌العاده

آمار دروغ نمی‌گویند! به لطف ۱۸۴ پاس گل و ۸۵ گل زده در پیراهن بارسا، این هافبک اسپانیایی سه بار در رده‌بندی بهترین بازیکن سال فوتبال جهان، مقام سوم را کسب کرد. او همچنین ۶ بار در ترکیب منتخب فیفا و ۶ بار در بهترین تیم سال یوفا حضور داشت. اما فراتر از آمار، جوایز و جام‌ها، ژاوی به خاطر مهارت بالای بازی‌اش در زمین فوتبال و همچنین شخصیت بی‌نظیرش در ذهن‌ها ماندگار خواهد ماند. تا ابد!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: مرور آمار: ژاوی هرناندز و ۷۶۷ بازی با پیراهن بارسا
به امید خدا هرچه زودتر برگردی.


یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ (۱۰:۱۸)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: مرور آمار: ژاوی هرناندز و ۷۶۷ بازی با پیراهن بارسا
دلمون برات تنگ شده


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۹ (۱۲:۰۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۵ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!