به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت ۱۰ سال از قهرمانی ۹۹ امتیازی بارسا در لالیگانوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۲۲:۵۳) (۳۰۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در تاریخ ۱۶ می‌۲۰۱۰، کاتالان‌ها با پیروزی ۴-۰ مقابل وایادولید در یک بعد از ظهر بهاری، بیستمین قهرمانی خود در لالیگا را جشن گرفتند. در این خبر اتفاقات آن روز به یادماندنی را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بعد از تجربه یکی از شکوهمندترین دوران تاریخ باشگاه در فصل ۲۰۰۸/۰۹، که با کسب اولین سه‌گانه تیم به پایان رسید، شاگردان پپ گواردیولا در فصل ۲۰۰۹/۱۰ یک تجربه فوق‌العاده دیگر را به ارمغان آوردند. نیاز چندانی به بهتر شدن عملکرد تیم احساس نمی‌شد اما کاتالان‌ها نشان دادند که هنوز از نهایت توانایی‌های خود استفاده نکرده‌اند و با ثبت رکورد ۹۹ امتیاز کسب شده در آن فصل از رقابت‌ها مجدداً قهرمان لالیگا شد.

بارسا و رئال مادرید به ترتیب با ۹۶ و ۹۵ امتیاز، به هفته آخر بازی‌های آن فصل از رقابت‌های لالیگا رسیدند و یکی از پایاپای‌ترین رقابت‌‌های تاریخ برای کسب عنوان قهرمانی این مسابقات را رقم‌ زدند. بازی پایانی هیچ یک از دو تیم آسان نبود؛ شاگردان مانوئل پیگرینی باید با مالاگایی رو در رو می‌شدند که باید برای حفظ بقای خود در این لیگ تلاش می‌کرد در عین حال حریف تیم پپ گواردیولا نیز وایادولیدی بود که شرایطی مشابه داشت. در این بین مالاگا در لالیگا ماندگار شد اما وایادولید به سگوندا سقوط کرد.



چهار گل در مسیر قهرمانی

در ورزشگاهی که مملو از جمعیتی بود که در انتظار جشن دومین قهرمانی متوالی خود بودند، بارسا به سه امتیاز ارزشمند و حیاتی آن فصل دست یافت. دابل مسی، تک گل پدرو و گل به خودی وایادولید، غلبه بر تیم خاویر کلمنته را رقم زد. ۱۶ می‌ بارسا برای دومین فصل متوالی قهرمان لیگ شد و حدود ۱۵ روز بعد اما با شکست مقابل اینتر میلان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، دست آبی و اناری‌ها از کسب یک جام دیگر کوتاه ماند.


۹۹ امتیاز کسب شده توسط بارسا در آن فصل که تنها یک شکست خارج از خانه را متحمل شده بود، مهر تایید یک رقابت کامل بود. علاوه بر این، کاتالان‌ها ۹۸ گل به ثمر رساندند و عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را در پایان فصل به خود اختصاص دادند.

یک دهه پر از موفقیت

بیستمین قهرمانی لالیگایی بارسلونا با ۹۹ امتیاز کسب شده، آغاز عصری جادویی در تاریخ باشگاه بود که دومین سه‌گانه بارسا در عصر لوئیز انریکه (۲۰۱۴/۱۵) را هم شامل می‌شود.

ده سال پیش در چنین روزی، خیابان‌ها بارسلونا سرشار از هیجان جشن یک قهرمانی دیگر بود. آن‌ها حتماً در آینده‌ای نزدیک این کار را تکرار خواهند کرد.

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
1249490146
پاسخ به: گذشت ۱۰ سال از قهرمانی ۹۹ امتیازی بارسا در لالیگا
بارسلونا برتر از رئال


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۱:۱۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: گذشت ۱۰ سال از قهرمانی ۹۹ امتیازی بارسا در لالیگا
چه ترکیبی داشتیم... به قول هریستو پپ هیچ کاری لازم نبود بکنه!


یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۴:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۰ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!