به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

به بهانه درگذشت رادومیر آنتیچ...آبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ (۱۷:۰۷) (۳۲۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


روز گذشته (دوشنبه)، این سرمربی صربستانی که در نیم‌فصل دوم ۲۰۰۲/۰۳ هدایت بارسلونا را بر عهده داشت، در سن ۷۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. به همین بهانه در این خبر مرور کوتاهی بر زندگی حرفه‌ای او خواهیم داشت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

دوشنبه، ۶ آوریل سرمربی سابق بارسلونا، رادومیر آنتیچ در سن ۷۱ سالگی در گذشت. این مرد صربستانی در ۲۲ نوامبر ۱۹۴۸ در یوگسلاوی متولد شد و اوایل سال ۲۰۰۳ به عنوان جایگزین لوئیز فن‌خال به جمع آبی و اناری‌ها پیوست.

آنتیچ در ۲ فوریه ۲۰۰۳ هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت؛ زمانی که کاتالان‌ها در جایگاه ۱۵م جدول قرار داشتند و همچنان در لیگ قهرمانان اروپا حاضر بودند. او در ۲۴ بازی رسمی عملکرد بارسا را تحت نظر داشت و در این میان به ۱۲ برد، ۸ تساوی و ۴ باخت دست یافت. در همان مدت کوتاه حضورش در نیوکمپ، او جواز حضور در جام یوفا (اتمام فصل در جایگاه ششم جدول لیگ) را کسب کرد، اگر چه بارسا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس در دقایق اضافه حذف شد.

در طول آن چند ماه، آنتیچ ستارگانی چون ژاوی، پویول، لوئیز انریکه، اینیستا و ویکتور والدس را در اختیار داشت و همچنین بازیکنانی چون کلایورت، ریکلمه، ساویولا، کوکو و مندیتا. در از خروج او، فرانک رادیکارد مسئولیتش را بر عهده گرفت.

کارنامه‌ای درخشان به عنوان بازیکن و سرمربی

آنتیچ پیش از آغاز دوران مربیگری‌اش، بازیکن بود. او کار خود را با تینی از یوگسلاوی به نام سلوبودا توزلا (۱۹۶۷/۶۸) آغاز کرد و سپس به پارتیزان بلگراد (۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶) پیوست. در سال ۱۹۷۶ او کشورش را برای پیوستن به فنرباغچه (۱۹۷۶/۷۷) ترک کرد و بعد از آن برای دو فصل به زاراگوزا (۱۹۷۷/۷۹) رفت. آنتیچ ۵ سال پایانی دوران بازیگری‌اش را هم ر لوتون تاون انگلستان سپری کرد (۱۹۷۹ تا ۸۴).

آنتیچ دوران مربیگری‌اش را هم در پارتیزان (۱۹۸۵ تا ۸۸) آغاز کرد و با زاراگوزا (۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱)، رئال مادرید (۱۹۹۱/۹۲) و رئال اویدوو ادامه داد. در سال ۱۹۹۵ موفق‌ترین دوره حرفه‌ای او با پیوستن به اتلتیکو مادرید (۱۹۹۵ تا ۹۸) آغاز شد؛ او در این باشگاه توانست دابل لیگ-جام حذفی را به ارمغان بیاورد (۱۹۹۵/۹۷). بعد از آن، آنتیچ دو فصل دیگر هم هدایت اتلتیکو مادرید را بر عهده گرفت (۱۹۹۹ و ۲۰۰۰) و سپس مجدداً به اویدوو (فصل ۲۰۰۰/۰۱) بازگشت. بعد از بارسا او به سلتا (۲۰۰۴)، تیم ملی صربستان (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰) و نیز دو تیم چینی پیوست: شاندونگ لیونگ و هبی چین فورچون.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: به بهانه درگذشت رادومیر آنتیچ...
خدا بیامرزش... چه روزگاری سیاهی داشتیم باش ولی...


جمعه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ (۱۶:۱۶)
 
Montazer_59
پاسخ به: به بهانه درگذشت رادومیر آنتیچ...



چهارشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ (۱۲:۴۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۷ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!