به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

یک ال کلاسیکوی پرتماشاگر، ارمغان خون کرویفنوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ (۱۹:۱۵) (۳۱۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


شاید هواداران ال کلاسیکوی ۲ آوریل ۲۰۱۶ در لیگ را بخاطر نتیجه‌‌اش به یاد نیاورند اما قطعاً جو باورنکردنی نیوکمپ در آن بازی فراموش‌شدنی نیست. با ما همراه باشید تا برگ دیگری از دفتر خاطرات باشگاه را مرور کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

یوهان کرویف، اسطوره فراموش‌نشدنی باشگاه بارسلونا درست یک هفته پیش از آن ال کلاسیکو از دنیا رفت. نیوکمپ با طرح موزائیکی بسیار ویژه‌ای تحت عنوان Gràcies Johan (ممنون یوهان) تزئین شده و پیراهن شماره ۱۴ آبی و اناری‌ها (شماره‌ای که او در دوران حضورش در بارسا می‌پوشید) نیز در کنارش نقش بسته بود.

عجیب نیست که بدانید تعداد تماشاگران آن بازی ۹۹۲۶۴ نفر بود؛ رکوردی *بی‌سابقه در هزاره اخیر. همچنین پیش از آغاز بازی هر دو تیم به احترام مردی که دنیای فوتبال را متحول ساخت، سکوت کردند.


و فوتبالی که بارسا در آن شب ارائه داد...

عملکرد کاتالان‌ها در اولین ال کلاسیکوی بعد از کرویف را نمی‌توان مورد انتقاد قرار داد. ۶۸ درصد مالکیت توپ و ۶۸۵ پاس در مقایسه با ۳۱۷ پاس بازیکنان رئال مادرید به این معناست که بازی آن شب تماماً توسط بارسا اداره می‌شد.

یک ضربه سر زیبا که در دقیقه ۵۶ از گوشه زمین توسط جرارد پیکه وارد دروازه شد، ابتدا سه امتیاز بازی را به حساب آبی و اناری‌ها ریخت اما گل تساوی‌بخش کریم بنزما در دقیقه ۶۲ و سپس کریستیانو رونالدو در دقیقه ۸۵ نتیجه را به سود لاس بلانکوس‌ها تغییر داد.

* پرتماشاگرترین ال کلاسیکوی تاریخ به ۳۱ سال پیش، زمانی که ۱۲۰ هزار نفر بازی بارسا و رئال مادرید را به نظاره نشستند، باز می‌گردد. یکی از نادرترین نتایج بازی‌های این دو تیم (۰-۰) نیز در همان دیدار به دست آمد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Montazer_59
پاسخ به: یک ال کلاسیکوی پرتماشاگر، ارمغان خون کرویف



دوشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ (۱۷:۱۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۳ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!