به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پخش اولین بازی زنده بارسا در تلویزیوننوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ (۱۷:۳۰) (۲۸۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


مصاف‌های بین رئال مادرید و بارسلونا همواره پرطرفدار بوده و دیدار ۱۵ فوریه ۱۹۵۹ این دو تیم در سانتیاگو برنابئو نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. این بازی اما یک تفاوت ویژه داشت؛ برای اولین بار ال کلاسیکو (البته آن روزها به این اسم شناخته نمی‌شد) به طور زنده از تلویزیون اسپانیا پخش شد. در این مطلب به آن روز هیجان‌انگیز که البته با خاطره‌ای تلخ به پایان رسید، سفر خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

امروزه می‌توانیم بازی‌های فوتبال را از هر نقطه جهان بر روی تلفن‌های همراه خود تماشا کنیم و تقریباً در هر جایی که باشیم تلویزیون وجود دارد. اما در آن روزها تلویزیون یک پدیده نوظهور بود. TVE تنها شبکه فعال آن زمان بود که ۳ سال قبل‌تر شروع به کار کرده بود و اکثریت قریب به اتفاق مردم از داشتن تلویزیون محروم بودند. مهم‌ترین دلیلش هم این بود که بسیار گران‌قیمت بود.

این اولین باری نبود که یک بازی فوتبال در تلویزیون اسپانیا پخش می‌شد اما اولین باری بود که سیگنال‌های پخش به پایتخت کاتالونیا می‌رسیدند.


رویای بازگشت

از آخرین قهرمانی بارسلونا در لیگ ۷ سال می‌گذشت در حالی که رئال مادرید در هر سه دوره نخست برگزاری جام اروپا پیروز شده بود. اما بعد از پیروزی ۴-۰ در ورزشگاه جدید و جذاب نیوکمپ در اوایل فصل، این باور جدی به وجود آمد که شرایط در حال تغییر کردن است و امید قهرمانی در دل‌ هواداران جوانه زد.

قرار بود بازی برگشت بین این دو تیم به صورت زنده از مادرید، در شهر بارسلونا پخش شود و شنیدن این خبر هیجان زیادی را به پایتخت کاتالونیا تزریق کرد. کافه‌ها و رستوران‌ها پول خوبی بابت مهیا کردن شرایط تماشای این بازی در محوطه خود دریافت کردند و اندک افراد خوش‌شانسی که در خانه‌های خود تلویزیون داشتند، برای اطرافیانشان دعوت‌نامه فرستادند تا آن‌ها را نیز در شادی تماشای این بازی با خود شریک کنند‌. هر جا که تلوزیون وجود داشت، جمعیت هم آنجا بود!


متاسفانه به علت یک مشکل فنی، نیمه اول پخش نشد. البته خوشبختانه کسی چیز زیادی از دست نداد، زیرا این یکی از کسل‌کننده‌ترین بازی‌های برگزار شده بین بارسا و رئال مادرید بود.

این مشکل در نیمه دوم برطرف شد اما خوشحالی هواداران بارسلونا را در پی نداشت، زیرا خسوس هررا تنها گل این بازی برای تیم میزبان به ثمر رساند. به این ترتیب بازی با نتیجه ۱-۰ به سود رئال مادرید به پایان رسید.

خبر خوب این که نهایتاً بارسا در آن فصل نه تنها در لالیگا بلکه در جام حذفی نیز قهرمان شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: پخش اولین بازی زنده بارسا در تلویزیون
کاش می‌شد اون فیلم رو پیدا کرد!


پنج‌شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ (۱۷:۵۶)
 
Montazer_59
پاسخ به: پخش اولین بازی زنده بارسا در تلویزیون



سه‌شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ (۱۶:۱۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۴ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!