به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اخراج کرویف و انفجار نیوکمپ!نوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۹ (۱۴:۵۱) (۳۶۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در سفرهای پیاپی خود به دل تاریخ، امروز می‌خواهیم به ۶ فوریه ۱۹۷۷ باز گردیم؛ روزی که یک داوری ناعادلانه، اعتراض هواداران را برانگیخت. با ما همراه باشید تا یکی دیگر از داستان‌های جالب نهفته در تاریخ باشگاه را برایتان شرح دهیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

یوهان کرویف در دوران حضور خود در بارسلونا تنها ۲ بار از زمین اخراج شد؛ هر دو بار مقابل مالاگا! دومین آن‌ها در ۶ فوریه ۱۹۷۷ بود؛ شبی که نیوکمپ یکی از پرتنش‌ترین بازی‌ها را به خود می‌دید.

بارسلونا که برای کسب عنوان قهرمانی لالیگا در رقابت تنگاتنگی با اتلتیکو مادرید بود، انتظار داشت بتواند یک پیروزی ساده مقابل مالاگای قعر جدولی کسب کند اما ظاهراً آن‌ها (تیم حریف) داور را به عنوان یار دوازهم خود در اختیار داشتند. مِلِرو گوازا از هیچ تلاشی برای کمک به مالاگا مضایقه نکرد‌. گلی که به روشنی با دست و در موقعیت آفساید به ثمر رسیده بود را از مالاگا پذیرفت اما دو پنالتی واضح را برای بارسلونا نادیده گرفت. از طرفی کرویف یک گل زد که بی‌ هیچ دلیلی منطقی‌ای پذیرفته نشد و سپس با اخراج او نمک بیشتری روی این زخم‌ پاشید.


این داور بعد از بازی ادعا کرد که کرویف به او توهین کرده در حالی که این مرد هلندی توضیح داد تنها داشته هم‌تیمی‌ خود، مانوئل کلارس را تشویق می‌کرده و به او می‌گفته حالا یک گل خونین بزن. چندین نظریه‌ دیگر هم در مورد این که آن شب چه چیزی گفته شد و چه چیزی نه مطرح شد اما هرگز معلوم نشد که واقعاً چه اتفاقی افتاده است.

در این‌ شرایط نیوکمپ در آستانه انفجار قرار گرفت. دستمال‌ها - و احتمالاً هر چیزی که در نزدیکی تماشاگران قرار داشت - به زمین پرتاپ می‌شد. حتی یکی از هواداران وارد زمین بازی شد و قصد داشت به مِلِرو حمله کند. او بعدها کار خود را این طور توجیه کرد که آن داور باید اخراج می‌شد. بعد از آن بازی ملرو مجبور شد دو ساعت خود را در رختکن پنهان کند زیرا هواداران خشمگین خواهان ریخته شدن خون او بودند و حتی یکی از ماشین‌های متعلق به تلویزیون که در خارج از ورزشگاه پارک شده بود، در جریان اعتراضات به آتش کشیده شد.

شایعات بیشتر

ملرو یکی از جوان‌ترین کارکنان لالیگا بود و برای بازگشت به محافظت نیرو‌های پلیس نیاز داشت. حواشی بسیاری در مورد آن بازی در رسانه‌ها بازتاب شد. برای مثال یکی از شاهدان ادعا کرد که ملرو پیش از این بازی گفته که از حمایت زیادی که متوجه این ستاره هلندی بارسلوناست، ناراضی است و به همین دلیل او را اخراج کرده است.

البته با توجه به تهدیدهای مداوم علیه خودش و خانواده‌اش، این آخری باری بود که ملرو توانست یک بازی را قضاوت کند. او در مصاحبه‌های بعدی خود همچنان اصرار داشت که اگر در آن بازی قضاوت نادرستی شده، تنها یک خطای انسانی بود و نه چیزی بیشتر. او حتی ادعا كرد كه كرویف بعداً در خفا اعتراف كرد كه واقعاً به او توهین كرده است.

با وجود تمام این ناعدلتی‌ها، بارسا در آن بازی ۲-۱ به پیروز رسید. کرویف ۳ بازی محروم شد و در نبود او نوار ۴ سال شکست‌ناپذیری بارسلونا در نیوکمپ متوقف شد. در نهایت کاتالان‌ها قهرمانی در لیگ را با تنها یک امتیاز کمتر از دست دادند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: اخراج کرویف و انفجار نیوکمپ!
تاریخ کثیف مادرید...


پنج‌شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ (۱۸:۰۱)
 
Montazer_59
پاسخ به: اخراج کرویف و انفجار نیوکمپ!
چه عقده ای


یکشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ (۱۹:۱۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۱ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!