به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسلونا، یک تیم بدون توپ!نوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۹ (۱۳:۰۶) (۲۵۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


۲۱ فوریه ۱۹۰۴ روز عجیبی برای بارسلونا بود؛ روزی که کاتالان‌ها مجبور شدند برای یافتن چیزی که بدون آن نمی‌توان فوتبال بازی کرد، به باشگاه رقیب رو بی‌اندازند. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این اتفاق عجیب بدانید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

هر کسی با حداقل تجربه در بازی فوتبال، می‌داند که فرآیند خریداری، ذخیره‌سازی، حمل و نقل، تنظیم باد و همچنین تعویض توپ در زمانی که از زمین خارج می‌شود، می‌تواند دردسرساز باشد.

البته تصور نمی‌شود در باشگاهی مثل بارسلونا چنین مواردی مشکل تلقی شوند و این داستان نیز به سال‌ها پیش باز می‌گردد؛ زمانی که فوتبال یک ورزش ارزشمند بود اما هنوز در پایتخت کاتالونیا رواج نداشت.

این اتفاق در ۲۱ فوریه ۱۹۰۴ رخ داده است، زمانی که تنها ۴ سال از تاسیس باشگاه می‌گذشت و بارسا یکی از ۹ باشگاهی بود که در اولین قالب مسابقات قهرمانی کاتالونیا به رقابت پرداخت. بازی آن روز در زمین کارترا دی هورتا مقابل تیمی به نام اینترناسیونال برگزار شد.


در آن زمان قانون این بود که تیم میزبان باید دو توپ مناسب برای بازی تدارک می‌دید و میهمان نیز باید یک توپ همراه خود می‌آورد.


آن روزها توپ‌ها کیفیت توپ‌های امروزی را نداشتند؛ بسیار زمخت و ناهموار و در عین حال فاقد استحکام لازم بودند و اغلب در شرایطی نامناسب می‌ترکیدند. هر دو توپ بارسلونا در آن بازی پیش از اتمام نیمه نخست ترکیدند، بنابراین آن‌ها باید از توپ اینترناسیونال برای ادامه بازی استفاده می‌کردند.

درخواست از باشگاه همسایه

متاسفانه میهمان قانون را رعایت نکرد و بدون آوردن توپ خود در زمین ظاهر شد. به این ترتیب تنها یک راه حل وجود داشت. یک داوطلب به زمین باشگاه نزدیک رفت، که از قضا در حال برگزاری بازی خودش بود، و درخواست توپ کرد.

احتمالاً FC X ضعیف‌ترین تیم حاضر در این رقابت بود اما حداقل توپ داشت و خوشبختانه یکی از توپ‌هایش را قرض داد تا این بازی به جریان بیفتد.

به این ترتیب بارسا توانست آن بازی را به اتمام برساند. اگرچه ورود آن توپ هیچ تاثیری در نتیجه بازی نداشت. کاتالان‌ها ۲-۱ شکست خوردند و نتیجه آن بازی اندک امید آن‌ها به جلوگیری از قهرمانی اسپانیول در اولین دوره برگزاری این مسابقات را از بین برد.

به امید این که تغییری در نتیجه اعمال شود، بارسا درخواست رسمی خود را به کمیته لیگ ارائه داد اما اینترناسیونال مجازات نشد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: بارسلونا، یک تیم بدون توپ!



پنج‌شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ (۱۸:۱۴)
 
Montazer_59
پاسخ به: بارسلونا، یک تیم بدون توپ!
عجب وضعی


پنج‌شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۹ (۱۷:۲۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۷ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!