به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سون مویکس، یادآور خاطرات خوب برای آبی و اناری‌هاآبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ (۲۰:۰۸) (۴۸۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


کاتالان‌ها شنبه شب به ورزشگاهی خواهند رفت که تعدادی از خاطرات مهم تاریخ باشگاهشان در آنجا رقم خورده است. در این خبر به یادآوری رویدادهای خاطره‌انگیز بارسلونا در این ورزشگاه خواهیم پرداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا شنبه آینده، در جریان بازی‌های هفته ۲۸م لالیگا به ورزشگاه سون مویکس در مایورکا باز خواهد گشت. این ورزشگاه که در جزایر بالریک اسپانیا واقع شده، مکان ثبت تعدادی از رویدادهای مهم در تاریخ طولانی و پرافتخار آبی و اناری‌ها بوده است - از جمله دابل لئو مسی در پیروزی ۴-۲ در سال ۲۰۱۲، که باعث شد در مسیر شکستن رکورد گرد مولر، با ۷۶ گل زده در یک سال، رکورد پله (۷۵) در این زمینه را پشت بگذارد. این مرد آرژانتینی نهایتاً رکورد شگفت‌انگیز ۹۱ گل زده را در آن سال به ثبت رساند.



لئو مسی همچنین محور اصلی یکی دیگر از لحظات کلیدی در تاریخ بارسلونا در ورزشگاه سون مویکس بود: ۲۹ ژانویه ۲۰۰۶، این مرد آرژانتینی اولین گل رسمی خارج از خانه خود برای بارسا را به ثمر رساند. مسی در حالی که تنها ۱۷ دقیقه تا پایان بازی باقی بود به میدان آمد و ۲ گل در جریان پیروزی ۳-۰ مقابل مایورکا، که آن زمان تحت هدایت هم‌وطن خودش، هکتور کوپر بود، به ثمر رساند.


سون مویکس از زمانی که در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد، ورزشگاه خانگی مایورکا بوده است و پیش از آن بازی‌های خانگی خود را در لوئیس سیتجار برگزار می‌کرد، جایی که دیگو مارادونا اولین بازی خود برای بارسلونا را به نمایش گذاشت‌.



تعدادی از فوتبالیست‌ها برای هر دو تیم بارسلونا و مایورکا بازی کرده‌اند: ماکسی لوپز، ساموئل اتوئو، میکوئل آنخل نادال، آنتونی رامالتس، ارنستو والورده، میکوئل سولر، رافائل زوویریا، فرناندو ناوارو، جیووانی دوس سانتوس و آندرئو فونتاس.

- پاتریک کلایورتِ هلندی، اولین بازیکن بارسا بود که در ورزشگاه سون مویکس گلزنی کرد. آن دیدار که در ۲۸ نوامبر ۱۹۹۹ برگزار شد، با شکست ۳-۲ کاتالان‌ها به پایان رسید.

- در مارس ۲۰۰۹ بارسا در همین ورزشگاه جواز صعود به فینال جام حذفی را کسب کرد - اولین جام سه‌گانه در آن فصل تاریخی. دیداری که شاید خاطره‌انگیزترین یادآور آن مهار پنالتی پپ مارتی توسط خوزه مانوئل پینتو باشد.


- چندی بعد در ۱۷ می‌ بارسا به عنوان قهرمانان لالیگا و جام حذفی به سون مویکس رفت. ۱۰ روز بعد، شاگردان پپ گواردیولا با پیروزی در رم مقابل منچستر یونایتد، جام لیگ قهرمانان را نیز بالای سر بردند.

- بارسا تاکنون در مجموع ۱۴ بازی لالیگایی در این ورزشگاه برگزار کرده که در ۱۰ تای آن‌ها پیروز شده، یک بار مساوی کرده و ۳ بار شکست خورده است. آبی و اناری‌ها طی ۱۰ بازی لالیگایی اخیر خود در ورزشگاه مایورکا، تنها یک بار شکست را تجربه کرده‌اند.

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Montazer_59
پاسخ به: سون مویکس، یادآور خاطرات خوب برای آبی و اناری‌ها
لغو شد


یکشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ (۱۳:۴۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: سون مویکس، یادآور خاطرات خوب برای آبی و اناری‌ها
سون مویکس...


جمعه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ (۱۹:۳۴)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: سون مویکس، یادآور خاطرات خوب برای آبی و اناری‌ها
انشالله - در صورت برگزاری - ببریم.


چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ (۲۳:۳۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۳ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!