به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ساموئل اتوئو، اسطوره‌ای به یادماندنیآبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ (۲:۰۹) (۳۱۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این مهاجم کامرونی که سال گذشته کفش‌های خود را آویخت، در دوران فوتبالی‌اش، ۵ فصل فوق‌العاده را در هر دو باشگاه بارسلونا و مایورکا سپری کرد. در این خبر سفر کوتاهی خواهیم داشت به روزهایی که اتوئو را در مستطیل سبز می‌دیدیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

شنبه هفته آینده، بارسا و مایورکا راس ساعت ۲۱:۰۰ (به وقت ایران) در سون مویکس به تقابل با یکدیگر خواهند رفت و مثل همیشه، هنگامی که حرف از دیدار این دو تیم به میان می‌آید، تنها یک نام به ذهن‌ها متبادر می‌شود: ساموئل اتوئو. کسی که سه‌شنبه این هفته تولد ۳۹ سالگی خود را جشن گرفت.

این مرد کامرونی پنج فصل (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴) در مایورکا توپ می‌زد و بعد از آن یک نیم‌دهه دیگر را نیز در نیوکمپ (۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹) سپری کرد. در این ورزشگاه او تقریباً تمام جام‌ها را فتح کرد و به یکی از فوق‌العاده‌‌ترین مهاجمان تاریخ بارسا تبدیل شد‌.

او با پیراهن بارسا ۳ بار در لالیگا، ۲ بار در لیگ قهرمانان و یک بار در جام حذفی، جام قهرمانی را بالای سر برد و در کسب سه‌گانه فصل ۲۰۰۸/۰۹ این تیم نیز سهیم بود. در ۲۰۰۵/۰۶ او با ۲۶ گل زده برترین گلزن لالیگا شد.


اتوئو با ۵۴ گل زده در ۱۳۳ بازی، هنوز هم برترین گلزن تاریخ مایورکا در لیگ دسته یک قلمداد می‌شود. او همچنین با ۱۳۱ گل زده در ۱۹۹ بازی هشتمین گلزن برتر بارسلونا محسوب می‌شود.

اتوئو بعد از ترک بارسلونا، پوشیدن پیراهن تیم‌های اینتر میلان و چلسی را هم تجربه کرد و پیش از اعلام بازنشستگی خود در سپتامبر سال گذشته، در کشورهای روسیه، ترکیه و قطر نیز بازی کرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Montazer_59
پاسخ به: ساموئل اتوئو، اسطوره‌ای به یادماندنی



یکشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ (۱۳:۴۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ساموئل اتوئو، اسطوره‌ای به یادماندنی
یادش بخیر...


جمعه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ (۱۹:۳۵)
 
Raphael
پاسخ به: ساموئل اتوئو، اسطوره‌ای به یادماندنی
🥰🥰🥰


پنج‌شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ (۱۲:۴۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۴۴ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۴۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!