به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی با رئال مادرید، رقیب دیرینه بارسلوناال کلاسیکو
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ (۲۳:۱۷) (۳۴۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


کمتر از ۲۴ ساعت تا بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان باقی است و شما هواداران آبی و اناری، احتمالاً اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه این بازی دارید اما مطالب بسیاری هم هستند که ممکن است از آن‌ها بی‌خبر باشید. در این مقاله قصد داریم بیش از پیش شما را با ال کلاسیکوی فرداشب آشنا کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

یکشنبه شب، ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت ایران) بارسا در سانتیاگو برنابئو به مصاف با رئال مادرید خواهد رفت. در ادامه با معروف‌ترین حریف بارسلونا در دنیای فوتبال آشنا خواهید شد.

تاریخچه باشگاه

این باشگاه در سال ۱۹۰۲ تاسیس شد و مادرید اف‌سی در سال ۱۹۲۰ به رئال (رویال) مادرید تبدیل شد؛ این لقب را شاه آلفونسوی سیزدهم به این تیم اهدا کرد. آن‌ها تاکنون بیش از هر تیمی قهرمان لیگ اروپا/لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند (۱۳ بار) و همچنین با ۳۳ قهرمانی در لالیگا رکوددار این عرصه هستند. بارسلونا با ۲۶ قهرمانی در رده بعدی قرار دارد.

رنگ منسوب به باشگاه

در طول تاریخ مادرید همواره سفیدپوش بوده است. دلیلیش واضح است: در روزهای ابتدایی فوتبال، همه سفید می‌پوشیدند و تیم‌های به واسطه کمربندهای رنگی از یکدیگر تفکیک می‌شدند. با جدی‌تر شدن فوتبال، تیم‌ها شروع به پوشیدن پیراهن‌هایی با رنگ متفاوت کردند اما مادرید تصمیم گرفت همچنان سفیدپوش بماند.

در واقع یکی از نظریه‌های تایید نشده در مورد ریشه رنگ منسوب به بارسا نیز از همین روال پیروی می‌کند. در دوران قدیم تیم‌ها در بارسلونا معمولاً از کمربندهای قرمز یا آبی استفاده می‌کردند - و زمانی که بارسلونا تاسیس شد، بازیکنان به سادگی این دو رنگ را ترکیب و به رنگی واحد تبدیل کردند. اگر چه نظریه‌های مختلفی در این باره وجود دارد.

شاید این روزها غیر قابل تصور به نظر برسد که بارسا رنگ پیراهن بزرگ‌ترین رقیب خود را بر تن کند اما این باشگاه چندین بار در گذشته سفید پوشیده است. پیش از طراحی پیراهن خارج از خانه تماشایی این روزها، طبیعی بود که تیم‌ها در صورت داشتن پیراهن‌هایی با رنگ مشابه، از رنگ سفید استفاده کنند. آخرین باری که بارسا چنین کاری را انجام داد، به مصاف با ایپسویچ تاون در ۷ مارس ۱۹۷۹ باز می‌گردد.


ورزشگاه

ورزشگاه خانگی این باشگاه در اصل در سال ۱۹۴۷ تحت عنوان ورزشگاه جدید چامارتین تاسیس شد و بعد از این که سانتیاگو برنابئو به عنوان ریاست این باشگاه منصوب شد، در سال ۱۹۵۵ نام ورزشگاهش نیز به نام او تغییر یافت. این ورزشگاه جایی‌ است که ایتالیا، آلمان غربی را در فینال جام جهانی ۱۹۸۲ شکست داد. این ورزشگاه با داشتن ظرفیتی معادل ۸۱۰۴۴ نفر از جمله ورزشگاه‌های بسیار بزرگ محسوب می‌شود اما همچنان ۱۷۰۰۰ نفر کمتر از نیوکمپ گنجایش دارد.

دیدارهای پیشین

رقابت بین بارسا و رئال مادرید نیاز به توصیف ندارد. در دنیای فوتبال هیچ چیز قابل قیاس با این بازی نیست و ما برای اثبات این مهم، تحقیقاتی انجام داده‌ایم که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم. بی‌دلیل نیست که این بازی ال کلاسیکو نامیده می‌شود.

با این حال، این، نامی‌ست که اخیراً از آن استفاده می‌شود. این اصطلاح از آمریکای جنوبی به اسپانیا آمده است، جایی که برای توصیف بازی‌هایی چون بوکا و ریور یا ناسیونال و پنارول از آن استفاده می‌شد. اما طی ۲۰ سال اخیر تنها در مورد دیدارهای بارسا و رئال مادرید از آن یاد شده است.


بارسا طی ۱۰ ال کلاسیکوی لالیگایی اخیر خود تنها یک بار شکست را تجربه کرده است و جالب است بدانید در برنابئو، عملکرد بهتری داشته است‌. پیروزی در دیدار فرداشب، چهارمین پیروزی پیاپی کاتالان‌ها در قلمرو دشمن خواهد بود‌

فرم تیم

مانند بارسا، مادرید هم در اوایل فصل چند سلب امتیاز غیر منتظره داشت اما هر دو تیم، خیلی سریع خود را بالا کشیدند و اکنون فاصله بینشان نیز بسیار کم شده است. مادرید در ژانویه، صدر جدول لالیگا را تصاحب کرد اما بعد از یک تساوی خانگی با سلتا و یک شکست در لوانته، در آستانه ال کلاسیکو، ۲ امتیاز از بارسلونا عقب افتادند.

حضور رئال مادرید در جام حذفی با شکست خانگی ۴-۳ مقابل رئال سوسیداد پایان یافت در حالی که در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲-۱ در خانه مغلوب منچستر سیتی شدند.


بازیکنان

بازیکنانی با بیشترین حضور در بازی‌های ملی: سرخیو راموس (اسپانیا، ۱۷۰)، لوکا مودریچ (کرواسی، ۱۲۷)، ادن هازارد (بلژیک، ۱۰۶)، تونی کروس (آلمان، ۹۶)، گرت بیل (ولز، ۸۳)، کریم بنزما (فرانسه، ۸۱)، تیبوت کورتیوس (بلژیک، ۷۹)، جیمز رودریگز (کلمبیا، ۷۶)، رافائل واران (فرانسه، ۶۴)، مارسلو (برزیل، ۵۸).

برترین گلزنان فصل ۲۰۱۹/۲۹ (تمام رقابت‌ها): کریم بنزما (۱۸ گل)، رودریگو (۷ گل) و سرخیو راموس (۷ گل).


سرمربی

کسی که به عنوان یکی از بزرگان تاریخ فوتبال معرفی می‌شود، زین الدین زیدان، در دو باشگاه یوونتوس و رئال مادرید به میدان رفت و در قهرمانی تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ حضور داشت.

او تا کنون تنها در رئال مادرید سرمربیگری کرده و پس از آن که ۳ قهرمانی اروپای پر حرف و حدیث با این تیم به دست آورد، در سال ۲۰۱۸ استعفا داد. با این حال، یک سال بعد و با در نظر گرفتن وضعیت بد رئال، او به این تیم بازگشت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Montazer_59
پاسخ به: آشنایی با رئال مادرید، رقیب دیرینه بارسلونا
تیمی پر از فساد


یکشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ (۲۳:۳۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آشنایی با رئال مادرید، رقیب دیرینه بارسلونا
بیش از یک قرن تاریخ مملو از کثافت کاری...


یکشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ (۲۱:۵۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۵ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!