به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش‌بازی؛ ناپولی vs بارساپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۸ (۱۸:۲۷) (۲۵۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بعد از صعود به عنوان صدرنشین از مرحله گروهی لیگ قهرمانان، حال بارسلونا به ناپلس سفر کرده تا برای اولین بار در تاریخ این رقابت‌ها با تیم این شهر رو در رو شود. این بازی ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت ایران) امشب آغاز می‌شود و بازی برگشت ۳ هفته دیگر، ۲۸ اسفند در نیوگمپ برگزار خواهد شد. هر آنچه لازم است در مورد این دیدار بدانید، اینجاست.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اخبار تیم

لوئیز سوارز، عثمان دمبله، جوردی آلبا و سرخی روبرتو همگی به علت مصدومیت از لیست سرمربی کنار گذاشته شدند. خرید دانمارکی باشگاه، مارتین بریتویت نیز به همراه تیم سفر کرد. البته او نمی‌تواند بازی کند زیرا همان طور که قبلا گفته شد، نامش در لیست بازیکنان لیگ قهرمانان ثبت نشده است.

۶ تن از بازیکنان بارسا ب (ایناکی پنیا، ریکی پویگ، الکس کویادو، آنسو فاتی، رونالد آرائوخو د سرخیو آکیمه) نیز به همراه تیم اصلی به ناپلس سفر کرده‌اند.

سرخیو بوسکتس و نلسون سمدو هر دو یک کارت تا محرومیت فاصله دارند و اگر یک کارت دیگر دریافت کنند، بازی برگشت را از دست خواهند داد.

آیا می‌دانستید؟

• ناپولی تاکنون تنها یک بار از گلزنی در بازی‌های خانگی خود در لیگ قهرمانان ناکام مانده (تساوی ۰-۰ با دینامو کی‌یف در سال ۲۰۰۶) و طی ۷ بازی اخیر خود در سان پائولو هرگز شکست نخورده است.

• لیونل مسی تا به حال مقابل باشگاه‌های ایتالیایی ۱۲ گل به ثمر رسانده اما تنها در نیوکمپ. او هرگز مقابل یک تیم ایتالیایی در ایتالیا گلزنی نکرده است. تنها گلزنی او در ایتالیا به فینال رم در سال ۲۰۰۹ مقابل منچستر یونایتد باز می‌گردد.

• این مرد آرژانتینی در طول دوران حرفه‌ایش، مقابل ۳۴ تیم اروپایی مختلف گلزنی کرده است. او امشب برای اولین بار با ناپولی (در یک دیدار رسمی) رو در رو می‌شود و می‌تواند از این فرصت برای افزودن نام این تیم به لیست قربانیان خود استفاده کند.

• دریس مرتنز با ۵ گل و یک پاس گل بیشترین مشارکت را در به ثمر رسیدن گل‌های تیمش تا اینجای رقابت‌ها داشته است. آمار او حتی نسبت به بازیکنان بارسلونا نیز بیشتر است.

• کیکه ستین تاکنون به عنوان سرمربی در لیگ قهرمانان حضور نداشته است. آخرین تجربه مربیگری او در رقابت‌های اروپایی به دوران حضورش در لیگ اروپا به همراه بتیس باز می‌گردد.

• آخرین تیمی که موفق شد بارسلونا را در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها حذف کند، لیورپول در سال ۲۰۰۸ بود. در حال حاضر بارسا بیش از سایر تیم‌ها صعود پیاپی به یک چهارم نهایی این رقابت‌ها را تجربه کرده است و اگر بتواند ناپولی را هم پشت سر بگذارد، این روند باز هم تداوم خواهد داشت.

دیدارهای پیشین

همان طور که قبلاً ذکر شد، این اولین دیدار رسمی دو تیم خواهد بود. ۵ دیدار پیشین دو تیم همگی دوستانه بوده است:

۱۹۷۸/۰۵/۲۵. ورزشگاه سن پائولو. ناپلس. دوستانه
ناپولی ۱-۱ بارسلونا

۲۰۱۱/۰۸/۲۲. نیوکمپ. بارسلونا. جام خوان گمپر
بارسلونا ۵-۰ ناپولی

۲۰۱۴/۰۸/۰۶. ورزشگاه ژنو. ژنو. دوستانه
بارسلونا ۰-۱ ناپولی

۲۰۱۹/۰۸/۰۸. ورزشگاه هارد راک. میامی. جام لالیگا - سری آ
بارسلونا ۲-۱ ناپولی

۲۰۱۹/۰۸/۱۰. ورزشگاه میشیگان. جام لالیگا - سری آ
بارسلونا ۴-۰ ناپولی

بارسلونا پیش از این با ۸ تیم ایتالیایی در چهارچوب این رقابت‌ها بازی کرده است: فیورنتینا، اینتر میلان، یوونتوس، لاتزیو، آث میلان، روم و سمپدوریا.


متاسفانه سفرهای اخیر بارسا به ایتالیا خاطرات خوشایندی را به همراه نداشته و این تیم طی ۵ بازی اخیر خود در این کشور، ۴ شکست و یک تساوی به دست آورده است. آخرین پیروزی بارسلونا در ایتالیا به سال ۲۰۰۶ باز می‌گرد، زمانی که ۱-۰ آث میلان را شکست داد (گتوزو، سرمربی فعلی ناپولی در آن بازی حضور داشت).

وضعیت ناپولی

منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم، ناپولی این فصل از رقابت‌های سری آ را به خوبی آغاز کرد اما بعد از ۷ بازی بدون برد، کارلو آنچلوتی، سرمربی سابق این تیم، اخراج و جنارو گتوزو جایگزین او شد. بعد از این تغییر، روند نتیجه‌گیری آن‌ها به تدریج بهبود یافت اما همچنان در جایگاه نهم جدول قرار دارند‌.

آن‌ها همچنین در دور رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا، اینتر را ۱-۰ شکست دادند.

پنج بازی اخیر دو تیم

سری آ: برسکیا ۱-۲ ناپولی
سری آ: کالیاری ۰-۱ ناپولی
جام حذفی: اینتر ۰-۱ ناپولی
سری آ: ناپولی ۲-۳ لچه
سری آ: سمپدوریا ۲-۴ ناپولی

لیگا: بارسا ۵-۰ ایبار
لیگا: بارسا ۲-۱ ختافه
لیگا: بتیس ۲-۳ بارسا
جام حذفی: اتلتیک بیلبائو ۱-۰ بارسا
لیگا: بارسا ۲-۱ لوانته


عملکرد ناپولی در اروپا

ناپولی با تنها یک امتیاز کمتر از لیورپول، قهرمان فصل قبل این رقابت‌ها، از گروه E صعود کرد. نتایج بازی‌های دور گروهی این تیم بدین شرح است:

ناپولی ۲-۰ لیورپول
خنک ۰-۰ ناپولی
زالتسبورگ ۲-۳ ناپولی
ناپولی ۱-۱ زالتسبورگ
لیورپول ۱-۱ ناپولی
ناپولی ۴-۰ خنک


این سومین باری است که ایتالیایی‌ها به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود می‌کنند و تاکنون هرگز از این مرحله به دور بعد راه نیافته‌اند. ۳ سال پیش آن‌ها در همین مرحله مجموعاً ۶-۲ از رئال مادرید شکست خوردند و در سال ۲۰۱۲ نیز توسط چلسی حذف شدند.

ناپولی تاکنون ۶ بار در مراحل حذفی رقابت‌های اروپایی با تیم‌های اسپانیایی مواجه شده اما تنها یک بار توانسته این تیم‌ها را از پیش رو بردارد و به دور بعد صعود کند: جام یوفای فصل ۱۹۹۲/۹۳ مقابل والنسیا.


بزرگترین موفقیت اروپایی ناپولی به سال ۱۹۸۹ باز می‌گردد، زمانی که با شکست اشتوتگارت در ضربات پنالتی، قهرمان جام یوفا شد.

بازیکنان ناپولی

بازیکنانی با بیشترین حضور در بازی‌های ملی: دیوید اوسپینا (کلمبیا، ۱۰۴)، دریس مرتنز (بلژیک، ۹۰)، پیوتر زلیویسکی (لهستان، ۵۱)، اورستیس کارنزیس (یونان ، ۴۹)، السید هیساج (آلبانی، ۴۶)، کوستاس مانولاس (یونان، ۴۲ )، هیروینگ لوزانو (مکزیک، ۳۹)، کالیدو کولیبالی (سنگال، ۳۸)، آرکادیوسز مایلیک (لهستان، ۳۵)، فائوزی قولام (الجزایر، ۳۵)، لورنزو اینسینیه (ایتالیا، ۳۴)، نیکولا ماکسیموویچ (صربستان، ۲۴)، فرناندو یورنته (اسپانیا، ۲۴)، استانیسلاو لوبوتکا (اسلواکی، ۲۲).

برترین گلزنان فصل ۲۰۱۹/۲۰ (در همه رقابت‌ها): آرکادیوش میلیک (۱۲) و دریس مرتنز (۱۱).
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۱۵ کاربر آنلاین است. (۳۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۱۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!