به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

به ستین زمان دهید!آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ (۱۷:۴۳) (۶۷۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: BarcaBlaugranes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


شکست‌های شرم‌آوری که بارسلونا در عصر ارنستو والورده در رقابت‌های لیگ قهرمانان تجربه کرد، لکه ننگینی‌ست که هرگز از کارنامه این سرمربی پاک نخواهد شد. با تمام این تفاسیر اما والورده تنها به خاطر یک بازی اخراج نشد بلکه عملکرد نامناسب تیمش در بازی‌های متعدد نهایتاً منجر به این اتفاق شد. پس نمی‌توان به این سرعت قلم در دست گرفت، یک به یک فرصت‌های ستین را خط زد و اعلام کرد که او شایستگی هدایت بارسلونا را ندارد. در این مقاله قصد داریم هواداران کم‌صبر تیم محبوبمان را مورد خطاب قرار دهیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

سرمربی سابق زمانی اخراج شد که در ۵ بازی پیاپی تنها ۱ پیروزی کسب کرد؛ شکست مقابل رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، رئال سوسیداد در آنوئتا و دربی مقابل والنسیا نتیجه ۴ بازی دیگر را شامل می‌شدند. این طور شد که نهایتاً بارسا به سراغ کیکه ستین رفت.

واقعیت این است که عملکرد بارسلونا بعد از ورود او متغیر بوده است. ۳ بازی نخست ستین به کسب ۲ پیروزی و سپس یک شکست انجامید که برای تیمی چون بارسلونا به اندازه کافی خوب نیست، اگر چه او در حالی تیم را تحویل گرفت که وضعیت مطلوبی نداشت و شرایط، خارج از کنترلش بود.

با مصدومیت‌هایی که برای لوئیز سوارز و عثمان دمبله رخ داد و همچنین فروش تعدادی از بازیکنان تیم اصلی و حتی بارسا ب، ستین احتمالاً اکنون یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های بارسلونا در چند سال اخیر را در اختیار دارد.

او اکنون در تلاش است تا تیمش را مجاب کند با یک فلسفه جدید تطبیق یابد، آن هم در شرایطی که نه پیش فصلی داشته و نه حتی وقفه تعطیلات ژانویه را، تا بتواند در مورد سبکی که در ذهن دارد، با بازیکنانش صحبت کند.


در نتیجه آن چه اکنون شاهدش هستیم، پیش‌فصل ستین است. دو هفته دیگر بارسا آزمون سختی در لیگ قهرمانان خواهد داشت. این تیم پیش از سفر به ناپولی دو بازی مقابل تیم‌های ختافه و ایبار خواهد داشت که البته هر دوی آن‌ها در نیوکمپ بوده و به این ترتیب سختی‌ بازی‌های خارج از خانه را به دوش تیم نخواهد کشاند.

باید اعتراف کرد تیم ستین تا همین جا هم علائمی از پیشرفت از خود نشان داده است اما احتمالاً تا زمانی که این تغییر در عملکرد تیم در بازی‌های اروپایی نمود پیدا نکند، چندان حائز اهمیت جلوه نخواهد کرد. اگر بخواهیم واقع‌بینانه صحبت کنیم باید بگوییم در صورتی که بارسلونا همچنان به طور متوسط در هر بازی ۲ امتیاز کسب کند، تیم او در ادامه این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان حاضر نخواهد بود. از طرفی باید این را هم در نظر داشت که پیروزی‌های ستین تاکنون تنها مقابل تیم‌های میان‌جدولی و یا حتی دسته پایین‌تر (ایبیزا) به دست آمده و حتی همین پیروزی‌ها نیز معمولاً به سختی کسب شده است.

دشوارترین آزمون ستین و شاگردانش مصاف‌های خارج از خانه مقابل والنسیا و اتلتیک بیلبائو بوده که در هر دو آن‌ها شکست خوردند.

البته که بازی دوم (بیلبائو) با بازی نخست متفاوت بود. مقابل والنسیا بارسلونا به سختی بازی می‌کرد و حتی امکان داشت با اختلاف بیشتری شکست بخورد. اما مقابل بیلبائو تیم فرصت‌هایی داشت که آن‌ها را از دست داد و در کل با بدشانسی حذف شد. این نوع پیشرفت را فعلاً می‌توان یک پیروزی اخلاقی نامید، اگر چه احتمالاً اگر تیم تا پایان فصل در همین مقطع باقی بماند، دیگر نمی‌توان به این نتیجه رسید و آن را به نحوی توجیه کرد.

ستین نه تنها در شرایطی نامطلوب، بلکه شاید در نامطلوب‌ترین شرایطی که طی چندین سال اخیر هر یک از سرمربیان بارسلونا به خود دیده‌اند، به نیوکمپ آمد. اگر چه این وضعیت در وهله اول صبر خود سرمربی را می‌طلبد اما مانند هر فرد دیگر، صبر او نیز محدودیت‌هایی دارد. صرف نظر از همه این‌ها، اکنون منطقی‌ترین کار زمان دادن به ستین است‌‌.


بازی این هفته مقابل رئال بتیس را شاید بتواند نقطه عطف عصر ستین در نظر گرفت. بارسلونا دو بار در آستانه شکست قرار گرفت اما نهایتاً ۳-۲ پیروز شد. با این حال یک شکست دیگر می‌تواند رکورد ستین را حتی بدتر کند؛ خصوصاً اگر این شکست در لیگ قهرمانان مقابل ناپولی باشد، چرا که قطعاً فراموش کردن ۳ شکست پیاپی در بازی‌های خارج از خانه مقابل تیم‌های بزرگ، برای کاتالان‌ها کار دشواری‌ست.

با ورود ستین حجم انبوهی از احساسات خوب، امیدوارکننده و البته آرامش به تیم بازگشت، اما عملکرد او تاکنون با سطح انتظارات هواداران فاصله داشته است. به هر حال در این که ستین کار سختی پیش رو دارد شکی نیست. اکنون هر کسی می‌داند که پیشرفت چیزی‌ست که بارسلونا به آن احتیاج دارد و شاید ستین بتواند تیمش را بالا بکشد و شاید هم نه.

اما این را فراموش نکنید که شما تنها در شرایطی می‌تواند هر کسی را به طور کامل قضاوت کنید که به او زمان کافی داده باشید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
jamshid27
پاسخ به: به ستین زمان دهید!
کیکه ستین و تردیدهای تاکتیکی در بارسلونا مشاهده لینک


چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ (۱۹:۰۴)
 
AmHosseini
پاسخ به: به ستین زمان دهید!
منم موافقم
وضعیت جسمانی افتضاح بازیکنا تا بازی اخر با والورده که مشهود بود
از طرفی روحیه افتضاح تیم از اخرین کامبک هم کاملا گند زده بود به تیم
و از طرف دیگه فروش بازیکنایی مث پرز و تودبیو و آلنیا که واقعا به همشون نیاز داشتیم و مصدوم شدن سوارز و دمبوز هی مهره های تیم رو کم کرد
در اخرم تنش روانی مسی و ابیدال که قطعا رو همه بازیکنا تاثیر گذاشته
ستین توی اینطور شرایطی تیمو تحویل گرفته
شما میگید با دوسه تا بازی نمیشه قضاوتش کرد
من میگم این نیم فصل اصن نباید این تیم رو قضاوت کرد
نه مهره خوبی داریم،نه وضعیت جسمانی تیم خوبه (گرچند تو بازی اخر معلوم بود تیم کم نیاورده اون دقیقه های اخر)
الان بزرگترین مشکل این تیم وجود انگلی به نام بارتومئو هستش که امیدوارم تابستون بره خونشون
که گرچند بعیده ... محبوبیت مسی هرچقدم زیاد باشه، به پای نفوذای سیاسی کسی مث بارتومئو نمیرسه


چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ (۱۵:۳۲)
 
Shahinmoheb
پاسخ به: به ستین زمان دهید!
ممنون از شما بابت اين مقاله


چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ (۱۳:۵۵)
 
sina173
پاسخ به: به ستین زمان دهید!
من به شخصه امیدوارم که این تیم پیشرفت کنه میخاد با هر مربی باشه. ولی اینکه یک سره به هم پاس بدن دردی رو دوا نمیکنه.
طوری شده که تموم مدافعای حریف دستمون خوندن.
پاس های مستقیم می تونه قدری ترس به تیم حریف بده .. مث لیورپول منچستر سیتی و.....


چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ (۱۱:۱۰)
 
Montazer_59
پاسخ به: به ستین زمان دهید!
دقیقا


سه‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ (۲۳:۴۴)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: به ستین زمان دهید!



سه‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ (۱۹:۰۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: به ستین زمان دهید!
تا همین جا هم تیم تحت نظر ستین خیلی پیشرفت داشته و قطعا اگه زمان کافی داشته باشه موفق خواهد شد.


سه‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ (۱۸:۵۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۵۰ کاربر آنلاین است. (۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۵۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!