به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی با رئال بتیس، تیم سابق کیکه ستینلالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ (۱۱:۵۱) (۵۱۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


فردا شب، ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت ایران) بارسا با هدف کسب پیروزی و جبران حذف از جام حذفی، به مصاف با رئال بتیس خواهد رفت. بیایید پیش از تماشای این بازی، با سبز و سفیدپوشان شهر سویا بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

از کجا می‌آیند؟

بتیس (به همراه سویا) یکی از دو تیمی‌ست که از چهارمین شهر بزرگ اسپانیا، یعنی سویا پا به عرصه رقابت در لالیگا نهاده است؛ این دو تیم در این شهر یکی از جذاب‌ترین دربی‌های جهان فوتبال را به نمایش می‌گذارند. این شهر باشکوه، پایتخت آندولس، جنوبی‌ترین استان این سرزمین اروپایی‌ست. کاخ معروف جهانی آلکازار نیز در همین شهر واقع شده است. سویا آب و هوایی بسیار گرم دارد.

ریشه

بتیس که در سال ۱۹۰۷ تاسیس شد، نام استان سابق روم است، در حالی که Balompie ترجمه دقیق اصطلاح انگلیسی فوتبال است. برخلاف سویا که باشگاهی منحصر به قشر متوسط جامعه بود، بتیس متعلق به صنف خاصی نبود و اعضایش را اقشار مختلف تشکیل می‌دادند. آندولسی‌های فقیری که در قرن بیستم برای یافتن کار به اطراف اسپانیا مهاجرت کردند، عشق خود به بتیس را هم با خود به آنجا بردند. نشان‌ سبز و سفید این باشگاه هنوز هم در محله‌های کارگرنشین این کشور به چشم می‌خورد.

ترکیب رنگ متعلق به بتیس، به طور تاریخی برگرفته از نماد تیم سلتیک است با این تفاوت که بتیس تصمیم گرفت به جای حلقه، از خطوط راه راه استفاده کند.


تاریخچه

بتیس از زمان تاسیس تاکنون اغلب در لیگ دسته یک اسپانیا حضور داشته و هر بار هم که سقوط کرده (آخرین بار در سال ۲۰۱۴) معمولاً خیلی سریع به لالیگا بازگشته است. آن‌ها یک بار در سال ۱۹۳۵ به همراه سرمربی ایرلندی خود، پاتریک اوکانل، قهرمان لالیگا شده‌اند؛ کسی که تجربه هدایت بارسلونا را هم در کارنامه خود داشت. اگر چه رئال بتیس اغلب فصل‌ها را در نیمه بالایی جدول به پایان می‌رساند اما تاکنون تنها یک بار توانسته‌ جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کند. آن‌ها همچنین تا به حال دو بار در سال‌های ۱۹۷۷ و ۲۰۰۵ قهرمان جام حذفی شده‌اند.

ورزشگاه

ورزشگاه بنیتو ویامارین که اخیراً ظرفیت آن به ۶۲،۷۲۰ نفر افزایش یافته، در حال حاضر چهارمین ورزشگاه بزرگ اسپانیا است. این ورزشگاه در اصل در سال ۱۹۲۹ تحت عنوان ورزشگاه هلی‌پولیس تاسیس شد اما نام فعلی آن برگرفته از نام مردی‌ست که در بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۵ ریاست این باشگاه را بر عهده داشت.


دیدارهای پیشین

بارسا طی ۱۷ دیدار اخیرش با این تیم، تنها یک بار شکست خورده است: برد حیرت‌آور ۴-۳ این تیم آندولسی در فصل گذشته در نیوکمپ. بارسا در هر دو سفر اخیر خود به ورزشگاه ویامارین به پیروزی‌های پرگل ۴-۱ در فصل گذشته و ۵-۰ در فصل پیش از آن دست یافته است.

فرم تیم

بتیس علی رغم عملکرد خوبی که در ابتدای فصل داشته، اما بعد از ۱۰ بازی به منطقه سقوط رسید. هر چند نتایجی که این تیم بعد از بازی دهم کسب کرد بهتر شد و بعد از آن، بدون انجام دادن هیچ کار خارق العاده‌ای به جایگاه دوازدهم رسید اما توسط رایووایکانو از جام حذفی کنار رفت.


بازیکنان

بازیکنانی با بیشترین حضور در بازی‌های ملی

آندرس گواردادو (مکزیک، ۱۶۲)، ویلیام کاروالیو (پرتغال، ۵۹)، خواکین (اسپانیا، ۵۱)، آیسا ماندی (الجزایر، ۵۱)، نبیل فکیر (فرانسه، ۲۳)، زهیر فضال (مراکش، ۱۴)، مارک بارترا (اسپانیا، ۱۴) و گیدو رودریگز (آرژانتین، ۹).

بازیکنانی که سابقه حضور در بارسلونا را داشته‌اند

کارلس آلنیا، این محصول لاماسیا - تا پیش از پیوستن به بتیس - تمام دوران فوتبالی خود را در بارسلونا سپری کرد و از سال ۲۰۱۸ به تیم اصلی پیوست. اما در دسامبر سال گذشته، به طور قرضی تا پایان فصل، به این باشگاه پیوست.


مارک بارترا، این مدافع اسپانیایی دیگر محصول لاماسیا بود که ۶ سال از دوران حرفه‌ای خود را در تیم اصلی سپری کرد اما هرگز جایگاه ثابتی در تیم به دست نیاورد. او در سال ۲۰۱۶ به بروسیا دورتموند رفت و در ۲۰۱۸ به بتیس پیوست.

کریستین تیو نیز مهاجمی بود که در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در بارسلونا حضور داشت و تنها زمانی که یکی از ضلع‌های مثلث هموجی معروف آن روزهای تیم مصدوم می‌شد، به عنوان جایگزین به بازی می‌آمد. او نیز پس از سپری کردن چند فصل به طور قرضی به همراه تیم‌های پورتو و فیورنتینا، در سال ۲۰۱۷ به بتیس پیوست.

الکس مورنو، یکی از مدافع چپ رئال بتیس است که در فصل ۲۰۱۱/۱۲ برای تیم زیر ۱۹ سال بارسا توپ زده است.

برترین گلزنان فصل ۲۰۱۹/۲۰

لورن (۱۰) و خواکین (۹).

سرمربی

خوان فرانسسک فرر، سرمربی کاتالانی رئال بتیس که بیشتر با نام روبی شناخته می‌شود، کسی‌ست که اگر چه هرگز در سطوح پیشرفته فوتبال، بازی نکرد اما به تدریج در اثر همکاری با باشگاه‌های مختلف به عنوان یک سرمربی خوب شهرتی بدست آورد و در سال ۲۰۱۳ عضوی از کادر فنی تیم مربیگری تیتو ویلانووا در بارسلونا نیز بود.

او نیوکمپ را با هدف کسب جایگاهی بالاتر در رئال وایادولید ترک کرد و همچنین پیش از پیوستن به رئال بتیس در ابتدای این فصل، هدایت تیم‌های لوانته، اسپورتینگ خیخون، هوئسکا و اسپانیول را نیز عهده‌دار بوده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: آشنایی رئال بتیس، تیم سابق کیکه ستین
به امید ادامه روند رو به رشد تیم.


شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ (۲۰:۱۱)
 
Montazer_59
پاسخ به: آشنایی رئال بتیس، تیم سابق کیکه ستین
ببینیم این بازی چه میکنیم


شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ (۱۲:۳۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۸ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۱
مهمان: ۱۶۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!