به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنسو فاتی و دبلی فراموش نشدنیآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ (۱۱:۰۷) (۵۲۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


با دو گلی که مقابل لوانته به ثمر رساند، حال این مهاجم آبی و اناری‌پوش به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شده که در طول تاریخ لالیگا، دبل کرده است. جزئیات این رکورد حیرت‌انگیز را در این خبر بخوانید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

آنسو فاتی یک بار دیگر رکوردشکنی کرد. با به ثمر رساندن دو گل مقابل لوانته، حال او به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در تاریخ لالیگا، در یک بازی دو بار گلزنی کرده است. با ۱۷ سال و ۹۴ روز سن، او اکنون رکورد خوانمی را در این زمینه پشت سر گذاشته است؛ کسی که در سال ۲۰۱۰، با ۱۷ سال و ۱۱۵ روز سن در بازی برای مالاگا، به کسب این رکورد نائل آمد. این مهاجم آندولسی خود پیش از این، رکورد بازیکن سابق بارسلونا، بویان کرکیچ را پست سر گذاشته بود؛ کسی که با ۱۷ سال و ۲۰۸ روز سن، در سال ۲۰۰۸ و در مصاف با وایادولید دابل کرد.

آنسو فاتی بعد از این بازی گفت: «همواره این لحظه را برای خود ترسیم می‌کردم و سعی خواهم کرد از آن لذت ببرم. می‌خواهم از هم‌تیمی‌هایم تشکر کنم، همچنین از سرمربی به خاطر فرصتی که به من داد. آن‌ها کار را برایم خیلی آسان کردند». او در ادامه به تحسین مسی پرداخت: «من می‌خواهم به پیشرفت ادامه دهم و تلاش کنم بیشترین یاری را به تیم برسانم. سال‌ها بازی او [مسی] را مشاهده کرده‌ام. او باورنکردنی‌ست و بازی کردن در کنار او یک رویاست. همواره - از او - سپاس‌گزار خواهم بود».


رکورد‌های پیاپی

در مجموع، فاتی تاکنون ۵ گل در ۱۸ بازی این فصل به همراه تیم اصلی به ثمر رسانده است. ۴ تای آن‌ها در لالیگا مقابل تیم‌های اوساسونا، والنسیا و لوانته بوده است. او با گلزنی در پامپلونا به جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسا تبدیل شد که در رقابت‌های داخلی گلزنی کرده است (۱۶ سال و ۳۰۴ روز). چند روز قبل از آن اما فاتی رکورد دیگری را ثبت کرده بود: تبدیل شدن به جوان‌ترین بازیکنی که به همراه بارسا، اولین بازی خود در لیگ را به نمایش گذاشته است. او رکوردی مشابه را در لیگ قهرمانان در مصاف با دورتموند به کارنامه حرفه‌ای خود اضافه کرد: آنسو فاتی در حالی که ۱۶ سال و ۳۲۱ روز سن داشت، به جوان‌ترین آبی و اناری پوشی تبدیل شد که تجربه حضور در لیگ قهرمانان را پیدا کرده است.

دو هفته بعد از گلزنی در اوساسونا، او در نیوکمپ مقابل والنسیا قرار گرفت و گلزنی کرد؛ به این ترتیب به جوان‌ترین بازیکنی بدل شد که در این ورزشگاه هم در ترکیب اصلی قرار گرفته و هم گل زده است. به لطف پاس گلی که در همان بازی برای فرانکی دی یونگ ارسال کرد، او همچنین جوان‌‌‌ترین بازیکنی لقب گرفت که در یک بازی لیگ، هم گلزن و هم پاسور بوده است (۱۶ سال و ۳۱۸ روز). در نهایت، گل فاتی در دیدار با اینتر اما او را با ۱۷ سال و ۴۰ روز سن، به جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل کرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
iman_khatar
پاسخ به: آنسو فاتی و دبلی فراموش نشدنی
پتانسیلش رو داره هوشش رو هم داره یخورده قدرت بدنیشو بالاتر ببره زود نیفته زمین موقعی که تحت فشار بازیکن حریفه مطمینن گل های بیشتری هم میزنه


دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ (۱۵:۴۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنسو فاتی و دبلی فراموش نشدنی
نقل قول
AmHosseini نوشته:

سعید جان به این بچه تافت بزن بی زحمت همینجوری بمونه




دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ (۱۴:۴۷)
 
AmHosseini
پاسخ به: آنسو فاتی و دبلی فراموش نشدنی
سعید جان به این بچه تافت بزن بی زحمت همینجوری بمونه


دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ (۱۳:۰۳)
 
Montazer_59
پاسخ به: آنسو فاتی و دبلی فراموش نشدنی
ان شاءالله همین روند رو ادامه میده و مثل خیلیای دیگه نباشه که مثل نسیمی بودن و یه موقعی اومدن بعدش دیگه محو شدن.


دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ (۱۲:۵۹)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: آنسو فاتی و دبلی فراموش نشدنی
خداکنه همین‌جوری بمونه


دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ (۱۱:۱۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۴۰ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۴۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!