به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کیکه ستین، هافبکی جادویی (ویدئو)آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۸ (۱۶:۳۴) (۶۹۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


او ۱۹ سال در مستطیل سبز بازی می‌کرد و در این مدت عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت؛ به خصوص در راسینگ سانتادر. در این مقاله بیشتر با قابلیت‌های این سرمربی آشنا خواهید شد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگر چه شاید برخی او را در چند روز پایانی دوران بازیگری‌اش که پیراهن لوانته را بر تن داشت، به یاد داشته باشند اما کیکه ستین بیشتر به دلیل دوران موفق خود در راسینگ سانتادر، باشگاه محل تولدش، شناخته می‌شود. این مرد کانتابریایی در ۱۲ فصل از ۱۹ فصل زمان بازی‌اش، پیراهن این تیم را بر تن داشت.



از کرویف تا جادوی ستین

کیکه ستین از طرفداران بزرگ یوهان کرویف است و شیوه بازی و مربیگری‌اش، خود گواه این مدعاست. ستین مدافع خلاقی بود که علاوه بر داشتن قابلیت‌های فیزیکی بالا، توانایی بازی با توپ فوق‌العاده‌ای داشت و در دهه‌های ۸۰ و ۹۰، هواداران فوتبال را شگفت زده می‌کرد.

سالوادور گارسیا، بازیکن سابق بارسا در مورد او این چنین گفته است: «ستین به دلیل داشتن ویژگی‌های تکنیکی بسیاری از جمله گلزنی و یک ضربه سرزن فوق‌العاده بودن فوتبالیست برجسته‌ای بود. به غیر از عطش پیروزی داشتن، او همواره می‌خواست تیم خوب بازی می‌کند».


هواداران راسینگ از تماشای یکی از اسطوره‌های کانتابریایی خود لذت می‌بردند. عملکرد خوبش باعث شد به اتلتیکو مادرید برود و تحت هدایت لوئیز آراگونز بازی کند. در اینجا بود که قهرمان سوپر کاپ اسپانیا شد و بعد از ۳ سال حضور در مادرید، برای ۴ فصل به لوگرونس رفت. جالب است بدانید ستین در دوران بازی‌اش ۲ گل وارد دروازه بارسا نیز کرده است؛ اولین آن‌ها در نیوکمپ برای لوگرونس بود و دومینشان در ال ساردینرو در برد ۵-۰ به همراه راسینگ سانتادر.



نیوکمپ، پایان یک مرحله و آغاز مرحله‌ای دیگر

آخرین بازی ستین به عنوان بازیکن راسینگ در فصل ۱۹۹۵/۹۶ در بارسلونا برگزار شد. این بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و او در ده دقیقه پایانی وارد زمین شد. این آخرین بازی او به عنوان یک بازیکن در لالیگا بود، پیش از آن که مدت کوتاهی را در لوانته بگذراند و سپس کفش‌هایش را بیاویزد. حال بعد از ۲۵ سال ستین به نیوکمپ بازگشته تا فاز جدیدی از دوران حرفه‌ای خود را در پیش گیرد، این بار به عنوان سرمربی بارسا!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: کیکه ستین، هافبکی جادویی
ایشالا تو بارسا هم می ترکونه.


جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۸ (۲۳:۱۷)
 
hadikarami
پاسخ به: کیکه ستین، هافبکی جادویی
Let's go


جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۸ (۲۲:۵۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۲ کاربر آنلاین است. (۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!