به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مزایا و معایب مربیگری ژاوی در بارسلوناآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۸ (۱۶:۳۳) (۹۵۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: BarcaBlaugranes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در این مقاله قصد داریم جوانب مثبت و منفی جایگزینی ژاوی با ارنستو والورده را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

همان طور در حواشی این روزهای دنیای فوتبال شنیده‌اید، بارسلونا طی ملاقاتی هدایت تیم نه چندان سرحالِ این روزهای خود را به ژاوی پیشنهاد کرده است و از او خواسته به عنوان جایگزین ارنستو والورده، سرمربی بارسا شود. این فرضیه در صورت به حقیقت پیوستن، رویدادی هیجان‌انگیز و پرخطر خواهد بود که البته هنوز هم احتمال رد شدنش وجود دارد.

بزرگ‌ترین دلیلی که این تغییر را هیجان‌انگیز می‌کند، میراث او به عنوان یک بازیکن است. به راحتی می‌توان او را یکی از بهترین هافبک‌هایی که بارسا به خود دیده است، دانست. از همه مهم‌تر، مهر تایید او بر سبک تیکی تاکا حقیقتی‌ست غیر قابل انکار. همان روزهایی که در زمین فوتبال هنرنمایی می‌کرد نیز می‌شد حدس زد که در آینده سرمربی کاتالان‌ها خواهد شد. او باشگاه را می‌شناسد، به خوبی می‌داند هواداران چه می‌خواهند، چطور جو رسانه‌‌ای را مدیریت کند و از همه مهم‌تر، می‌داند چطور با مکتب بارسا به پیروزی برسد.


در مقابل، بزرگ‌ترین مشکل نیز واضح است، نداشتن تجربه. کاپیتان سابق بارسلونا حدود ۵ سال پیش برای آخرین بار برای این تیم میدان رفت و یک سال پیش به عنوان بازیکن از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. درست است که او مسئولیت هدایت السد را در لیگ ستارگان قطر بر عهده دارد و خوب هم عمل کرده اما تجربه او منحصر به همین یک سال اخیر است. همچنین پر واضح است که سطح فوتبال قطر بسیار ضعیف‌تر از لالیگاست.

سوالات دیگری نیز وجود دارد. مانند این که آیا این ترکیب، ترکیب مناسبی است برای اینکه ژاوی بتواند نمونه‌ای از آن بازی مالکانه‌ای را ارائه کند که خودش در زمان بازی به نمایش می‌گذاشت؟

آیا ژاوی می‌تواند به اندازه کافی با بازیکنانی که اختلاف سنی چندانی با او ندارند، قاطعانه برخورد کند یا این که آن‌ها طبق عادت، همچنان به چشم یک هم‌تیمی به او نگاه خواهند کرد؟ کسانی مثل لیونل مسی و بوسکتس. ممکن است تمجید محضی که او از طرف آن بازیکنان دریافت می‌کند، احترام مورد نیازش برای مدیریت و ساماندهی تیم را به ارمغان بیاورد و شاید هم نه.

شایعاتی نیز هستند که ادعا می‌کنند ژاوی لزوماً مایل به پذیرش این مسئولیت نیست، حتی اگر دست‌یابی به آن، آرزوی همیشگی‌اش بوده باشد. دلیلش هم احتمالاً این است که خودش فکر می‌کند حال زمان مناسبی برای انجام این کار نیست. باید در نظر داشت که پذیرفتن مسئولیت هدایت بارسایی که در چنین وضعیت نامشخصی قرار دارد، پر مخاطره است؛ آن هم از این جهت که احتمال دارد فرصت درخشیدن او به عنوان سرمربی برای همیشه از دست برود - و آن آینده رویایی‌ای که شاید بسیاری از ما برای تیم محبوبمان با سکان‌داری ژاوی متصور بودیم، به یک باره نابود شود.


بدیهی‌ست که پیوستن به یک تیم جدید پس از پایان تعطیلات زمستانی، باعث می‌شود سرمربی نتواند درخواست‌ چندانی برای نقل و انتقالات داشته باشد. همچنین باید یادآور شد که ژاوی اکنون فرصت کمی خواهد داشت تا تیمش برای اولین بازی خود به عنوان سرمربی جدید آماده کند و بارسلونا اگر چه صدر نشین لیگ است اما این صدرنشینی تنها با یک گل زده بیشتر حفظ شده است.

در سویی دیگر، والورده مطمئناً می‌تواند - صرفاً به استناد عملکرد تیمش روی کاغذ - ادعا کند از آن جا که از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به عنوان سرگروه صعود کرد و همچنان صدرنشین جدول لالیگاست، اگر شخص دیگری سرمربی بود، وضعیت بدتری هم می‌توانست رخ دهد.

به هر صورت ظاهراً در حال حاضر هیجانی که بازگشت ژاوی می‌تواند به اتمسفر نیوکمپ تزریق کند و همچنین دانش وسیع او در حیطه فوتبال، اعضای هیئت مدیره را قانع کرده است که او را برگردانند. آن‌ها می‌خواهند به ژاوی یک فرصت بدهند - فرصتی که شاید تبعات غیر منتظره‌ای داشته باشد. به نظر شما آیا این تصمیم درستی‌ است؟
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
raminpanahi
پاسخ به: مزایا و معایب مربیگری ژاوی در بارسلونا
نقل قول
AMIR_SH نوشته:

ونگر بهترین گزینس

ونگر دیگه فسیل شده اصلا منطقی نبود لطفا یک نفر بگه ونگر چه کمکی به بارسلونا میتونه بکنه
اگه ونگر بیاد فاتحه بارسلونا رو بخونین


سه‌شنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۸ (۱۳:۳۹)
 
raminpanahi
پاسخ به: مزایا و معایب مربیگری ژاوی در بارسلونا
آغا پیج اینستاگرام باشگاه خروج والورده رو زده پس ژاوی کی میاد


سه‌شنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۸ (۱۳:۳۶)
 
LionMessi
پاسخ به: مزایا و معایب مربیگری ژاوی در بارسلونا
این مدیرای احمقی که ما داریم یکی بدتر از والورده میارن شک نکنید


دوشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۸ (۱۱:۴۶)
 
messi-.10
پاسخ به: مزایا و معایب مربیگری ژاوی در بارسلونا
دیگه از این ک هست بدتر نمیشه


یکشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۸ (۱۸:۳۶)
 
hadikarami
پاسخ به: مزایا و معایب مربیگری ژاوی در بارسلونا
نقل قول
AMIR_SH نوشته:

ونگر بهترین گزینس

:/


یکشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۸ (۱۷:۴۱)
 
qwertyuiop
پاسخ به: مزایا و معایب مربیگری ژاوی در بارسلونا
هرکی بیاد از والورده بهتره


یکشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۸ (۱۷:۳۰)
 
jamshid27
پاسخ به: مزایا و معایب مربیگری ژاوی در بارسلونا
همه ما میدونیم که بارسا در حال حاضر بیشتر از هر چیزی ابهت و شکوه خودشو از دست داده و صدر جدول لالیگا بودن یا صدر گروه تو سی ال بودن به هیچ وجه نشون دهنده واقعیت موجود نیست بارسای فعلی یه تیم بیماره که بیشتر به یه شیر بی یالو کوپال شبیه هستش تا یه تیم به معنای واقعی کلمه .... و از اونجایی که جدای از سبک فاجعه بار بارسا تنها دلخوشی هوادارا نتایج بارسا بود که اونم روز ب روز و بازی ب بازی بدترو بدتر شد بنابراین از اونجایی که تیم از همه جهات تو سراشیبی سقوطه چاره ای نمی مونه جز تغییر ، که البته این تغییر تنها به مربی نباس ختم بشه و در ادامه باند مدیریت هم باید از بارسا برن... خلاصه اینکه با اومدن ژاوی قطعا" وضعیت بارسا ازین بدتر نمی شه و قطعا" بارسای ژاوی هم زیباتر بازی میکنه و هم کلی ستاره از لاماسیا رو میشن و باعث می شه تیم ازین رخوت والورده ای در بیاد.... ب امید بازگشت روزهای پرشکوه بارسا ، زنده باد ژاوی و زنده باد بارساو بارسایی


یکشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۸ (۱۷:۳۰)
 
AMIR_SH
پاسخ به: مزایا و معایب مربیگری ژاوی در بارسلونا
ونگر بهترین گزینس


یکشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۸ (۱۷:۱۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۴ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!