به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ اسپانیول vs بارساپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۸ (۱۵:۵۹) (۴۵۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


صدرنشینان لالیگا سال ۲۰۲۰ فوتبالی خود را با برگزاری یک دربی در ورزشگاه آرسی‌دی‌ئی، آغاز خواهند کرد. هر آنچه لازم است در مورد این دیدار بدانید، اینجاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

با اتمام تعطیلات، شنبه شب ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت ایران) در ورزشگاه آرسی‌دی‌ئی در یک دربی محلی، اولین بازی سال جدید بارسلونا مقابل اسپانیول کلید خواهد خورد. رقیب هم‌شهری این تیم اکنون قعرنشین جدول لالیگاست اما آبی و اناری‌ها با دو امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید، صدرنشین این جدول هستند. اسپانیول درست پیش از این دربی آبلاردو فرناندز را عنوان سرمربی خود منصوب کرد به این امید که مدافع سابق بارسلونا بتواند وضعیتشان را بهبود بخشد.

بعد از این بازی، بارسا به عربستان سعودی سفر خواهد کرد تا در اولیه دور قالب جدید مسابقات سوپر کاپ اسپانیا که با حضور ۴ تیم‌ برگزار می‌شود، حضور یابد. پیروزی در این بازی همچنین عنوان افتخاری قهرمانان زمستانی را نسیب بارسلونا خواهد کرد؛ به بیانی دیگر باشگاه قهرمان در نیم فصل لالیگا.

اخبار تیم

مارک آندره تراشتگن به علت مصدومیت از ناحیه تاندون، در این بازی حضور نخواهد داشت و به نظر می‌رسد سفر به عربستان سعودی را نیز از دست خواهد داد؛ این یعنی حال نتو این فرصت را دارد تا پا به میدان بگذارد و مثل مصاف با اینتر، باز هم بدرخشد.

آرتور ملو و عثمان دمبله این بار هم به دلیل مصدومیت بازی نخواهند کرد. کارلس آلنیا به طور قرضی به بتیس رفت. از طرفی والورده معتقد است که دلیلی ندارد بازگشت دیرهنگام مثلث مسی، سوارز و ویدال، روی بازی کردنشان تاثیری بگذارد.

خبر خوبی که روز جمعه منتشر شد حاکی از اتمام مصدومیت آنسو فاتی بود و این بازیکن جوان در لیست ۱۸ نفره سرمربی حضور داشت.


نکات کلیدی

• اسپانیول طی ۲۰ دربی اخیر خود هرگز موفق به کسب پیروزی نشده و در ۱۵ دیدار اخیرشان هرگز گلزنی نکرده است.‌ از طرفی اگر بارسا در این بازی شکست نخورد، اسپانیول به تیمی تبدیل خواهد شد که در میان تمام تیم‌های حاضر در لالیگا، بارسا طولانی‌ترین نوار شکست‌ناپذیری را در برابرش به ثبت رسانده است.

• بارسلونا تاکنون مقابل اسپانیول بیش از هر تیم دیگری به پیروزی (۹۹ بار) رسیده است. پیروزی در بازی امشب بارسا را به صدمین بردش مقابل اسپانیول می‌رساند.

• لیونل مسی با ۲۲ گل زده، برترین گلزن تمام دربی‌های بارسلونایی‌ست. از میان بازیکنان قرن حاضر، لوئیز سوارز با ۸ گل بعد از او قرار دارد در حالی که داوید لوپز تنها بازیکن فعلی اسپانیول است که توانسته در یک دربی دروازه حریف را باز کند.

• با میانگین ۸.۷ درصد شوتِ گل شده، اسپانیول اکنون ضعیف‌ترین عملکرد را در این زمینه در بین تیم‌های لالیگایی دارد. بارسا با آمار چشمگیر ۲۸.۵ درصد تلاش موفق در این زمینه پیشتاز است.

• آبلاردو قبلاً ۶ بار به عنوان سرمربی مقابل باشگاه سابق خود قرار گرفته (به همراه تیم‌های اسپورتینگ خیخون و آلاوز) و هر بار شکست خورده است.


• اسپانیول در این فصل ۳۴ گل دریافت کرده اما تنها یکی از آن‌ها از خارج محوطه جریمه به ثمر رسیده است. آن‌ها طی ۲۷ بازی اخیر خود هرگز از روی ضربات کاشته گل نخورده‌اند و به این ترتیب احتمالاً تلاش برای گلزنی از طریق شوت‌ از راه دور، برای بارسا گزینه خوبی نخواهد بود.

دیدارهای اخیر

۲۰۱۹/۰۳/۳۰ (لالیگا): بارسا ۲-۰ اسپانیول (گلزن: مسی ۲ بار)
۲۰۱۸/۱۲/۰۸ (لالیگا): اسپانیول ۰-۴ بارسا (گلزنان: مسی ۲ بار، دمبله و سوارز)
۲۰۱۸/۰۲/۰۴ (لالیگا): اسپانیول ۱-۱ بارسا (گلزن: پیکه)
۲۰۱۸/۰۱/۲۵ (جام حذفی): بارسا ۲-۰ اسپانیول (گلزنان: سوارز و مسی)
۲۰۱۸/۰۱/۱۷ (جام حذفی): اسپانیول ۱-۰ بارسا


نقطه نظرات مربیان

ارنستو والورده، سرمربی بارسا: «ما تنها به دنبال آنچه اسپانیول اخیراً انجام داده نیستیم‌ بلکه به دنبال آنچه آبلاردو در بازی [به همراه] آلاوز مقابل ما انجام داد نیز هستیم. آن‌ها در شرایط دشواری قرار دارند اما این یک دربی‌ست و [در دربی‌ها] اختلاف امتیاز‌ات اهمیت چندانی ندارد. این دست دیدارها با تمام وجود و احساسات بازی می‌شوند‌. البته بی‌ هیچ تردیدی من دوست دارم اسپانیول در دسته یک بماند. نمی‌دانم آن‌ها خواهند ماند یا خیر. آن‌ها به امتیازات زیادی نیاز دارند اما هنوز هم خیلی با آن فاصله ندارند».

آبلاردو فرناندز، سرمربی اسپانیول: «از روزی که آن‌ها با من تماس گرفتند، من هوادار شماره یک اسپانیول شدم. هفته اول خارق العاده‌ای بود و من مطمئن فردا خیلی خوب بازی خواهیم کرد».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۹۱ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۹۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!