به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی با آلاوز، آخرین رقیب بارسا پیش از کریسمسلالیگا
فرستنده بهنام روح الامینی در تاريخ شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۸ (۰:۵۹) (۴۹۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: بهنام روح الامینی / FCBarcelona.ir


عصر شنبه ساعت ۱۸:۳۰ (به وقت ایران) کاتالان‌ها میزبان آلاوز خواهد بود. در این خبر نگاهی به وضعیت تیم چهاردهم جدول لالیگا خواهیم انداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

از کجا می‌آیند؟

این تیم متعلق به شهر زیبای ویتوریا می‌باشد که هر چند در ایالت باسک به بزرگی بیلبائو یا سن سباستین نیست اما پایتخت این منطقه محسوب می‌شود زیرا تمام موسسات سیاسی و مهم در این شهر مستقر هستند. اگر چه این تیم نام خود را از این شهر اقتباس نکرده اما به منطقه تاریخی آلاوا اشاره می‌کند.

تاریخچه

با این که حدود یک قرن از زمانی که در این شهر فوتبال بازی شده، می‌گذرد ولی در سال ۱۹۲۱ یک تیم با نام انگلیسی دوستان ورزشی (Sport Friends) برای اولین بار به صورت رسمی تاسیس شد و بعدها این تیم نام خود را به دپورتیوو آلاوز تغییر داد.

آن‌ها تاکنون ۱۵ فصل را در ۵ دوره مختلف (به این معنی که پنج صعود را تجربه کرده‌اند) در لالیگا سپری کرده‌اند. طی ۴ فصل اخیر آن‌ها همواره در این لیگ حضور داشته‌اند.

در یکی از دراماتیک‌ترین شب‌های اروپایی، به نظر می‌رسید لیورپول قهرمان فینال یوفا کاپ شده چرا که نیمه اول را با پیروزی ۳-۱ مقابل این تیم باسکی پیروز شده بود. اما در نیمه بعدی آلاوز توانست به بازی برگردد. با ضربه سر جوردی کرایف، بازی ۴-۴ مساوی شد و نتیجه بازی در وقت‌های اضافی باید مشخص می‌شد. در وقت‌های اضافه اما با گل به خودی دلفی گلی جام قهرمانی به قرمزهای بندر لیورپول رسید.


در سال ۲۰۱۷ آلاوز توانست به فینال جام حذفی اسپانیا برسد. آن‌ها در این دیدار به مصاف بارسا رفتند و علی رغم شروع خوبی که داشتند، در نهایت بازی را با شکست ۳-۱ پایان دادند.

نام مستعار

علاوه بر ال گوریسو (به معنی باشکوه) این تیم را با لقب بابازوروها به معنای کیسه‌های لوبیا نیز می‌شناسند در حالی که در ابتدا این اسم به هدف تمسخر مردم این منطقه استفاده می‌شد - به این دلیل که آن‌ها با همه چیز را با لوبیا می‌خوردند، امروزه باشگاه از این نام با افتخار یاد می‌کند.

دیدارهای پیشین

دو دهه اخیر بازی‌های این دو تیم شامل نتایجی همچون پیروزی‌های ۷-۱، ۶-۱ و ۶-۰ برای بارسا بوده است. بارسلونا در ۵ دیدار اخیر نیز برابر این تیم، موفق به زدن ۱۵ گل شده است. اما این تیم باسکی همواره از بارسا شکست نخورده و در قرن ۲۱ دو بار توانسته در نیوکمپ کاتالان‌ها را مغلوب سازد.


عملکرد تیم

تا به اینجا آن‌ها فصل خارق العاده‌ای را سپری نکرده‌اند ولی با این حال دستاوردهایی هم داشته‌اند و بازی‌های خانگی بین آن‌ها و ناحیه سقوط یک فاصله 5 تیمی ایجاد کرده است. پیروزی بابازوروها در برابر ایبار در ماه نوامبر تنها پیروزی‌شان در بازی‌های خارج از خانه این فصل بود. با شکست ۳-۱ برابر خین در یکی از بازی‌های این هفته جام حذفی، رویای آن‌ها برای صعود به دور بعد این رقابت‌ها تقریبا رو به پایان است.

بازیکنان

بازیکنانی با بیشترین بازی ملی: موبارک واکاسو (غنا، ۵۸ بازی)، یوهان گودیتی (سوئد، ۲۸ بازی)، دنی تورس (کلمبیا، ۱۴ بازی) و الیور بورک (اسکاتلند، ۱۰ بازی).

بازیکنان مشترک با بارسا: الکسیس ویدال سه فصل را در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بازیکن بارسلونا بوده است. او نتوانست جابگاه ثابتی در بارسای انریکه به دست آورد و همچنین یک دوره طولانی نیز به دلیل آسیب دیدگی مچ پا از میادین دور بود. او پس از بازگشت به سویا اکنون به صورت قرضی برای آلاوز بازی می‌کند.

بهترین گلزنان: لوکاس پرز با ۸ گل و جوسلو با ۷ گل.



سرمربی

ایسار گاریتانو بازیکن تیم‌های پایه اتلتیکو، هرگز شانس بازی در تیم‌های سطح اول را به دست نیاورد ولی اکنون در لگانس - به دلیل هدایت این تیم طی سه فصل حضور متوالی‌اش در لالیگا برای اولین بار - احترام زیادی برای او قائل هستند. قبل از هدایت آلاوز او مربی تیم رئال سوسیداد بوده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: آشنایی با آلاوز، آخرین رقیب بارسا پیش از کریسمس
به لطف والورده دانا حتی آلاوز هم در نیوکمپ شانسی داره.


شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۸ (۱۰:۲۹)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: آشنایی با آلاوز، آخرین رقیب بارسا پیش از کریسمس
حتی اگه ببازیم هم بعید میدونم اینو بیرون کنن


شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۸ (۱:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۴۳ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۴۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!