به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسا vs رئال مادریدپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۸ (۱۴:۴۱) (۴۵۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


آبی و اناری پوشان امشب به دنبال کسب سه امتیازی خواهند بود که آن‌ها را به تنها صدر نشینان لالیگا تبدیل خواهد کرد. هر آنچه لازم است در مورد اولین ال کلاسیکوی فصل بدانید، اینجاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

این بازی قرار بود در اوایل فصل برگزار شود اما به تعویق افتاد و حال هر دو تیم آمادگی بیشتری برای برگزاری این ال کلاسیکو دارند؛ دیداری که می‌تواند بارسلونا را در صورت کسب ۳ امتیاز، به صدر نشین بی‌چون و چرای لیگ تبدیل کند.

نتیجه این بازی را به هیچ وجه نمی‌توان از روی جایگاه دو تیم در جدول پیش بینی کرد چرا که هر دو با ۳۵ امتیاز صدرنشین هستند و ۴ امتیاز با نزدیک‌ترین رقیب خود، سویا فاصله دارند.

آشنایی با رقیب

سرمربی: زین الدین زیدان
برترین گلزن: کریم بنزما (۱۶ گل؛ ۱۲ تا در لالیگا و ۴ تا در لیگ قهرمانان)
عملکرد تیم در لیگ (۲۰۱۹/۲۰): ۳۵ امتیاز، ۱۰ برد، ۵ تساوی و ۱ شکست

نتیجه بازی‌های اخیر

بارسا: تساوی، برد، برد، برد، برد
رئال مادرید: تساوی، برد، برد، برد، برد

دیدارهای پیشین

رئال مادرید ۰-۱ بارسلونا
لالیگا ۲۰۱۸/۱۹، سانتیاگو برنابئو

رئال مادرید ۰-۳ بارسلونا
جام حذفی ۲۰۱۸/۱۹؛ سانتیاگو برنابئو

بارسلونا ۱-۱ رئال مادرید
جام حذفی ۲۰۱۸/۱۹؛ نیوکمپ

بارسلونا ۵-۱ رئال مادرید
لالیگا ۲۰۱۸/۱۹؛ نیوکمپ

بارسلونا ۲-۲ رئال مادرید
لالیگا ۲۰۱۷/۱۸؛ نیوکمپ

رئال مادرید ۰-۳ بارسلونا
لالیگا ۲۰۱۷/۱۸؛ سانتیاگو برنابئو


آخرین باری که این دو تیم به مصاف با یکدیگر رفتند به ماه مارس باز می‌گردد، زمانی که گلزنی ایوان راکیتیچ تفاوت بین دو تیم را در برنابئو تعیین کرد.

در دیدار بازگشت بین دو تیم در ماه اکتبر، بارسا در نیوکمپ رئال مادرید را ۵-۱ مغلوب کرد و به این ترتیب یک دابل لالیگایی ثبت کرد؛ بازی‌ای که قابل توجه‌ترین نکته‌اش هت تریک سوارز و غیبت مسی بود.



آمار و ارقام

• بارسا در هر ۲۳ بازی لالیگایی اخیر خود مقابل رئال مادرید، گلزنی (در مجموع ۵۴ بار) کرده است. این بهترین رکوردی‌ست که تاکنون توسط هر یک از دو تیم به ثبت رسیده و نزدیک‌ترین رکورد به آن، در اختیار رئال مادرید است که به ۲۲ بازی در بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۹ می‌رسد.

• بارسا یک گل تا رسیدن به رکورد ۴۰۰ گل زده در تاریخ ال کلاسیکو فاصله دارد و ۴ گل تا رسیدن به رکورد رئال مادرید (۴۰۳).

• رئال مادرید در تمام ۱۵ بازی اخیر خود در نیوکمپ گلزنی کرده است (۲۶ گل در تمام رقابت‌ها)؛ بهترین عملکرد در بازی‌های خارج از خانه ال کلاسیکو.

• رئال مادرید طی ۶ ال کلاسیکوی اخیر دو تیم در لالیگا هرگز موفق به شکست بارسا نشده (۲ تساوی و ۴ باخت)؛ تنها یک بازی کمتر از بدترین عملکردشان در این مسابقات.


• لیونل مسی در ۳ بازی اخیر خود مقابل رئال مادرید در تمام رقابت‌ها موفق به گلزنی نشده است اما تاکنون هرگز پیش نیامده که طی ۴ بازی متوالی مقابل آن‌ها پایش به گلزنی باز نشده باشد.

• سرخیو راموس در صورت شرکت در بازی امشب به بازیکنی با بیشترین حضور در ال کلاسیکو تبدیل خواهد شد (۴۳).

• در صورت پیروزی در بازی امشب، بارسا می‌تواند برای اولین بار در طول تاریخ بیش از رئال مادرید برنده دیدارهای بین دو تیم در لیگ باشد. در حال حاضر هر دو تیم با ۷۲ برد (لالیگا) برابر هستند.


• آنتوین گریزمن در صورت گلزنی می‌تواند به اولین بازیکنی در قرن ۲۱م تبدیل شود که برای هر دو تیم بارسا و اتلتیکو مادرید مقابل رئال مادرید گلزنی کرده است.

• دروازبان رئال مادرید، تیبو کورتوا طی ۸ بازی اخیر لالیگایی خود مقابل بارسلونا، ۲۰ سیو موفق داشته است؛ بیش از هر حریف دیگری که در لیگ‌های دسته یک با آن‌ها رو در رو شده است (لالیگا و لیگ برتر انگلیس). این مرد بلژیکی طی دو ال کلاسیکویی که تاکنون در آن حضور داشته، به همان تعداد گلی که دریافت کرده (۶ گل) مانع از گلزنی بارسا (۶ بار) شده است.

• ارنستو والورده این شانس را دارد که به طولانی‌ترین نوار شکست ناپذیری به عنوان سرمربی بارسلونا در ال کلاسیکو (تمام رقابت‌ها) برسد (۶ بازی، ۴ برد، ۲ تساوی و ۰ شکست عملکرد فعلی اوست) و با رکورد پپ گواردیولا که بین آوریل ۲۰۱۱ تا ژانویه ۲۰۱۲ به ثبت رسید (۷ بازی، ۴ برد، ۳ تساوی و ۰ شکست) ، برابری کند.

• زین الدین زیدان تاکنون به عنوان سرمربی در نیوکمپ شکست نخورده است (۲ تساوی و ۲ پیروزی در تمام رقابت‌ها) و به این ترتیب این فرصت را دارد که به اولین سرمربی سفیدپوشان تبدیل شود که در ۵ بازی خارج از خانه لالیگایی، مغلوب نشده است.

پیش‌درآمد الکلاسیکو



لیست دو تیم

ارنستو والورده بعد از اتمام تمرینات عصر سه شنبه، لیست ۱۸ نفره خود را این طور برگزید:

تراشتگن، سمدو، پیکه، راکیتیچ، بوسکتس، سوارز، مسی، نتو، لنگله، گریزمن، آلبا، آلنیا، روبرتو، دی یونگ، ویدال، اومتیتی، پرز و آنسو فاتی.


آرتور ملو و عثمان دمبله به علت مصدومیت از این لیست کنار گذاشته شدند در حالی که تودیبو، واگه و فیرپو به دلایل فنی در این بازی حضور نخواهند داشت.

۱۹ بازیکنی که زیدان برای این بازی فراخوانده نیز بدین شرح است:

کورتوا، آرئولا، آلتوبو، کارواخال، میلیتائو، راموس، واران، ناچو، مندی، کروس، مودریچ، کاسمیرو، والورده، ایسکو، بنزما، بیل، یوویچ، وینیسیوس و رودریگو.


اودریوزولا، براهیم دیاز و ماریانو به دلایل فنی در این بازی غایب خواهند بود.

پخش زنده

این بازی را می‌توانید ساعت ۲۲:۳۰ به صورت زنده از شبکه سوم سیما تماشا کنید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
jamshid27
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا vs رئال مادرید
به امید خدا می بریم


چهارشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۸ (۱۹:۱۸)
 
saeed3103
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا vs رئال مادرید
به امید خدا با هنرنمایی مسی کبیر میبریم بردن رئال همیشه لذت بخشه


چهارشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۸ (۱۹:۰۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا vs رئال مادرید
تقابل دو نادان خوش شانس...


چهارشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۸ (۱۸:۰۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۶ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!