به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی با ناپولی، قرعه آسان والورده!لیگ قهرمانان
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۸ (۲۱:۱۷) (۴۷۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


نتیجه قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نیز اعلام شد تا کاتالان‌ها از این پس با خیال راحت تمرکز خود را روی ال کلاسیکوی پیش رو بگذارند. در این خبر از وضعیت فعلی ناپولی، دیدارهای دوستانه پیشین آن با بارسا و تعدادی از بازیکنان سر شناس دو تیم‌، خواهیم گفت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بنابر قرعه کشی امروز (دوشنبه) در نیون سوئیس آبی و اناری‌ها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با ناپولی از سری آ ایتالیا رو در رو خواهد شد. این دو تیم تاکنون هرگز در یک رقابت رسمی با یکدیگر ملاقات نکرده‌اند اما این به معنای عدم ارتباط بین دو باشگاه نیست.

تیم

سرمربی: جنارو گتوسو؛ سه شنبه شب این باشگاه حاضر در لیگ سری آ با شکست خِنک به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرد اما روز بعد از آن، کارلو آنچولی را از سمت مربیگری تیمش اخراج کرد. سرمربی جدید ناپولی، جنارو گتوسوست که قبلاً آث میلان را هم رهبری کرده است. او تیمی را تحویل گرفت که با ۱۸ امتیاز کمتر از اینتر میلانِ صدر نشین، در رده هشتم جدول لیگ قرار داشت.

علی رغم عملکرد نه چندان چشمگیرشان در لیگ، ایتالیایی‌ها در لیگ قهرمانان خوش درخشیدند. در پایان بازی‌های دور گروهی آن‌ها تنها یک امتیاز کمتر از لیورپول (سر گروه) داشتند و به این ترتیب بهترین رکورد را نسبت به سایر تیم‌هایی که به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کردند، ثبت نمودند.

بازیکنان کلیدی: دریس مرتنز، آرکادیوس مالیک و فابیان رویز؛ مرتنز ۳۲ ساله در سال ۲۰۱۳ به این تیم پیوست و از آن سال تاکنون با ۱۱۸ گل زده، به اسطوره این تیم تبدیل شده است. این مرد بلژیکی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال ۵ گل زد. میلیک در پیروزی ۴-۰ مقابل خنک هت تریک کرد و فابیان رویز اسپانیایی نیز از هافبک‌های برجسته این تیم می‌باشد.

تاریخچه

بدون تردید معروف‌ترین بازیکنی که برای هر دو تیم بازی کرده، دیگو آرماندو مارادوناست. این اسطوره آرژانتینی پیش از پیوستن به ناپولی، تقویت این تیم و رساندن آن به موفقیت‌هایی بی‌سابقه، در بین سال‌های ۱۹۸۲ الی ۱۹۸۴ پیراهن آبی و اناری‌ها را بر تن داشت. او که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام ادوار شناخته می‌شود، طی دو فصل حضور خود در بارسا به موفقیت‌های زیادی دست یافت - یک بار قهرمانی در جام حذفی، یک بار در لیگ و یک بار در سوپر کاپ اسپانیا. در این مدت او همچنین گل‌های تماشایی بسیاری به ثمر رساند و به این ترتیب به بخش مهمی از تاریخ باشگاه تبدیل شد؛ درست مثل دیگر اسطوره آرژانتینی باشگاه.

ماردونا در ایتالیا نیز به موفقیت‌های خود ادامه داد: او ۱۱۵ گل برای ناپولی به ثمر رساند، دو بار (۱۹۸۷ و ۱۹۹۰) در لیگ سری آ، یک بار (۱۹۹۰) در کوپا ایتالیا و یک بار (۱۹۸۹) در جام اروپا قهرمان شد.


از دیگر بازیکنانی که سابقه حضور در هر دو باشگاه را دارند می‌توان به پپه رینا (دروازبان) و لوران بلان فرانسوی (سرمربی) اشاره کرد.

دیدارهای پیشین

بارسلونا و ناپولی ۲۵ فوریه در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در ورزشگاه سان پائولو برای اولین بار در یک رقابت رسمی به مصاف هم خواهند رفت. البته این دو تیم قبلاً در بازی‌های دوستانه با یکدیگر رو در رو شده‌اند که آخرین آن‌ها در تور پیش فصل آمریکا در تابستان امسال بود.

• ۱۹۷۸/۰۵/۲۵. ورزشگاه سان پائولو. ناپل. دوستانه
ناپولی ۱-۱ بارسلونا

• ۲۰۱۱/۰۸/۲۲. نیوکمپ. بارسلونا. جام خوان گمپر
بارسلونا ۵-۰ ناپولی

• ۲۰۱۴/۰۸/۰۶. ورزشگاه ژنو. ژنو. دوستانه
بارسلونا ۰-۱ ناپولی

• ۲۰۱۹/۰۸/۰۷. ورزشگاه هارد راک. میامی. جام لالیگا - سری آ
بارسلونا ۲-۱ ناپولی

• ۲۰۱۹/۰۸/۱۰. ورزشگاه میشیگان. جام لالیگا - سری آ
بارسلونا ۴-۰ ناپولی
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: آشنایی با ناپولی، قرعه آسان والورده!
از حضرت والورده بر میاد که جلو ناپولی تو نیوکمپ هم حتی کامبک بخوره.


سه‌شنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۸ (۱۳:۲۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۴ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!