به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

دلایلِ شایستگی مسی برای دریافت توپ طلاافتخارات
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۸ (۱۹:۵۰) (۱,۰۹۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


به مناسبت اهدا توپ طلای سال ۲۰۱۹ به این ستاره آرژانتینی، در این خبر عملکرد او در سالی که گذشت را بررسی می‌کنیم و به یادآوری رکورد‌های حائز اهمیتی که باعث شدند این جایزه را کسب کند، خواهیم پرداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

کسب اولین جایزه The Best

سپتامبر امسال در تئاتر آلا اسکالای میلان این مهاجم توسط فیفا به عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۰۱۸/۱۹ معرفی شد؛ فن دایک از لیورپول و کریستیانو رونالدو از یوونتوس به ترتیب بعد از او قرار گرفتند. این جایزه توسط آرا کاپیتان‌های تیم‌های ملی و مربیان آن‌ها و همچنین هواداران در رسانه‌های اجتماعی اهدا می‌شود.

این اولین جایزه The Best مسی در فورمت جدیدش بود، اگر چه او قبلاً در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ توپ طلای فیفا (زمانی که این جایزه به طور مشترک توسط فیفا و فرانس فوتبال اهدا می‌شد) و همچنین ۲۰۰۹ جایزه بهترین بازیکن جهان فیفا را دریافت کرده بود.



رهبری بارسا برای قهرمانی در لیگ

جام قهرمانی لالیگای فصل ۲۰۱۸/۱۹، ۳۴مین جامی بود که مسی در دوران حرفه‌ای خود تصاحب کرد و در طول تاریخ باشگاه هیچ بازیکنی به اندازه او به این جام نقره‌‌ای رنگ دست نیافته است. او تاکنون ده بار طعم قهرمانی در لیگ را چشیده که تنها پاکو جنتو (اسطوره رئال مادرید) با ۱۲ قهرمانی در این عرصه از او جلوتر است. علاوه بر این مسی در فصل قبل نقش شگرفی در رساندن بارسا به فینال جام حذفی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان داشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

کسب ششمین جایزه پیچیچی

مسی تاکنون در مجموع ۶ بار این جایزه را تصاحب کرده که در این میان طی ۳ سال اخیر به طور متوالی بدان دست یافته است. در فصل ۲۰۱۸/۱۹ او رکورد ۳۶ گل زده در ۳۴ بازی لیگ را ثبت کرد. در کنار تلمو زارا، مسی رکورددار کسب این جایزه می‌باشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

کسب ششمین کفش طلا

۳۶ گل مسی در لالیگا باعث شد او در صدر لیست برترین گلزنان ۵ لیگ معتبر اروپایی قرار گیرد و با ۷۲ امتیاز برنده جایزه کفش طلای اروپا شود. این ششمین کفش طلای او بود که سه تای آخر آن‌ها را به طور متوالی کسب کرد.



برترین گلزن لیگ قهرمانان

در فصل ۲۰۱۸/۱۹ او در رقابت‌های اروپایی نیز در گلزنی پیشتاز بود. مسی در تنها ۱۰ بازی ۱۲ گل زد که گل ضربه ایستگاهی او مقابل لیورپول به عنوان بهترین گل این رقابت‌ها انتخاب شد.



برترین پاسور لالیگا

علاوه بر برترین گلزن لیگ، مسی با ارسال ۱۳ پاس گل لقب برترین پاسور را نیز - در کنار پابلو سارابیا - به خود اختصاص داد.

آمار شگفت انگیز

در ۴۴ بازی سال ۲۰۱۹ مسی رکورد ۴۱ گل زده را ثبت کرد و از این حیث تنها یک گل با لواندوسکی (۴۵ گل) فاصله دارد. او همچنین ۱۵ پاس گل، ۳ هت تریک ۷ دبل را به کارنامه فوتبالی خود اضافه کرد.

بازیکنی با گلزنی مقابل بیشترین رقبای اروپایی

با گلزنی در ۷۰۰مین بازی خود با پیراهن بارسا، مسی در برابر ۳۴ تیم مختلف در لیگ قهرمانان گلزنی کرد و توانست رکورد رائول گونزالس و کریستیانو رونالدو را پشت سر بگذارد.

زدن ۵۰مین گل کاشته

مسی ۵۰مین گل خود از روی ضربه آزاد را در ماه اکتبر وارد دروازه وایادولید کرد و در حال حاضر ۵۲ گل کاشته در ویترین افتخارات خود دارد: ۴۶ تا با بارسا و ۶ تا با آرژانتین.

عبور از مرز ۶۰۰ گل زده برای بارسا

با ثبت ۶۱۴ گل به نام خود، لئو مسی اکنون برترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلوناست.



پیشتاز در ثبت هت تریک در لالیگا

با سه گلی که ماه گذشته در مصاف با سلتاویگو به ثمر رساند، مسی به رکورد ۳۴ هت تریک لالیگایی کریستیانو رونالدو رسید.

بیش از ۷۰۰ بازی برای بارسا

این آبی و اناری پوش در حال حاضر بعد از ژاوی هرناندز (۷۶۷ بازی) بیش از تمام بازیکنان تاریخ باشگاه برای بارسلونا بازی کرده است.

کسب مدال برنز کوپا آمریکا

اگر چه آرژانتین نتوانست قهرمان کوپا آمریکا شود اما مسی مدال برنز را تصاحب کرد. تیم ملی کشورش در نیمه نهایی مقابل برزیل شکست خورد اما با پیروزی برابر شیلی در پلی آف جایگاه سوم را از آن خود کرد.

تجربه بیشترین برد در لالیگا

او با پشت سر گذاشتن رکورد ایکر کاسیاس (۳۳۴ برد) به عنوان بازیکنی با بیشترین پیروزی در لالیگا، حال در این عرصه نیز پیشتاز است. او در حال حاضر ۳۴۶ پیروزی در این رقابت‌ها کسب کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تجربه بیشترین برد در تاریخ باشگاه

با احتساب تمام رقابت‌ها، لئو مسی تاکنون در ۴۹۶ بازی با پیراهن بارسا پیروز شده است. امسال او از رکورد ژاوی هرناندز به عنوان آبی و اناری پوشی با بیشترین برد در تمام‌ رقابت‌ها پیشی گرفت.

حفظ استانداردهای عالی‌ای که طی ۱۰ سال اخیر برای خود تعریف کرده است

ثبات شگفت انگیز مسی چیزی است که حفظ آن برای هر کسی دشوار است. 10 سال از اولین توپ طلای او می‌گذرد و او در سال 2019 نیز نشان داد واقعاً شایسته کسب ششمین توپ طلایش هست.

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: دلایلِ شایستگی مسی برای دریافت توپ طلا
همیشه حرفش رو تو زمین زده نه با فشار تبلیغاتی کمپانی های شورت و شامپو...


چهارشنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۸ (۲۲:۵۹)
 
11384
پاسخ به: دلایلِ شایستگی مسی برای دریافت توپ طلا
سلطان دیگه چیکارش کنیم.


سه‌شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۸ (۱۷:۵۵)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: دلایلِ شایستگی مسی برای دریافت توپ طلا
The GOAT


سه‌شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۸ (۱۷:۳۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۸ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!