به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

حقایقی که باید در مورد اتلتیکو مادرید بدانیدلالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۸ (۱۸:۵۶) (۵۳۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir



پیش از سفر به پایتخت اسپانیا برای برگزاری یکی از دیدارهای هیجان انگیز فصل در واندا متروپولیتانو، قصد داریم شما را بیشتر با حریف بعدی بارسلونا آشنا کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

یکشنبه شب ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت ایران) بارسلونا به مادرید خواهد رفت تا یکی از حیاتی‌ترین بازی این فصل لالیگا را برگزار کند. به همین بهانه با بیان نکاتی مهم، شما را بیشتر با این تیم پایتخت نشین آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه

این باشگاه توسط باسکی‌هایی که در پایتخت اسپانیا زندگی می‌کردند تاسیس شد (به همین دلیل نام و رنگ پیراهن قرمز و سفید این تیم از روی باشگاه اتلتیک بیلبائو الگوی برداری شده است). اتلتیکو مادرید یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان است‌. اما با در نظر گرفتن رقابت با غول‌های همین لیگ، بارسلونا و رئال مادرید، می‌توان دریافت که تعداد جام‌های کسب شده این باشگاه، کمتر از چیزی‌ست که انتظار می‌رود.


آن‌ها تاکنون ۱۰ بار قهرمان لیگ شده‌اند که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۱۴ و پیش از آن به سال ۱۹۹۶ باز می‌گردد. آن‌ها همچنین در دهه اخیر ۳ بار قهرمان لیگ اروپا شده و ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان راه یافتند اما هر دو بار بازی را به حریف هم‌شهری خود (رئال مادرید) واگذار کردند.

ورزشگاه

واندا متروپولیتانو در سال ۲۰۱۷ به عنوان ورزشگاه خانگی اتلتیکو مادرید جایگزین ویسنته کالدرون شد. این ورزشگاه در اصل گسترش یافته یک پروژه ناموفق برای مسابقات دو و میدانی جهان بود. این ورزشگاه ظرفیتی بیش از ۶۸۰۰۰ نفر دارد و یک کمپانی بزرگ چینی (که ۲۰ درصد سرمایه ساخت این وررشگاه را تامین کرد) توانست حق نام‌گذاری آن را بگیرد و به این ترتیب نام خود را روی این استادیوم گذاشت. این همان ورزشگاهی‌ست که لیورپول ۲-۰ تاتنهام را در آن شکست داد تا فاتح لیگ قهرمانان فصل قبل شود‌.

دیدارهای پیشین

مرسوم شده بازی‌های بین بارسا و اتلتیکو تبدیل به دیداری همواره فوق‌العاده شود اما طبیعتاً به علت رویکرد محتاطانه دیگو سیمئونه، طی ۱۰ سال اخیر این بازی‌ها علی رغم تاکتیکی بودن، کم گل‌تر شده‌اند.

بارسلونا طی ۱۸ مصاف اخیر خود مقابل اتلتیکو مادرید همواره شکست ناپذیر ظاهر شده است. اما این رکورد شگفت انگیز تنها به بازی‌های لالیگایی محدود می‌شود. طی همین مدت روخی بلانکوس‌ها دو بار کاتالان‌ها را در لیگ قهرمانان حذف کردند.


بازی فصل قبل دو تیم در ورزشگاه داندا متروپولیتانو با تساوی ۱-۱ به سرانجام رسید. دیگو کاستا در حالی که کمتر از یک ربع تا پایان بازی باقی بود، میزبان را پیش انداخت اما گل عثمان دمبله در دقایق تلف شده، یک امتیاز مهم را برای بارسا به ارمغان آورد.

بارسا در بازی برگشت در نیوکمپ ۲-۰ به پیروزی رسید. در حالی که تنها ۵ دقیقه تا پایان این بازی باقی بود، نتیجه همچنان بدون گل بود تا این که لئو مسی و لوئیز سوارز دست به کار شدند و هر دو، گل‌های دیر هنگام خود را به ثمر رساندند.

فرم تیم

اتلتیکو در تمام بازی‌های این فصل لیگ تنها یک شکست (در دیداری خارج از خانه مقابل رئال سوسیداد) تجربه کرده است و با این حساب احتمالاً انتظار دارید جایگاهی بالاتر از رده چهارم جدول داشته باشند اما مشکل، تعداد زیاد تساوی‌هایی‌ست که کسب کرده‌اند - آن‌ها در ۷ بازی از ۱۱ بازی اخیرشان به کسب تنها یک امتیاز رضایت دادند که تساوی ۱-۱ هفته گذشته مقابل خرانادا از جمله آن‌ها بود.

روخی بلانکوس‌ها بعد از شکست ۱-۰ مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان، به این بازی خواهند آمد. صعود این تیم به یک هشتم نهایی هنوز قطعی نیست چرا که بایرلورکوزن همچنان شانس دوم شدن را دارد؛ اگرچه پیروزی در خانه مقابل لوکوموتیف مسکو در روز آخر بازی‌های مرحله گروهی، صعود آن‌ها به دور بعدی را تضمین می‌کند.

سرمربی

دیگو سیمئونه در دوران بازیگری خود ۱۰۰ بازی انجام داده و در ۳ جام جهانی حضور داشته است. او بیشتر دوران فوتبالی خود را با اتلتیکو مادرید سپری کرده است. بعد از آویختن کفش‌هایش، او هدایت تعدادی از تیم‌های باشگاهی کشورش را بر عهده گرفت و علاوه بر آن‌ها به کاتانیای ایتالیا هم رفت تا نهایتاً در سال ۲۰۱۱ به عنوان جایگزین مانزانو مجدداً به اتلتیکو دعوت شد.

سیمئونه هنوز هم در این باشگاه حضور دارد و با رهبری درست خود، آن در یکی از موفق‌ترین دورانش قرار داده است. به همین دلیل این روزها وقتی حرف از غول‌های لالیگا می‌شود دیگر تنها نام بارسا و رئال بر سر زبان‌ها نمی‌افتد و به جای آن از سه گانه بارسا-رئال-اتلتیکو می‌گویند.

بازیکنان

بازیکنانی با بیشترین حضور در بازی‌های ملی: هکتور هررا (مکزیک، ۷۴)، خوزه گیمنز (اروگوئه، ۵۸)، سانتیاگو آریاس (کلمبیا، ۵۳)، استفان ساویچ (مونتنگرو، ۵۰)، کوکه (اسپانیا، ۴۴)، شیمه ورسالیکو (کرواسی، ۴۳)، آلوارو موراتا (اسپانیا، ۳۲)، توماس پارتی (غنا، ۲۷)، یان اوبلاک (اسلوانی، ۲۶)، دیگو کوستا (اسپانیا، ۲۴).

برترین گلزن فصل ۲۰۱۹/۲۰: آلوارو موراتا (۷ گل زده، ۵ گل در لیگ)

مصدومین: خوزه خمینز، استفان ساویچ و دیگو کوستا سه بازیکن کلیدی این تیم هستند که در حال حاضر قادر به بازی کردن نمی‌باشند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: حقایقی که باید در مورد اتلتیکو مادرید بدانید
نقل قول
Heavenly.Girl نوشته:

ولی قبول کنیم حتی اتلتیکو هم نسبت به دوران لوچو افت کرده

اثرات نبوغ والورده س.


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۸ (۲۲:۰۷)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: حقایقی که باید در مورد اتلتیکو مادرید بدانید
ولی قبول کنیم حتی اتلتیکو هم نسبت به دوران لوچو افت کرده


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۸ (۱۹:۱۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۵ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!