به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسا vs دورتموندپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۸ (۱۸:۱۱) (۳۲۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


کاتالان‌ها در دیدار امشب به دنبال پیروزی‌ای خواهند بود که حضور آن‌ها را در مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان را مسجل می‌کند. هر آنچه لازم است در مورد این بازی بدانید، اینجاست.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بعد از پیروزی مقابل لگانس (۲-۱)، بارسلونا در روز پنجم مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۱۹/۲۰ در دیداری که انتظار می‌رود بسیار حیاتی باشد، میزبان بروسیا دورتموند خواهد بود. اگر بارسا پیروز شود، جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به عنوان سرگروهِ گروه F کسب خواهد کرد.

بارسلونا و بروسیا دورتموند تاکنون تنها یک بار در رقابت‌های اروپایی با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. این دیدار به سوپر کاپ اروپای ۱۹۹۷ باز می‌گردد زمانی که این فینال برای آخرین در دو دور رفت و برگشت برگزار شد. بارسلونا که توسط فن خال هدایت می‌شد، ۲-۰ به پیروزی رسید و دو ماه بعد از آن، با تساوی ۱-۱ در آلمان، این قهرمانی را به نام خود زدند.


بنابراین لیگ قهرمانان ۲۰۱۹/۲۰ اولین تجربه بارسلونا و دورتموند از تقابل با یکدیگر در این رقابت‌هاست. آلمانی‌ها در مراسم افتتاحیه نیوکمپ در سال ۱۹۵۷ حضور داشتند.

فرم نامنظم دورتموند در بازی‌های خارج از خانه

تیم لوسین فاوره اسلاویا پراگ را در زمین خودش مغلوب کرد اما در ایتالیا به اینتر باخت. در بوندسلیگا، آن‌ها تنها یک برد در بازی‌های خارج از خانه کسب کردند و سایر بازی‌هایشان به ۳ تساوی و ۲ شکست منتهی شد.

• جایگاه: ششم در بوندسلیگا و دوم در لیگ قهرمانان

• برترین گلزنان: مارکو رویس با ۷ گل در بوندسلیگا و اشرف حکیمی با ۴ گل در لیگ قهرمانان و ۲ گل در بوندسلیگا.

• تنها بازیکنی از دورتموند که قبلاً آبی و اناری پوش بوده است، پاکو آلکاسر می‌باشد اما به علت مصدومیت به بارسلونا سفر نخواهد کرد. دمبله در این دیدار به دنبال ارائه یک بازی ویژه خواهد بود چرا که این، اولین تقابل او با تیم سابقش بعد از پیوستن بارسا در تابستان ۲۰۱۷ است.

رکورد‌های احتمالی

• اگر بارسلونا دورتموند را شکست دهد، آن‌ها به عنوان صدرنشین جواز حًور در دور بعدی رقابت‌ها را دریافت خواهد کرد. این، کاری‌ست که آن‌ها در طول تاریخ بیش از تمام تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان انجام داده‌اند. این بازی همچنین می‌تواند ۱۹مین بازی متوالی بدون شکست بارسایی‌ها در مراحل گروهی باشد.

• اگر مسی در این دیدار گلزنی کند، دورتموند ۳۴مین تیم مختلفی خواهد بود که او توانسته در لیگ قهرمانان دروازه‌اش را بگشاید.

• آنسو فاتی نیز باید بتواند این بازی گل بزند چرا که با این کار به جوان‌ترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در این رقابت‌ها تبدیل خواهد شد.

لیست ۱۸ نفره

تراشتگن: راکیتیچ، بوسکتس، تودیبو، آرتور ملو، سوارز، مسی دمبله، نتو، لنگله، واگه، گریزمن، روبرتو، دی یونگ، ویدال، اومتیتی، فیرپو و آنسو فاتی.


کارلس آلنیا و پرز به صلاحدید سرمربی، پیکه به دلیل محرومیت و سمدو و آلبا به دلیل مصدومیت از حضور در این لیست بازماندند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۴ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!